• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Kadett C restauratie

[quote quote=18361675]hallo, ik heb een vraag over de achteras, ik heb namelijk eens gekeken en ik vond de as al vrij dik, dus ik vroeg me af of het niet al een 1.6/2.0 achteras is ipv een 1.2. ik heb er op het internet weinig over kunnen vinden hoe je nu weet wat voor as dat je hebt (bijvoorbeeld de asdikte kon ik nergens vinden). waarschijnlijk heeft een van jullie hier meer verstand van. alvast bedankt
wpml_good.gif
[/quote]

Hier nog een foto van de nummers op de as:

ihhn29xgzrxrls9ywru0zsz6srka7p7g.jpg

[quote quote=18361705]als je Breede remvoering heb heb je zeer waarschijnlijk ook een dikke as[/quote]

Bedankt voor de tip! ik heb in ieder geval grote remcilinders achter en het 4-cijferige nummer op de foto hierboven komt overeen met die van een dikke achteras.

Ik ben afgelopen weekend naar Zwolle geweest om nieuwe spatborden te halen, bij de oude was het te moeilijk om de stukken er fatsoenlijk in te krijgen zonder dat het metaal van de spatborden vervormt. Maar die persoon die de spatborden verkocht had nog van alles liggen, dus daar hebben we ook nog even in gezocht voor handige onderdelen.

Dit heb ik allemaal kunnen kopen :applause02:

x3n6fcxyu0d43ylimtifv77l04y33n8r.jpg

Lekker bezig.

Mooie Kadett!

Ga ik wel ff volgen, ben zelf nu eigenlijk met hetzelfde bezig maar dan aan een kadett c1 City 1.2S

Mocht je de dubbele carberateur kwijt willen dan kom ik die zo ophalen, ben ik naar opzoek maar heb geen haast.

Eerst alles qua wegligging wil ik aanpakken.

Succes! :good:

[quote quote=18361952]Lekker bezig. Mooie Kadett! Ga ik wel ff volgen, ben zelf nu eigenlijk met hetzelfde bezig maar dan aan een kadett c1 City 1.2S Mocht je de dubbele carberateur kwijt willen dan kom ik die zo ophalen, ben ik naar opzoek maar heb geen haast. Eerst alles qua wegligging wil ik aanpakken. Succes!
wpml_good.gif
[/quote]

komt goed :good:
ik laat het weten als ik hem kwijt wil.

ik had nog een paar slechte stukken ontdekt in de linker A-Stijl en de dorpel rechts achter, ik dacht dat het kleine gaatjes waren maar dat viel toch vies tegen.
Eerst al het slechte metaal uit de A-stijl geslepen en schoon gemaakt
26gj3wj1fz7oolsqvm3i40cfaq6j78mz.jpg

Daarna eerst een versteviging gemaakt in de A-stijl met 2mm staal en later daar overheen een stukje dorpel om de rest dicht te maken.
gw9dnhj2anch0xagudrlri5lat4zzrv6.jpg

6mza6kkp6fgvq6pjngn8cayes8ivk7rh.jpg

Bij de dorpel achteraan was het nog veel erger, ook daar moest versteviging in en daarna een stuk dorpel, ook hebben we nog een stuk van de wielkast moeten vervangen en ook het achterplaatje van de dorpel.
08oir86x0zi5gln295mpx18r9px5vg3l.jpg

8fc8h54ndo8uip9pc188hwrbycqtjemi.jpg

669xnbvfguafthaa2czlsxlmc5b09xg6.jpg

nu ben ik van plan de oranje lak op te knappen en de spatborden te spuiten.

het project heeft een tijdje stilgestaan maar ik ben er weer volop aan bezig :good:
Ik heb alleen nog een vraag,
084nv0350o2g79byol135jgwzanml27c.jpg

98muqvcd10qykd7wmetq3vihy0r8w23v.jpg

er zat volgens mij een metalen stripje tussen het glas van het portierraam en de buitenkant van de deur, ik neem aan dat dit was om water buiten te houden. zoals je ziet is dit bij mij helemaal weggeroest en ik vroeg me af of dit een heel belangrijk onderdeel is, of dat het ook goed is als er een goed raamrubber in zit. het raamrubber zat ook tussen het weggeroest stripje de buitenkant van de deur geklemd. dus ik vraag me af of jullie daar meer van weten, waar het precies voor dient en opdat het een probleem is als het er niet meer is. anders moet ik er een stukje in lassen. alvast bedankt! :cheers:

tussendoor heb ik het voorscherm helemaal schoon gemaakt en gerepareerd, de bevestigingspunten waren namelijk nogal ver weggeroest.

tysr3xa8thpu9hewa05frd2rm8xwd36x.jpg
r4vggh97crtfzgd7vjgnkrq0wi17arfs.jpg

zvk2ugk2p7z3xqr6eari8kn5xkffiq47.jpg

ik heb mijn examens gehad voor de HAVO en ik ben geslaagd :happy02:
ik heb ook een tijdje gewerkt om wat geld te verdienen, ondertussen staat de kadett aan de voorkant in de grondverf. binnenkort wordt hij weer orange en dan kan ik er mee gaan rijden, de ombouw gaat daarna gebeuren als ik wat meer geld heb :good:

tta9vccr04q8r3nt2vmqb5w5sw6rldk5.jpg

oorotunu2tuluk4shyobq3bmhrvmmsz0.jpg

szmm55mc6w98h24qxss4jku9aoo3m1u4.jpg

Mooie Coupé, je pakt het goed aan :good:

Ik heb zelf een sedan met een 2.0E. Achteraf had ik hem persoonlijk origineel gelaten, met alleen het blok ben je er nog niet. Daarbij worden originele onverprutste Kadettjes steeds schaarser.

Anderszijds is zo'n 16V wel lekker vlot!

[quote quote=18366885]Mooie Coupé, je pakt het goed aan
wpml_good.gif
Ik heb zelf een sedan met een 2.0E. Achteraf had ik hem persoonlijk origineel gelaten, met alleen het blok ben je er nog niet. Daarbij worden originele onverprutste Kadettjes steeds schaarser. Anderszijds is zo’n 16V wel lekker vlot![/quote]

klopt helemaal wat je zegt over de onverprutste kadettjes, maar de motor die er nu in ligt is een 1.2s met dubbele carb. origineel zat er een 1.2n in, dus hij is al niet meer origineel :unsure:

leuk project. heb jaren met een coupe 1.6 S Berlinetta gereden. Bekende roestplekken, vooral bij de koplampen. Daar blijft het vuil zitten en houdt water vast. De zijraampjes lagen bij mij regelmatig los omdat de lijm losliet van die draaiplaatjes. Je kan er ook een vaste ruit inzetten, dan ben je daar vanaf.

De kadett is zo goed als klaar! :applause01:

ik heb nog een paar onderdelen besteld, waaronder ruitenwissers en een V-snaar. ook heb ik een nieuwe condensator en nieuwe contactpuntjes besteld.

ik moet qua uiterlijk alleen nog nieuwe rubbers hebben voor de onderkant van de ramen in de deuren, iemand die mij daar mee kan helpen? ik kan het zelf namelijk nergens vinden. ook moet ik nog wat lakwerk doen, waaronder de dorpel die nog zwart gemaakt moet worden en het zwarte lijntje op de zijkant van de auto moet nog doorgetrokken worden.

3groj7ozvpqrybuav3x7b3pu5nt03mxw.jpg

zc2gv8jox4r6wti2obsecmihqms2f214.jpg

Ik ben nu van plan mijn kadett om te bouwen naar een 2.4i cih, hiervoor ga ik een nieuw topic openen. zodra ik het topic maak laat ik het hier nog even weten :good:

alleen de velgen vind ik er niet bij horen. Persoonlijk vind ik de SR-velgen met zwarte binnenvlakken het mooiste staan. Zo zag de mijne eruit.
kh168v3zrif1t4fhmmur0tkqek8uqd20.jpg

Terug
Naar boven