• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel kwijt

1.6i rijder

Post weinig
Hey allemaal,

Ik kreeg vandaag een zeer trieste mededeling van het thuisfront. Tijdens de APK keuring zijn er punten van roest naar voren gekomen. Dit was al zover gevorderd dat het apk afkeur is. Het erge is dat tijdens de vorige APK keuring er hier niks over gezegd is of opmerkingen geschreven is. De garage waar we nu de apk had laten doen had ook geen hoge pet op van die garage.

Helaas wordt het dus de sloop voor de Opel en ik baal er gruwelijk van.

Of er een andere auto in de plaats zal komen is nog even de vraag, en wat het dan wordt zien we wel. Maar een Opel zal altijd mooi zijn :P

Ik bedank jullie voor de tips, maar helaas heb ik ze voorlopig niet meer nodig.

Groeten Patrick

Was via telefoon heb zelf niet kunnen zien, dorpels, schermen achter zat ook wel roest weet ik maar scheen op nog meer plekken te zitten. Zaterdag maar ff zelf nog bekijken, maar ik kan er weinig nog aan doen. In ieder geval niet op de meest zichtbare plekken.

Was via telefoon heb zelf niet kunnen zien, dorpels, schermen achter zat ook wel roest weet ik maar scheen op nog meer plekken te zitten. Zaterdag maar ff zelf nog bekijken, maar ik kan er weinig nog aan doen. In ieder geval niet op de meest zichtbare plekken.

Maar dat zie je dan toch.

Roest kan snel gaan, maar ik heb geen APK nodig om exact te weten waar er roest aan mijn wagen zit.

Dorpel kan ik me nog voorstellen, niet indereen ziet ze auto (vaak) van onder of gaat er voor op de grond,

maar bij een simpele wasbeurt bijv. gaat roest op schermen en vulhals echt niet ongemerkt voorbij.

Hoe dan ook, het blijft jammer natuurlijk.

Maar dat zie je dan toch.

Roest kan snel gaan, maar ik heb geen APK nodig om exact te weten waar er roest aan mijn wagen zit.

Dorpel kan ik me nog voorstellen, niet indereen ziet ze auto (vaak) van onder of gaat er voor op de grond,

maar bij een simpele wasbeurt bijv. gaat roest op schermen en vulhals echt niet ongemerkt voorbij.

Hoe dan ook, het blijft jammer natuurlijk.

Heb het nu bekeken. En het is inderdaad voornamelijk de dorpels... schermen ook wel, maar dat is niet echt ramp geweest.

Echter positieve kant, we zijn alweer op zoek naar nieuwe, en nou hebben we een leuke andere astra f zien staan die wat jonger is en ook wat uitgebreider... en ook een astra G heeft onze aandacht getrokken. Het is ff afwachten, maar ik houd jullie wel op de hoogte.

En ja dan wordt het inderdaad vaker even onder de auto kruipen, en alles goed in de gaten houden voor de zekerheid

Heb het nu bekeken. En het is inderdaad voornamelijk de dorpels... schermen ook wel, maar dat is niet echt ramp geweest.

Echter positieve kant, we zijn alweer op zoek naar nieuwe, en nou hebben we een leuke andere astra f zien staan die wat jonger is en ook wat uitgebreider... en ook een astra G heeft onze aandacht getrokken. Het is ff afwachten, maar ik houd jullie wel op de hoogte.

En ja dan wordt het inderdaad vaker even onder de auto kruipen, en alles goed in de gaten houden voor de zekerheid

[rquote=1848860&tid=140882&author=mallemalle]wat is er mis met oplappen/laswerk?[/rquote]Kost als je het moet laten doen (beide achterschermen en dorpels) tegen de 3000 euro inclusief spuitwerk. Je moet het er voor over hebben ;)

[rquote=1848860&tid=140882&author=mallemalle]wat is er mis met oplappen/laswerk?[/rquote]Kost als je het moet laten doen (beide achterschermen en dorpels) tegen de 3000 euro inclusief spuitwerk. Je moet het er voor over hebben ;)

[rquote=1848869&tid=140882&author=The Undertaker][rquote=1848860&tid=140882&author=mallemalle]wat is er mis met oplappen/laswerk?[/rquote]Kost als je het moet laten doen (beide achterschermen en dorpels) tegen de 3000 euro inclusief spuitwerk. Je moet het er voor over hebben ;)[/rquote]

Precies, dan kan je beter voor een leuke prijs een nieuwe auto kopen. Ken genoeg mensen die eventuele ander onderhoud kunnen doen. En daarnaast moest er sowieso al een en ander gebeuren.

[rquote=1848869&tid=140882&author=The Undertaker][rquote=1848860&tid=140882&author=mallemalle]wat is er mis met oplappen/laswerk?[/rquote]Kost als je het moet laten doen (beide achterschermen en dorpels) tegen de 3000 euro inclusief spuitwerk. Je moet het er voor over hebben ;)[/rquote]

Precies, dan kan je beter voor een leuke prijs een nieuwe auto kopen. Ken genoeg mensen die eventuele ander onderhoud kunnen doen. En daarnaast moest er sowieso al een en ander gebeuren.

[rquote=1848965&tid=140882&author=Baas J.]3000 euro hahaha je bent gek man... kan voor minder dan een derde...[/rquote]Weet ik, maar als je het bij een plaatwerker laat doen tegen uurloon met bon ben je dit echt wel kwijt. Heb je een mannetje, dan wordt het een ander verhaal:P

Terug
Naar boven