@Stender.
Ik begrijp jouw verhaal prima, alleen kloppen er een paar dingen niet.
Opel kan nog wel zulke mooie zelfverzonnen voorwaarden opschrijven, maar die zijn wettelijk gewoon niet geldig.
Voorwaarden die de rechten van de consument verminderen t.o.v. de wet handhaving consumentenbescherming die zijn gewoon niet rechtsgeldig.
Keer op keer kom je zulke dingen tegen in de media, bedrijven die met zelfverzonnen voorwaarden hun verantwoordelijkheden proberen te verkleinen, maar die worden keer op keer door rechtbanken verworpen
Heb jij die App dus via internet of Googleplay zelf gekocht en geinstalleerd?
Heb jij een aparte rekening voor die App gehad?
Nee volgens mij niet, misschien heb ik het mis, maar er is nu toch al enkele keren geschreven dat Opel van de intellilink een gesloten systeem heeft gemaakt waar dus normale gebruikers zelf geen Apps kunnen installeren of verwijderen.
Dus als Opel de enige is die dat kan installeren en dat intellilink systeem zo kan leveren, dan is Opel de leverancier.
De wet is in principe simpel, de leverancier is voor ons consumenten de verantwoordelijke.
Als ik bij een Opel dealer een Bosch startmotor koop, dan is die Opel dealer verantwoordelijk dat dat ding goed werkt. (voor ong een jaar of 5 dan, of wat de minimale redelijk te verwachten levensduur van zo'n ding is) en ik hoef niet te reclameren bij Bosch.
(ook al betaal ik eigenlijk Bosch voor de startmotor en gooit Opel er 30% of zo bovenop).