• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel manta 3.0 24v

ik heb een opel manta van 72 met een 2.0 moter

nu wil ik er een 3.0 24v motor in bouwen

zij er mensen op dit forum die dit al een hebben gedaan

zijn er dingen waar ik om moet denken

en kan dit om de regels van het rdw

Welkom hier, bij de search functie vind je echt wel wat je zoekt. En stel je gelijk even voor ;)

Ik begrijp het niet helemaal.....er zijn er toch meerdere die deze ombouw gedaan hebben? Er heeft er zelfs één hier te koop gestaan. Weliswaar een 12 klepper, maar hoeveel lastiger kan een 24 klepper zijn?

nou, ik denk dat er bij een 24v toch wel heel wat meer bij komt kijken. ik zou zelf persoonlijk kiezen om een 12v in te bouwen.

en kaneelschep"waarom lukt het nooit? alles lukt als je der maar de tijd voor neemt.:D

origineel gepost door bettus accu

nou, ik denk dat er bij een 24v toch wel heel wat meer bij komt kijken. ik zou zelf persoonlijk kiezen om een 12v in te bouwen.

en kaneelschep"waarom lukt het nooit? alles lukt als je der maar de tijd voor neemt.:D

Ja, electrisch zit er waarschijnlijk meer werk aan, de kop zal wat lastiger passend in de body te maken zijn, maar mechanisch is het in grote lijnen hetzelfde, en al 10-tallen keren gedaan (12valve)

stelt niet zoveel meer voor als een 12v, alleen moetie misschien iets lager komen te liggen en een paar draadjes meer verleggen, in principe loopt de motor met dezelfde aansturing vanuit de auto, +, -, geschakelde+, startdraad, acculampje,oliedruklampje,toerenteller,temp meter en een draad naar de brandstofpomp. De rest zoals oliedruk enz is optioneel. Met een schema en wat geduld kom je daar wel uit. Als je kunt lassen en slijpen en internetten (voor onderdelen) kom je er wel. Gewoon aan beginnen is het beste. Je ziet vanzelf wel wat weg moet enz.

kijk anders even op youtube bij tomvt1, staan filmpjes van mijn 24v.

Originally posted by bettus accu

redmanta op het forum is er met eentje bezig.:vertag

uh nee was het maar waar

slechts 2.0 8v

Terug
Naar boven