• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel manta 3.0 24v

is goed te doen hoor ik heb zelf een 12v ingebouwd met een slijptol een las apparaat kom je eenheel eind :thumbup

ja dient speciale motorsteunen te kopente maken aangezien de motorsteunen voor de vooras komen.

stabilisatorstang moet lager

chassis dwars blak dient verder naar voren gezet te worden

radiateur komt in het voorfront ik had een kadett gsi 16v radiateur

zwaardere veren voor (orginele gsi veren voldeden bij mij met verlaagde schokdempers)

grotere remmen (ik had omega 3000 schijven klauwen en blokken wel omgeboord naar 4 gaats) rekord 2.2 is net niet zat metdat extra gewicht en vermogen.

rekord 2.2 vliegwiel met koppeling die is net wat groter als de 2.0 gsi spullen.

en dat gaat als een gek :thumbup

alleen heb ik nu gekozen een 16v in de manta te hangen aangezien dat een hoop gewicht scheelt maar wel net zoveel vermogen kan leveren. :thumbup

mijn 24 kleppertje ligt er al 10 jaar in. op het moment wordt het blok helemaal gereviseerd. alles eruit en alles nieuw er weer in. standaard had zo'n blok 204 pk. met airco en alle andere toeters en bellen. dat heb ik allemaal niet, dus ik ben benieuwd of alle 204 paardjes weer terug zijn. (en misschien een paar veulentjes erbij hebben gemaakt, tijdens de revisie)

het klinkt prachtig en het rijdt nog mooier. zeker met het dak eraf.

Volgens mij gaat dit over een a-tje dat is toch iets lastiger dan in een b

misschien een wat topics van @jo opzoeken.

Zo'n blok kan in ieder geval aardig afgetuigd worden, zo blijkt:
(check ook even het commentaar) iemadn van het forum? :o

redmanta vind ik erg goed klinken bettus-accu hahaha:)

ik ben der idd al en tijdje me bezig hier ook een linkje na mijn restauratie en verbouwings topic ook schrijft me vader stukjes voor in de manta clubblad staan we ook wel eens in.

de rdw is nie echt een groot probleem het is nu allemaal makkelijker en goedkoper geworden

als ik me nie vergis koste het eerst rond de 800/900 euro en nu volgens mij nog maar 50 eurie

maar let der wel op het is nie je legt er 1 2 3 een anderblok in

het is maar net wat je wil en hoe en je buget natuurlijk.

als je vragen heb mag je ze altijd stellen en hier het linkje na mijn forum stuk

Terug
Naar boven