• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge)

Ondertussen begonnen met bitummatten weghalen en zoals verwacht kriksteunen rot. Van plan tot mei (apk vervaldatum) door te rijden dan uit elkaar. Ben al begonnen met de kooi, alleen is niet 1,2,3 gedaan. Ook intrieur is redelijk weg. Van plan om binnenkort tank in kofferbak te maken en ook de accu. Ook ondertussen allerlei onderdelen her en der aan het verzamelen. Word vervolgd..

project staat een beetje stil, auto rijd niet meer en zal pas na verhuizing naar grote schuur begin het nieuwe jaar een lasbeurt etc krijgen. Wellicht een totaal restauratie..

Het stof er even afblazen..

Het is het een en ander gedaan aan de Manta. Laswerk is zo goed als klaar. A-stijl vervangen, chassisbalk vervangen en heel veel rot werk weggewerkt (was veel plamuur over rotte stukken :puke )

Afijn, rolkooi zit er ook in. Ben nu bezig om de stoelen passend te maken. Vooras is verstevigd en gepoedercoat. Kan ik in elkaar zetten als ik me bouten terug heb van de passiveerder. Achteras is binnenkort ook klaar, 3:89 geheel gereciveerd en schijfremmen.

Motor wat er voorlopig inkomt is een standaard 2.2 Wat opgefrisd en verschillende dingen vervangen, kan er dus in.

Ook bezinetank gemaakt van RVS en 15 inch velgjes opgehaald.

Nu nog kwestie van komt er uitbouw op ja of nee en dan strakmaken/spuiten en opbouwen :wors

Dus een kleine update

405144079.jpg

405144040.jpg

405144070.jpg

405144005.jpg

405144074.jpg

405144076.jpg

Goed bezig !

Mooie kooi hoor. Ik hou wel van rally A manta's weer wat anders dan de B's

Ga zo door

Gr hans :thumb :thumb

Ondertussen is er weer wat gedaan (te weinig.. druk druk met alle andere auto's, op de zaak etc.) Afijn, de assen hangen eronder. Motor en bak zitten er in, remmerij is ok alleen nog even ontluchten. Nu bezig elektrisch het voor me kaar te krijgen, gaat goede kant op, maar dat injectie gebeuren is andere koek dan zo'n carburateurtje. Als ie binnenkort loopt, strak maken en spuiten..

Welke kleur wit is mooi op zo'n A-tje? Ben het twijfelen tussen RAL 9003 en RAL 9016. Iemand een idee of suggesties? Manta 400 wit? Welke RAL kleur komt daar het meest dicht bij?Volgende week lak bestellen en week daarop spuiten denk ik ;)

RAL 9003 Signaalwit

RAL 9010 Zuiverwit

RAL 9016 Verkeerswit

RAL 9018 Papyruswit

Nee, op deze niet. Vond ik voor de Manta te veel werk, het is maar een prototype voor wat komen gaat. Heb al vele dingen die ik anders wil, maar dat is voor het volgend project. Heb ook alle uitbouw sets die ik had verkocht, dus met het andere project weet ik nog niet hoe en wat.. Wellicht originele TE uitbouw erop:angel Maar iemand suggesties kwa witte kleur?

Hij staat er nu zo bij;

408045981.jpg

408045982.jpg

408045983.jpg

Moet nog heel wat doen, maar dat moet goed komen.

-kofferklep + motorkap + voorspoiler nog spuiten

-fijn polijsten het geheel

-remmen ontluchten

-stoelen etc erin

-motor nog aan de praat krijgen

-voor en achterruit erin

en vele kleine andere punten..

Ziet er gaaf uit Joost.

Liet hem ons pap zien en die vind hem ook gaaf.

(komt omdat ons pa ook twee witte heeft)

Zo mooi door hobbelen!

Hoop dat het ook een leuke Manta word! king:

Vandaag motorkap, kofferklep en spoiler aflakken en nog wat verder hobbyen. Voor en achterruit zitten eral in, spatlappen goed gemonteerd met kettingkjes. Binnenkort ook eens kijken of ik de motor aan de gang krijg..

@JOZO wrote:
408254319.jpg

Vordert gestaag..

Ziet er weer cool uit.

Hoop hem eens te zien rijden als ik door de hoarsteeg kom.

Komt er ook nog striping op ? GTE of zwarte motorkap ?

@Kadett1.2 wrote:

Ziet er weer cool uit.

Hoop hem eens te zien rijden als ik door de hoarsteeg kom.

Komt er ook nog striping op ? GTE of zwarte motorkap ?

Manta komt geen striping op. Word een finishvlag vanaf deur over de achterflank op gestickers, wagemnummer en dan nog wat kleine dingen. Dus echt in 'rally' style. Ben zelf ook benieuwd hoe het totaal plaatje gaat worden. Achteraf misschien wel spijt dat er geen uitbouw op heb gemaakt, maar kan nog altijd op de zilvere manta die ik hierna ga aanpakken.

Terug
Naar boven