• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Manta GESPOT

Hier de Manta in beter tijden:

image

image

image

image

Wel zonde doen echt heel veel klassiekers mee!

http://www.fotosnakerider.nl/joomla...i-dec/fotos-2013/emmen-22-juni/pre-74-bangers" onclick="window.open(this.href);return false;

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Hier de Manta in beter tijden:

image

Wel zonde doen echt heel veel klassiekers mee!

http://www.fotosnakerider.nl/joomla...i-dec/fotos-2013/emmen-22-juni/pre-74-bangers" onclick="window.open(this.href);return false;

inderdaad, helaas,

http://www.fotosnakerider.nl/joomla...age&format=raw&type=orig&id=19836" onclick="window.open(this.href);return false;

ook wat zeldzaam spul zoals een chrysler simca sunbeam 1600 GLS; vroeger ook nog eens gehad.

Maar hopen dat alles wat rondrijd maar te slecht was om te restaureren of te slecht was voor onderdelen maar van sommige betwijfel ik dat. Zag zelfs een Mustang hardtop uit circa 1968.........

Apart gekleurde B manta vandaag op TPW in Venlo.

Stond bij Euro Tyre op de parkeerplaats.

Licht blauw/groen getint, erg appart.

Lexmaul of irmscher bumperpakket? Ging redelijk snel dus zag het niet goed..

Stond op RH ZW1, of Cups, 17'

Zag er in de gauwigheid echt gaaf uit!!

Kende deze manta nog niet.. ;)

Zaterdagmiddag 13 juli op A59 ter hoogte van afslag Drunen richting Den Bosch een blauwe B Manta (GSI ?) op aanhanger achter een Zafira. Een 1985- met NB-..-..

Waarschijnlijk juist aangeschaft, iemand van hier, plannen ?

Zag er op het oog goed uit.

@Kadett1.2 wrote:Zaterdagmiddag 13 juli op A59 ter hoogte van afslag Drunen richting Den Bosch een blauwe B Manta (GSI ?) op aanhanger achter een Zafira. Een 1985- met NB-..-..

haha, toch gespot.. Kon hem niet laten staan, dus maar weer ene bijkocht. Binnenkort wel een fototje plaatsen, nu eerst wat lassen :thumbdown

Diverse Manta's van bezoekers van de GTC-rally.

Zaterdag rond 13:30 bij de grote rotonde op Vosdonk een goudkleurige B GSi met 400 motorkap en achtervleugel.

En er stond nog een B Manta naast, ik dacht een zilverkleurige.

@JOZO wrote:@Kadett1.2 wrote:Zaterdagmiddag 13 juli op A59 ter hoogte van afslag Drunen richting Den Bosch een blauwe B Manta (GSI ?) op aanhanger achter een Zafira. Een 1985- met NB-..-..

haha, toch gespot.. Kon hem niet laten staan, dus maar weer ene bijkocht. Binnenkort wel een fototje plaatsen, nu eerst wat lassen :thumbdown

gaat hij weer in de buurt (Waalwijk - Drunen) rondrijden ?

Is er laswerk aan ? dacht dat het op het eerste oog wel meeviel.

haha, toch gespot.. Kon hem niet laten staan, dus maar weer ene bijkocht. Binnenkort wel een fototje plaatsen, nu eerst wat lassen :thumbdown[/quote]

Is er laswerk aan ? dacht dat het op het eerste oog wel meeviel.[/quote]

Ja, daar gaat ie rondrijden. A-stijl passagierskant totaal verrot en een stuk dorpel. Vanavond aflassen (als het niet te warm is) en ff nieuwe bandjes erop en dan kan de manta er weer een tijd tegen aan. Voor de rest prima ding! Manta komt uit Oud Gastel, bij vorige eigenaar 12 jaar in bezit geweest.

@JOZO wrote:haha, toch gespot.. Kon hem niet laten staan, dus maar weer ene bijkocht. Binnenkort wel een fototje plaatsen, nu eerst wat lassen :thumbdown

Is er laswerk aan ? dacht dat het op het eerste oog wel meeviel.[/quote]

Ja, daar gaat ie rondrijden. A-stijl passagierskant totaal verrot en een stuk dorpel. Vanavond aflassen (als het niet te warm is) en ff nieuwe bandjes erop en dan kan de manta er weer een tijd tegen aan. Voor de rest prima ding! Manta komt uit Oud Gastel, bij vorige eigenaar 12 jaar in bezit geweest.[/quote]

Cool, blijft ie verder origineel ? zelfde kleurtje enzo ?

Zal eens kijken of ik je zie rijden, kom zelf uit Wolluk maar kom vaak in Elshout-Drunen-Vlijmen-Heusden

Heb zelf Kadett C caravan maar in momenteel under construction, ligt uit elkaar, moet / word opnieuw gespotyen, van rood naar babyblauw dit keer.

@Kadett1.2 wrote:

Cool, blijft ie verder origineel ? zelfde kleurtje enzo ?

Zal eens kijken of ik je zie rijden, kom zelf uit Wolluk maar kom vaak in Elshout-Drunen-Vlijmen-Heusden

Heb zelf Kadett C caravan maar in momenteel under construction, ligt uit elkaar, moet / word opnieuw gespotyen, van rood naar babyblauw dit keer.

Blijft zoals ie nu is voorlopig. Eerst maar eens wennen aan het besturen van zo'n Manta. Moet zeggen dat het al een stuk beter rijd dan een A-tje..

Ik zal in die omgeving dan wel gespot worden, alhoewel ik weinig gebruik maak van me Manta's/Kadett :hmmz

@Marc GSI wrote:@mantamartin wrote:Vanochtend richting 7 uur, op de A32 tussen Steenwijk en Meppel

een rode vrachtwagen en oplegger met 2 stoffige B-manta's achterop..

Schuurvondst??

Nou weet ik niet of dat dezelfde Manta's zijn die ik vanmiddag rond half 1 gezien heb in Bennekom.

Deze stonden ook op een vrachtauto met trailer en waren ook zeer stoffig.

Het was een Manta B1 CC groen en een blauwe B2 met het kenteken KD- -- KD de cijfers kon ik niet goed zien.

Gr. Marc

Die zullen wel van Jurgen Spat uit Bennekom zijn. Dat is een oude man met een hele verzameling auto's. Hij had er echt honderden verspreidt over het hele land in loodsen staan. Ben wel eens bij hem in Opheusden geweest in een loods. Alleen daar stonden er al een stuk of twee honderd. Allemaal verkocht uiteindelijk. Weet niet waar hij de rest heeft staan.

Vorig jaar is er nog weer een verkoping geweest met auto's van Spat uit een loods.

Daar zijn er toen een paar bij garage Bennekom terecht gekomen met o.a. een Ascona B een Manta B en een Rekord E en volgens mij ook nog een Alfa Romeo.

Die Spat is een paar jaar geleden regelmatig in het nieuws geweest hij had ruzie met zijn vrouw en ging scheiden en hij had de auto's en zij de kentekens. :D

Geen idee hoe dat verder afgelopen is.

Terug
Naar boven