• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Manta teveel benzine

Ik zou de injectors eerst eens omwisselen voor een set die zeker te weten 100% goed en schoon is. Open en dicht gaan is geen garantie voor een goede werking.

Heb ook wel eens zo'n geintje meegemaakt. Na alles omgewisseld en gemeten te hebben waren het toch echt de injectors die niet goed inspoten.

De motor bleef toen gerust een kwartier perfect stationair draaien ZONDER brandstofpomp aangesloten, zodra die weer aanging, was het gelijk over........

Eerst dit even proberen, ecu geloof ik nog niet zo.

@1988MantaGSI wrote:brandstofdrukregelaar is goed, levert genoeg druk.

Zoals ik al zei, als je de leiding afklemt dan loopt hij echt perfect, haal je de klem weg dan is het gewoon slecht lopen.

Levert genoeg druk, ja dat zal wel maar het lijkt er meer op dat hij juist te veel druk levert, en dus teveel flow.

In mijn vorige post vroeg ik: "Is de vacuumslang lek, zit hij er niet op, eventueel verstopt of het membraam kapot, dan werkt dit niet naar behoren zodat de inspuitdruk tijdens stationair of deellast te hoog is. Dit is allemaal makkelijk te testen."

Heb je daar al naar gekeken?

Verder ben ik benieuwt op welke slang je de klem zet, is dat de slang die aan de drukregelaar zit of de slang die naar het T-stuk gaat?

Ik kom zelf uit Amerongen, de Manta staat in Ottoland (Z-H)

@HOT ROD

hij levert 3,1 bar. Ik zal morgen even met de eigenaar overleggen, en jou verhaal aan het licht brengen, zoals je al zei is hier vrij makkelijk naar te kijken.

Ik heb van geen idee, hij had gezegd de slang afgeklemd,, welke slang weet ik niet. Ik zal dit ook ff navragen!

@lenn0

De injectors waren schoon en gaven een mooi inspuitbeeld, maar ik zal ook dit aan het licht brengen, en ff een ander setje injectors proberen

Harstikke Bedankt voor jullie reacties heren!

Ja hij staat inderdaad bij de oude eigenaar, ik heb hem gekocht onder voorbehoud (geen aanbetaling, maar mondelijke overeenkomst) Maar ff een vraag, zou het ook de Lambdasonde kunnen zijn? Ik lees net (jaja) in het motorblad dat deze sonde het benzine - lucht mengsel aanpast, is dit zo?

Met vriendelijke Groet,

Renzo Boersma

Dat is in het kort wel wat een Lambdasonde doet ja.

Vraagje, wat voor motor ligt er in en welk type injectie?? Want ik vraag me af of er wel een Lambdasonde op zit.

2.0E en een LE-jetronic (gele injectors) injectie systeem. Als het goed is zit er een op, ik had namelijk een schema gevonden waar hij in werd weergegeven.

Is hij zeker weten goed rijdend weg gezet

Op is er voor die tyd al mee gepruts verkeerde type computer geeft ook dit beeld

Zo uit mijn hooft moet ie op 030 eindigen of 003

Oke mooi zo, dan valt die af! Dan blijft er een klein lijstje over waar we naar gaan kijken, ik laat het voor de rest nog weten

@eddepet007

hij is voor 3 jaar terug rijdend weggezet! Altijd in een stalling gestaan

mooi, dan weten we zeker dat het hier om een 2.0E gaat, we waren aan het twijfelen door de misleidende kleppendeksel

harstikke bedankt voor het antwoord hot rod :thumb

Ja maar zelfs ook een opgeboorde 1900 met 2.4 krukas/drijfstangen en zuigers. Alles (nou ja, veel) is mogelijk.

Het probleem is gevonden,, de ECU van de injectie. Ook is het blok een 2.2E, kreeg ik net te horen. Nu op zoek naar een goede computer,, apk erop en dan hebben!!!

Harstikke bedankt voor jullie hulp!

Alles is doorgemeten,, en toen ze de computer open maakte rook hij naar een doorgebrande ouwe televisie,, dus weet je al genoeg. Nu wordt er een computer geregeld en dan hoop ik hem snel te hebben!

Terug
Naar boven