• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Monza verlagen (voorkant)

bananenbennie

Post weinig
Ik wil mijn Monza een paar cm verlagen aan de voorkant. Ik zat in eerste instantie te denken aan een low budget oplossing. Gewoon een stuk van de windingen af flexen. Heeft iemand hier ervaring mee, blijft de zaak dan nog goed vastzitten?

En de GSE veren, zijn die iets korter?

bij de manta heb ik dat vaak zat gedaan ,maardat gaat goed

maar dat zijn losse veren en jij heb veerpoten

weet niet hoe dat gaat ,maar zal vast wel iemand weten

bij de manta heb ik dat vaak zat gedaan ,maardat gaat goed

maar dat zijn losse veren en jij heb veerpoten

weet niet hoe dat gaat ,maar zal vast wel iemand weten

GSE veren zijn iets lager, maar dat scheelt niet veel. Flexxen wordt ook wel gedaan, maar daar moet je voorstander van zijn...

Wel kan je eens bij de collega's van BMW shoppen. E36'ers hebben dezelfde voorveren en dan heb je keus genoeg denk ik om te verlagen.

GSE veren zijn iets lager, maar dat scheelt niet veel. Flexxen wordt ook wel gedaan, maar daar moet je voorstander van zijn...

Wel kan je eens bij de collega's van BMW shoppen. E36'ers hebben dezelfde voorveren en dan heb je keus genoeg denk ik om te verlagen.

Klopt wat Devilray zegt E36 veren passen ik ze zelf ook er onder van een M3 alleen moet je dan A2 veerpoten pakken daar passen die veren op.

Maar dan krijg je het volgende probleem:

E36 veren verlagen ergg veel neem echt niet de kortste veren want dan komt ie echt diep te liggen ikzelf heb hier wat opgemaakt dat der verlaging tegen gaat:

Ik heb een busje wat net over de schokdemper heen gaat genomen en dit op de schotel die de veer klemt gelast en een dikke 3 of 4mm ring genomen met een gat derin wat boven op de schokdemper komt,zo ben ik de verlaging 2,5cm tegen gegaan anders kwam ie veel te diep te liggen,nu is de vooras super strak afgeveert voor een paar cent...

Klopt wat Devilray zegt E36 veren passen ik ze zelf ook er onder van een M3 alleen moet je dan A2 veerpoten pakken daar passen die veren op.

Maar dan krijg je het volgende probleem:

E36 veren verlagen ergg veel neem echt niet de kortste veren want dan komt ie echt diep te liggen ikzelf heb hier wat opgemaakt dat der verlaging tegen gaat:

Ik heb een busje wat net over de schokdemper heen gaat genomen en dit op de schotel die de veer klemt gelast en een dikke 3 of 4mm ring genomen met een gat derin wat boven op de schokdemper komt,zo ben ik de verlaging 2,5cm tegen gegaan anders kwam ie veel te diep te liggen,nu is de vooras super strak afgeveert voor een paar cent...

GSE veren verlagen amper..ivm met mijn A1 ligt de A2 extreem hoog op de serie GSE veren en dan heb ik nog een hoop rommel onder kap ABS airco en nog wat meer dingen...

GSE veren verlagen amper..ivm met mijn A1 ligt de A2 extreem hoog op de serie GSE veren en dan heb ik nog een hoop rommel onder kap ABS airco en nog wat meer dingen...

van die e36 veren als ze bij een bmw 30mm verlagen

ligt de monza da nog lager

of zijn het originele veren die je moet nemen van de e36

van die e36 veren als ze bij een bmw 30mm verlagen

ligt de monza da nog lager

of zijn het originele veren die je moet nemen van de e36

Ik weet het niet ik bedoel:

Ik M3 veren gekocht op marktplaats van het merk Eibach of zoiets stond wat op,en deze zouden al lager liggen bij een BMW in verhouding met een serie 3 serie alleen,bij een Monza was dit veels te laag,de veer lag los tussen veerpoot en klemplaat,daarom heb ik toen de zaak met een busje wat meer moeten opspannen.

Ik weet het niet ik bedoel:

Ik M3 veren gekocht op marktplaats van het merk Eibach of zoiets stond wat op,en deze zouden al lager liggen bij een BMW in verhouding met een serie 3 serie alleen,bij een Monza was dit veels te laag,de veer lag los tussen veerpoot en klemplaat,daarom heb ik toen de zaak met een busje wat meer moeten opspannen.

bedankt voor alle tips :thumbup

@variant: ook de achterveren van de e36 zien er hetzelfde uit als voor de Monza, weet alleen niet of je dan originele of verlagingsveren moet nemen

bedankt voor alle tips :thumbup

@variant: ook de achterveren van de e36 zien er hetzelfde uit als voor de Monza, weet alleen niet of je dan originele of verlagingsveren moet nemen

hoe ga ik het beste te werk voor een monza vooraan te verlagen met die veerpoten

heb wel al auto s verlaagd maar nog nooit een monza

grtz chriske

Terug
Naar boven