• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Motorsport kleuren.

PeterNoFear

Woont hier bijna
Hallo,

Ik wil graag stickers laten maken in opel-motorsport kleuren,

Nou zou ik graag de goede volgorde willen weten.

Is dat zwart, grijs, geel - van achter naar voor, vanaf links gezien?

Hoor het wel,

Gr. Peter

@Tech 1 wrote:Beetje gephotoshopt 😉

Bcorsa.jpg

Hee bedankt, ja zoiets bedoelde ik inderdaad!

@Andre_Ede wrote:Ik kon het niet laten om toch even een reactie te geven.

Zolastig zijn de Opel motorsport kleuren vanaf 1992 niet, gewoon wit met geel, zoals voor het eerst op de calibra DTM te zien was, deze kleuren zie je die jaren heel veel terug.

Calibra Dtm

Astra F DTM

Opel F3

Vectra À in diversen race klassen over de gehele wereld, maar voornamelijk, Frankrijk, Italy, Japan.

Vectra B In diversen race klasse,s over de gehele wereld.

Opel Lotus cup

Ijsrace Tigra en Astra, alias dat geen fabrieks inzet maar VAB Danny SNowbeck die. eerder de Vectra À inzette in het FRanse toerwagen gebeuren.

Van het nieuwe Dtm in 2000 was het even wit met grijs en geel

Vanaf 2002 werd het Geel met een blauw deel aan de achterzijde kanten, dit blauwe deel verschilde wat grote betreft soms per jaar en of team.

De Corsa 1600 super plus werd in het wit met geel geprensenteerd bijna gelijke kleuren als de DSM Astra,s van 2000 en 2001, toen te beschikbaar kwamen in de verkoop was de standaard kleur geel met zilver, aan de zijkanten aan de achterzijde.

Bedankt voor je insteek, maar ik vind alleen wit met geel niet echt helemaal tof, vind juist de drie-kleurige combi zo gaaf.

Foto's zullen zeker volgen!

Eerst ziet het er nog zo uit, tegenwoordig zonder voorruit ;)

Ik kon het niet laten om toch even een reactie te geven.

Zolastig zijn de Opel motorsport kleuren vanaf 1992 niet, gewoon wit met geel, zoals voor het eerst op de calibra DTM te zien was, deze kleuren zie je die jaren heel veel terug.

Calibra Dtm

Astra F DTM

Opel F3

Vectra À in diversen race klassen over de gehele wereld, maar voornamelijk, Frankrijk, Italy, Japan.

Vectra B In diversen race klasse,s over de gehele wereld.

Opel Lotus cup

Ijsrace Tigra en Astra, alias dat geen fabrieks inzet maar VAB Danny SNowbeck die. eerder de Vectra À inzette in het FRanse toerwagen gebeuren.

Van het nieuwe Dtm in 2000 was het even wit met grijs en geel

Vanaf 2002 werd het Geel met een blauw deel aan de achterzijde kanten, dit blauwe deel verschilde wat grote betreft soms per jaar en of team.

De Corsa 1600 super plus werd in het wit met geel geprensenteerd bijna gelijke kleuren als de DSM Astra,s van 2000 en 2001, toen te beschikbaar kwamen in de verkoop was de standaard kleur geel met zilver, aan de zijkanten aan de achterzijde.

Ja, zwart grijs geel, maar is de combi van deze kleuren altijd zo geweest?

Geel Rood Blauw heb ik ook gezien, maar er is geen andere combi geweest met de grijs/zwart/gele kleuren?

Zo was het vroeger:

ascona%20400%20pascal%201.JPG

ascona%20400%2010.jpg

Je ziet op de onderste foto dat de Ascona 400 precies de gespiegelde volgorde van de Manta 400 heeft.

Geel rood en blauw als officiële Opel kleuren?

Ben je niet in de war met de Rothmans kleuren (wit, rood en blauw)?

naamloos.jpg

Het was een corsa'tje, kreeg hem via whatsapp.

Was echt geel rood blauw.

Maar die strepen hebben dus per type wel een andere volgorde.

Nou, ik wou mijn Corsa B GSi wel wit laten spuiten en dan mooi de opel-motorsport kleuren er op stickeren.

Alleen moet ik natuurlijk wel weten welke volgorde het moet zijn :jerry

Corsa is een afstammeling van de Kadett, nou kwam ik toevallig een hele gave D-Kadett tegen op het internet :jerry , dus grijs zwart geel leek me wel gepast:

Wou eigenlijk wel de old-skool kleuren gebruiken, en zo kan dat mooi vind ik :thumbup

Corsa afstammeling van de Kadett?

De Astra is de opvolger van de Kadett hè? De Corsa is de opvolger van de Britse Chevette.

Buiten de officiële kleuren, vind ik deze ook altijd nog erg mooi:

Saxony_rally_racing_Opel_Corsa_Super_1600_14_(aka).jpg

3671574.jpg

@RISL wrote:Corsa afstammeling van de Kadett?

De Astra is de opvolger van de Kadett hè? De Corsa is de opvolger van de Britse Chevette.

Vauxhall Chevette is toch ook een Kadett? Zelfde platform in elk geval.

Kadett E was te groot, daardoor moest er een kleinere bij komen. Als je het zo bekijkt, dan is de A Corsa wel degelijk de opvolger van de D Kadett, binnen het kleine segment in elk geval.

Geschiedenis herhaalt zich trouwens, want de huidige Corsa is nu ook net zo groot als de Astra F.

Auto's blijven maar uit hun segment groeien.

Ja, okay, op die manier kun je zien dat de Corsa de Kadett D wel heeft opgevolgd.

Maar dan kun je ook zeggen dat de Vec C/Signum de opvolger is van de Omega? Laten we die discussie achterwege laten, daar gaat het niet om.

Ik heb nog geen Corsa gevonden in geel rood blauw, heeft iemand een plaatje?

Voor de corsa b moet je ff zoeken op google naar de: super corsa b 1600.

De corsa b heeft geen ralley gehad alleen edn super 1600.

Dat kleurenschema word nog al willekeurig gebruikt:

Van voor naar achter bekeken:

Ampera "rally" --zwart grijs geel

Adam 01 --geel grijs zwart

Adam R2 --geel grijs zwart en zwart grijs geel

Kadett e --geel grijs zwart en geel rood blauw

Kadett e 4x4 --geel grijs zwart

Manta --geel grijs zwart

Vauxhall nova --geel rood blauw

Zelf vind ik het vlekkenschema met geel rood blauw op de calibra van Doctor erg mooi staan,dit zat ook op de astra van Thiry en de corsa van Munster

Op een kadett gsi ;)

330347827.jpg

0

0

0

@RISL wrote:Ja, okay, op die manier kun je zien dat de Corsa de Kadett D wel heeft opgevolgd.

Maar dan kun je ook zeggen dat de Vec C/Signum de opvolger is van de Omega? Laten we die discussie achterwege laten, daar gaat het niet om.

Ik heb nog geen Corsa gevonden in geel rood blauw, heeft iemand een plaatje?

Hier op een vauxhall nova

http://www.acrcomposites.co.uk/products/vauxhall/nova-ACR-wide-arch-body-kit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De kleuren combi van geel grijs en zwart op een witte ondergrond, staat de meeste Opels wel goed.

Een kennis van mij had ze vroeger op zijn witte a manta,zag er ook erg gaaf uit :thumb

of op een c kadett

Wangen09-808.jpg

@louwe 16 klepper wrote:bij nader inzien kon de combi geel rood en blauw wel eens

voor de engelse versies zijn

want je kwam het eigenlijk destijds ook al op de manta 400 tegen :shock: ;)

zal ff n plaatje zoeken om deze uitspraak te ondersteunen ;)

Dat vermoeden kreeg ik ook al.

Terug
Naar boven