• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel onderdelen

Ben in het bezit van een Opel Astra-g-cc x16xel van '98 en deze is toe aan wat nieuwe onderdelen en wil dit

zelf gaan doen bij een DHZ garage, echter moet ik eerst de benodigde onderdelen bestellen maar weet niet

welke merken aan te raden zijn ivm prijs/kwaliteit verhouding.

De remmen zijn behoorlijk gaan piepen dus wil deze rondom vervangen.

Het gaat om de volgende onderdelen :

- Remschijven V & A

- Remblokken V & A

- Stabilisatiestang LV & RV

En naderhand waarschijnlijk ook nog :

- Schokdempers V & A (moeten hierbij ook de veren vervangen worden?)

Hopelijk kunnen jullie me van de nodige informatie voorzien.

:dank-u:

Voor wat betreft de remmen zou ik spul van TRW of Bosch eronder zetten, dat zijn de merken die Opel ook fabrieks-af monteert.
Weet je zeker dat je achter schijfjes hebt? Een 1.6 16v uit 98 heeft volgens mij trommeltjes achter? Of je hebt de sport uitvoering oid.

Qua ophanging en schokdempers zou ik voor Monroe en/of TRW gaan.

Succes!

zou veren voor wel gelijk meenemen, willen nog weleens breken en je hebt ze dan toch al uit elkaar.

zou jammer zijn als je ze een week later weer uit elkaar moet hebben vanwege een gebroken veer.

ook zou ik de veerpoot lagers goed bekijken en direct mee vervangen

Soms is een komplete verlagingsset (4 sportveren en 4 sportdempers) goedkoper dan 2 veren en 2 dempers voor de voorkant.

Voor onderdelen kan je terecht bij FSRS of bij Mister Auto.

dus jij gaat op basis van, piepende remmen, maar meteen alles vernieuwen??

ik zou eerst eens kijken of het wel nodig is, dat piepen kan ook alleen maar uit je remtrommel komen die vol zit met stof.

Terug
Naar boven