• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel rekord 2.0s remdrukverdeler

De auto is nu bij een andere garage,

daar vertelden ze me dat er niets aan de hand is met de remdruk verdeler

to be continued..

Vervolg:

Uiteindelijk bleek de Kwik Fit gelijk te hebben (sorry, voor de mensen met slechte ervaringen met Kwik Fit!)

We hebben op marktplaats een remdruk verdeler gevonden die zelfs nog helemaal nieuw in zijn doos zat.

Nu werkt alles weer perfect!

Vervolg:

Uiteindelijk bleek de Kwik Fit gelijk te hebben (sorry, voor de mensen met slechte ervaringen met Kwik Fit!)

We hebben op marktplaats een remdruk verdeler gevonden die zelfs nog helemaal nieuw in zijn doos zat.

Nu werkt alles weer perfect!

ik vraag me stiekem af of we het hier wel allemaal over een remdruk verdeler hebben.

post eens een plaatje bij het praatje Jime. iets via google ofzo.

(een link is al voldoende ;) )

ik vraag me stiekem af of we het hier wel allemaal over een remdruk verdeler hebben.

post eens een plaatje bij het praatje Jime. iets via google ofzo.

(een link is al voldoende ;) )

Natuurlijk, hopelijk maakt dit alles duidelijker.

Dit is de gene die in de auto zat en lek is:

l3nAZ.jpg

Groeten,

Rick

OK, dat is duidelijk. Heeft die andere garage ook nog gekeken naar de conditie van de remmen in het algemeen? Dus de schijven, blokjes, remschoentjes, cilindertjes, enz. Anders zou ik wel in de naaste toekomst een remmenrevisie overwegen. Goed kunnen remmen is haast nog belangrijker dan rijden. Toen ik mijn Rekord kocht heb ik dat gelijk laten doen, en toen kwam er nog wel het nodige naar boven drijven, dat aan vervanging toe was. Vooral in de trommels achter kan er nog wel eens het 1 en ander mis / vergaan zijn.

OK, dat is duidelijk. Heeft die andere garage ook nog gekeken naar de conditie van de remmen in het algemeen? Dus de schijven, blokjes, remschoentjes, cilindertjes, enz. Anders zou ik wel in de naaste toekomst een remmenrevisie overwegen. Goed kunnen remmen is haast nog belangrijker dan rijden. Toen ik mijn Rekord kocht heb ik dat gelijk laten doen, en toen kwam er nog wel het nodige naar boven drijven, dat aan vervanging toe was. Vooral in de trommels achter kan er nog wel eens het 1 en ander mis / vergaan zijn.

Er is naar gekeken. Op dit moment is er nog geen haast bij om dat soort dingen te vervangen.

Al zullen we in de nabije toekomst dit wel aanpakken. (het nodige spul is al besteld).

Er is naar gekeken. Op dit moment is er nog geen haast bij om dat soort dingen te vervangen.

Al zullen we in de nabije toekomst dit wel aanpakken. (het nodige spul is al besteld).

Jow een auto remt 70% voor 30% achter in de regel,vooras is zonder druk regelaar achteras wel.

Hoe kun jij merken dat je auto slecht remt?

Die 30% achter voel je haast niet of het nu 15 of 30% zijn,vooras is altijd rechtstreeks..

Nu moet ik wel toegeven dat serie remmen gewoon klote zijn en al zeker op de lichtere modellen van chassie Monza/Senator/Commodore/Rekord..

Ik kan me mijn rekord nog herinneren een E1 19N pfff kut remmen eerste klas..

Shop die originele rommel maar eens deraf en zet op de vooras maar eens Sennie B 296x28mm schijven met Sennie B klauwen (schijven in DE te krijgen) en bouw dan een HRC en bekrachtiger van een Sennie B derop..

Dan kun je een auto teminste ook verantwoord stil krijgen ipv met die piepkleine knommel,van 150 naar 0 zo hard als het kan overleven serie remmen niet,dan zijn ze al krom...Haal die serie troep deraf en bouw het om naar wat fatsoenlijks is mijn advies..

Big brakes saves lifes..

Jow een auto remt 70% voor 30% achter in de regel,vooras is zonder druk regelaar achteras wel.

Hoe kun jij merken dat je auto slecht remt?

Die 30% achter voel je haast niet of het nu 15 of 30% zijn,vooras is altijd rechtstreeks..

Nu moet ik wel toegeven dat serie remmen gewoon klote zijn en al zeker op de lichtere modellen van chassie Monza/Senator/Commodore/Rekord..

Ik kan me mijn rekord nog herinneren een E1 19N pfff kut remmen eerste klas..

Shop die originele rommel maar eens deraf en zet op de vooras maar eens Sennie B 296x28mm schijven met Sennie B klauwen (schijven in DE te krijgen) en bouw dan een HRC en bekrachtiger van een Sennie B derop..

Dan kun je een auto teminste ook verantwoord stil krijgen ipv met die piepkleine knommel,van 150 naar 0 zo hard als het kan overleven serie remmen niet,dan zijn ze al krom...Haal die serie troep deraf en bouw het om naar wat fatsoenlijks is mijn advies..

Big brakes saves lifes..

http://www.pink-opel.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kun je al fatsoenlijke remmen krijgen..

Ik heb 2 Monza,s 1 met super remmen en 1 met serie remmen,en keer op keer als ik de monza met serie remmen kruip erger ik me aan de waardeloze capaciteit van de remmen..

http://www.pink-opel.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kun je al fatsoenlijke remmen krijgen..

Ik heb 2 Monza,s 1 met super remmen en 1 met serie remmen,en keer op keer als ik de monza met serie remmen kruip erger ik me aan de waardeloze capaciteit van de remmen..

Terug
Naar boven