• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Signum 3.2 V6 '03 (interieur update)

kadett-supreme

Post weleens wat
MSinds gister na 2 corsa A's, een kadett, een Astra F en een Astra G station ben ik eigenaar van een Signum V6 uit 2003.

null_zpsacca2d8a.jpg

null_zps4de5e7fa.jpg

meteen een paar vraagjes.

- Ik merkte dat de cruise control niet werkt. Ik zie ook geen icoontje branden in m'n tellerhuis als ik 'm op contact zet (al weet ik niet of dat ook zo hoort). Er komt geen reactie van welke knop dan ook. Waar zou ik het eerste aan moeten denken? hendel kapot? zekering?

- de verlichting achterin werkt niet. nu heb ik er die gister al even snel uitgepakt en nu blijkt dat de "kabel" los is geraakt van de stekker. Ik heb even snel in het donker geprobeerd de platte kabel terug in de stekker te schuiven, maar geen reactie. Is deze kabel los te verkrijgen en loopt deze gewoon naar de binnenverlichting aan de voorzijde?

- er zijn wat lampjes kapot in mijn ncdc2013. Kan ik deze ook vervangen?

ik zal vast nog wel meer tegenkomen maar ik weet waar ik moet zijn om meer te weten te komen..

Hey wilco, nogmaals mooie signum!

Ik kan je alleen helpen met de cruise control. Waarschijnlijk is of je cc hendel vervuilt, of de pinnen in je CIM te veel verbogen, of je CIM is kapot. De snelste methode en de goedkopeste is om je cc hendel los te halen met behulp van een verbogen paperclip onder in het sleufje van de hendel te duwen. Dan zou de hendel heel makkelijk los moeten komen. Dan de hendel uit elkaar halen en alles schoonmaken. Daarna kan je kijken of je de pinnen in het stuur wat kan verbuigen zodat deze weer contact maken met je hendel.

Op vectra-c.com staat de howto met foto's e.d.

Haha die spatlappen gaan er heel snel af.

Weet niemand meer over die binnenverlichting toevallig?

Thnx btw voor de tips voor de cc hendel

gefeliciteerd mooie auto

bij mijn signum is bij vervanging van de achterverlichting ook de stekker losgeraakt kon niet gemaakt worden heb een

nieuwe kabel gekocht hemel los kabel loopt naar de voorste verlichting

signum z30dt executive

adam 100pk

manta exclusief

kabel vervangen in 2009 218 euro ex

kost nu 137 euro ex

let op bij vervangen met de stekker is een vreemde constructie

gr lucien

@DennisD wrote:Hey wilco, nogmaals mooie signum!

Ik kan je alleen helpen met de cruise control. Waarschijnlijk is of je cc hendel vervuilt, of de pinnen in je CIM te veel verbogen, of je CIM is kapot. De snelste methode en de goedkopeste is om je cc hendel los te halen met behulp van een verbogen paperclip onder in het sleufje van de hendel te duwen. Dan zou de hendel heel makkelijk los moeten komen. Dan de hendel uit elkaar halen en alles schoonmaken. Daarna kan je kijken of je de pinnen in het stuur wat kan verbuigen zodat deze weer contact maken met je hendel.

Op vectra-c.com staat de howto met foto's e.d.

En dan gelijk even wat contactspray op de contacten!

:thumbup

@kadett-supreme wrote:sow.. is die kabel zo duur?

Welkommet je Signum en veel plezier toegewenst :afro

Zo een kabel kun je idd beter bij de demontage handel halen. Dat scheelt je 60 to 70 %

Groet jraaf

thnx.

voorlopig nog weinig plannen ermee. Woensdag komt er eerst nog een nieuwe distributieriem op. Verder nog een paar hoofdsteunen voor voor de achterstoelen scoren, binnenverlichting aan de achterzijde fixen en de spatlappen eraf.

En natuurlijk moet ie nog gewassen worden. Eigenlijk schande dat ik als detailer de auto nog niet gewassen heb.... maar heb er nog geen tijd voor gehad.

overigens zou gister een koper komen voor de astra, maar deze is niet op komen dagen... zelfs geen reactie..... :swear

Leuk he dat soort mmensen. Vaak blijf je er voor thuis o.i.d en dan geeneens het lef hebben om af te bellen als ze toch niet kunnen/willen

en de astra is verkocht...... afgelopen zaterdag halverwege de middag kreeg ik een mailtje en nog voor half 6 stonden we met de kentekenpapieren bij het postkantoor.

ik ben een beetje aan het rondkijken voor winterbanden. Wat is de minimale maat velg die ik kwijt kan op een V6? Ik denk dat ik 15 inch niet om de remmen kan krijgen....

Terug
Naar boven