• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Signum 3.2 V6 '03 (interieur update)

16 inch als ik me niet vergis.

Althans, die gebruik ik en dat past. Had al eens gelezen dat 15 inch niet past ivm de remmen idd.

Ik wil een parrot in gaan bouwen in de signum. Was ter voorbereiding alvast achter het dashboardkastje gaan kijken of daar draden liggen. Ik zag achter de radio een rode, zwarte en blauwe draad afgeplakt zitten. Geen idee waar die voor zijn.

Verder zag ik deze stekker:

null_zpsa825d361.jpg

Iemand een idee waar deze voor is?

Hallo,

Ik ben mijn parrot mki9200 aan het inbouwen in mijn signum waarin een ncdc2013 zit. Alles werkt. De mute kabel op de tel mute van de radio aangesloten (grijs blauw).

Maar... Na gebruik van de parrot, dus gesproken menu's of een gesprek en afspelen muziek, gaat mijn radio weer aan (dit moet natuurlijk ook) maar het volume van de radio is dan ineens veel harder dan voordat de parrot werd ingeschakeld. Zeg maar gerust VOL volume...

Hoe kan dit? Toch iets verkeerd aangesloten?

Vraagje betreft een uitlaat:

Past een einddemper van een 3.0 diesel op mijn 3,2? Het gaat om een dubbele demper. Ik heb nu ook al een dubbele demper maar deze is niet zichtbaar van de achterzijde.

Is de bumperlip van de signum aan de achterzijde los te halen of moet de hele bumper dan vervangen worden?

Vermoedelijk een stekker voor originele telefoonvoorbereiding.zit er ook een soort antenneplug bij de stekker. Had namelijk bij mijn c1 ook zoon stekker.

Gr patrick

de bumperlip is los te maken van de bumper.

heb ik ook gedaan met spuiten.

dan heb je geen kans op afbladeren in die naad waar ze op elkaar aansluiten.

de lip kun je eronder weghalen als de bumper er nog opzit, zitten aan de binnekant van die grote breede lippen, die omhoog/laag/opzij wippen.

is effe prutsen, maar het gaat wel

en waarom geen eindstukken aan je huidige dempers maken? zodat ze wel onder de bumper vandaan komen.

paar mooie rvs stukken zoeken, en die eraan lassen.

Thnx! Daar kan ik wat mee.

Waarom? Omdat ik binnen nu en een jaartje de uitlaat moet vervangen. Is behoorlijk verroest, maar nog niet lek. Via mp zag ik een signum voor onderdelen en daar zit een uitlaat op met sierstukken, en deze heeft ook een andere bumperlip.

Ikbheb alleen geen flauw idee wat een originele uitlaat nieuw kost, om te vergelijken met deze 2e handse incl bumperlip. Hij vraagt 250 en is in goede staat zegt ie.

Niemand een idee wat een originele demper kost? Zonder sierpijpjes..

En toch ter overweging... Past de demper van de diesel bij mij?

Net even gekeken maar een Eberspacher met sportpijp kost zo'n 400 ex. btw nieuw. Origineel zal nog wel een stuk duurder zijn. Daar geven ze ook aan dat een 3.2 dezelfde einddemper gebruikt als een 3.0 cdti.

Alternatief is zelf een RVS dempers en pijpen onder je auto laten maken. Wordt die helemaal op maat gemaakt en kun je zelf voor sierstuk en geluid kiezen.

Dank je voor het kijken.

Maar een originele dubbele einddemper zoals ik nu heb, dus niet in het zicht omdat ie achter de bumper zit zal toch niet meer kosten als 400€?

Een nieuwe originele dubbele demper zonder sierstukken kost tussen 450 en 650 euro.

Ik zou net als C00kie zegt een op MP scoren en er aan laten lassen. Taner heeft nog een OPC origineel te koop staan. En anders zijn er idd op ebay zat te vinden.

Of je laat 'm op maat maken. Dit heb ik ook gedaan in combi met 2 OPC sierstukken van GM-Parts.

Groet jraaf

phoe! dat had ik niet in de gaten... thnx voor het kijken en meedenken. ik hou jullie op de hoogte.

overigens zijn de spatlapjes verwijderd. zal zsm een foto posten.

bij sas in utrecht kunnen ze je wel prijs voor een complete uitlaat geven. Van de week voor een Omega v6 geweest middendemper incl montage € 175,00 en voor € 75,00 waren beide middendempers vervangen.

Terug
Naar boven