• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel testdag 2011

Dan kun je het beste s'morgens gaan. Stond er om half negen al, was nummer 8, tien uur was ik weer onderweg. Maar zonder problemen door de keuring heen. Alleen hoesje van de stuurkogel voor was ingescheurd dus daar fiks ik voor de winter even een nieuwe voor maar dat was geen probleem voor de check.

Ik ben vandaag met m'n Kadett geweest.

Wat een belangstelling voor zo'n oud beestje.Wel een gaaf gezicht,zo'n oudje tussen al die nieuwere wagens.Hij knalde er gewoon uit.

Alles was perfect.Alle hoezen,de bodem is klokgaaf,de motorruimte is een walhalla om in te werken.

De Kadett zal ik in de winter niet gebruiken,maar evengoed heb ik een certificaat.

Daarna zijn we ook ff met de Volvo V40 gegaan.Natuurlijk geen certificaat,maar wel even grondig gecheckt.De koelvloeistof is beschermd tot -45!

Wat me opviel is dat mensen hun auto aanbieden die gewoon zo smerig is.Te vies om aan te pakken bijna.

Voor mijn gevoel is een monteur daar snel klaar mee.Misschien met de gedachte van: de eiegenaar vindt het allemaal wel goed.Terwijl als je met een schone nette wagen komt,dat een monteur wat meer 'aandacht'besteed aan je auto.

Maargoed,de Kadett heeft een certificaat en de Volvo is ook nagekeken.(is trouwens aangemeld voor onderhoud)

geslaagde dag.Kom binnen,formulier ingevuld,sleutels agegeven en met 2 minuten stonden de auto's binnen.

tot volgend jaar

Ik ben vandaag met m'n Kadett geweest.

Wat een belangstelling voor zo'n oud beestje.Wel een gaaf gezicht,zo'n oudje tussen al die nieuwere wagens.Hij knalde er gewoon uit.

Alles was perfect.Alle hoezen,de bodem is klokgaaf,de motorruimte is een walhalla om in te werken.

De Kadett zal ik in de winter niet gebruiken,maar evengoed heb ik een certificaat.

Daarna zijn we ook ff met de Volvo V40 gegaan.Natuurlijk geen certificaat,maar wel even grondig gecheckt.De koelvloeistof is beschermd tot -45!

Wat me opviel is dat mensen hun auto aanbieden die gewoon zo smerig is.Te vies om aan te pakken bijna.

Voor mijn gevoel is een monteur daar snel klaar mee.Misschien met de gedachte van: de eiegenaar vindt het allemaal wel goed.Terwijl als je met een schone nette wagen komt,dat een monteur wat meer 'aandacht'besteed aan je auto.

Maargoed,de Kadett heeft een certificaat en de Volvo is ook nagekeken.(is trouwens aangemeld voor onderhoud)

geslaagde dag.Kom binnen,formulier ingevuld,sleutels agegeven en met 2 minuten stonden de auto's binnen.

tot volgend jaar

Iemand nog naar de Opel testdag geweest?

Ben vanochtend even met mijn Astra naar de testdag in Leeuwarden geweest, na een uur was mijn astra aan de beurt en heb even mee gekeken. Was wel erg boeiend, de monteur nam echt de tijd om de dingen uit te leggen terwijl het bij andere monteurs eigenlijk alleen maar snel snel moest. Hij vond het een mooie auto en de auto zag er volgens hem nog prima uit :D De originele accu zat er nog in. Het was ongeveer een uur wachttijd, in die tijd kon ik mooi de Astra J, Merriva, Insignia en wat Chervolets bewonderen :D.

Mocht er al een topic bestaan excuus daarvoor.

Iemand nog naar de Opel testdag geweest?

Ben vanochtend even met mijn Astra naar de testdag in Leeuwarden geweest, na een uur was mijn astra aan de beurt en heb even mee gekeken. Was wel erg boeiend, de monteur nam echt de tijd om de dingen uit te leggen terwijl het bij andere monteurs eigenlijk alleen maar snel snel moest. Hij vond het een mooie auto en de auto zag er volgens hem nog prima uit :D De originele accu zat er nog in. Het was ongeveer een uur wachttijd, in die tijd kon ik mooi de Astra J, Merriva, Insignia en wat Chervolets bewonderen :D.

Mocht er al een topic bestaan excuus daarvoor.

@schuitje wrote:ik ben zelf aan het keuren geweest vandaag,

bijna alleen maar nieuw of relatief nieuw spul gehad. helaas

ons pap moest ook keuren vandaag...geen idee of het druk was (vast wel). heb er met ons pap nog niet over gehad :hmmz

Maar mijn kadett ook een winterplan gekregen... net als ons pap zijn auto (vectra a) en mijn broers auto (corsa b)

@Senatorman, het is geldig tot april en niet t/m april

Op het certificaat staat:"Mochten zich voor 1 april 2012 defecten voordoen aan genoemde onderdelen,....."

@schuitje wrote:ik ben zelf aan het keuren geweest vandaag,

bijna alleen maar nieuw of relatief nieuw spul gehad. helaas

ons pap moest ook keuren vandaag...geen idee of het druk was (vast wel). heb er met ons pap nog niet over gehad :hmmz

Maar mijn kadett ook een winterplan gekregen... net als ons pap zijn auto (vectra a) en mijn broers auto (corsa b)

@Senatorman, het is geldig tot april en niet t/m april

Op het certificaat staat:"Mochten zich voor 1 april 2012 defecten voordoen aan genoemde onderdelen,....."

Ook mijn veccie kwam er met gemak doorheen ;)

Alleen 2 bandjes hadden 2,10 mm ...

En toen ze hem binnen reden stonden ze met

2 man om de auto heen te werken :shock:

1tje reed hem naar binnen en de andere zei gelijk ; WOW een v6 :thumb

Die jongen die erin zat gas 2 keer normaal gas en toen begonnen

er spontaan bobbels te groeien bij die jongens :jerry :jerry

Ook mijn veccie kwam er met gemak doorheen ;)

Alleen 2 bandjes hadden 2,10 mm ...

En toen ze hem binnen reden stonden ze met

2 man om de auto heen te werken :shock:

1tje reed hem naar binnen en de andere zei gelijk ; WOW een v6 :thumb

Die jongen die erin zat gas 2 keer normaal gas en toen begonnen

er spontaan bobbels te groeien bij die jongens :jerry :jerry

Er stond trouwen in Wijchen een lichtblauwe amerikaanse manta, een oranje Calibra met paarse striping en een Donkerblauwe superstrakke Corsa A met een ecotec 1600 met throttle bodies.

Er stond trouwen in Wijchen een lichtblauwe amerikaanse manta, een oranje Calibra met paarse striping en een Donkerblauwe superstrakke Corsa A met een ecotec 1600 met throttle bodies.

@mantamartin wrote:@noci wrote:Die Opel aanbieding geld voor alle opels en is elk jaar, de eerste zaterdag van November.

ik ben 4 jaar geleden met mijn Manta uit 1987 heen geweest, puur voor de lol,

behalve de niet-opel-accu was alles goed,

maar ze wisten niet of ze mij een garantieformulier konden verkopen.. wegens de leeftijd van mijn auto..

dat moesten ze dan eerst uitzoeken.. :hmmz

Een niet-Opel accu goed gekeurd? Kreeg ik een jaar of wat geleden niet voor elkaar :hmmz

Terug
Naar boven