• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel tigra toeren probleem

origineel gepost door wim-v6

Slang gescheurd tussen de gasklep en inlaat.

hiervoor moet de bovenhelft van het inlaat eraf.

Willem

Klopt dit was bij mij ook het geval

je daarom heb dinsdag een afspraak met de garage die hangt m ff achter de computer etc kijken wat er precies met de tigra aan de hand is k hoop dat t meevalt en neem daar ook gelijk die motor reiniger mee

je daarom heb dinsdag een afspraak met de garage die hangt m ff achter de computer etc kijken wat er precies met de tigra aan de hand is k hoop dat t meevalt en neem daar ook gelijk die motor reiniger mee

nog een nieuw dingetje,

ik opende net op t werk ff men motorkap met de motor draaiend en ik hoor een sissend/fluitend geluidje ook n raar gerammel net alsof er een motortje niet stabiel draait zegmaar vergelijkbaar met het geluid van een klein steentje in een plastic potje schudden.

het zou dan idd nog wel eens een vacuum lek kunnen wezen vanwege dat sissende geluid

is zo'n vacuum lek snel af te plakken met een stuk ducttape of word dat afgeraden wegens brandgevaar ofzo.

maar voor een tijdelijke oplossing tot ik een nieuwe slang ervoor heb?

gr

nog een nieuw dingetje,

ik opende net op t werk ff men motorkap met de motor draaiend en ik hoor een sissend/fluitend geluidje ook n raar gerammel net alsof er een motortje niet stabiel draait zegmaar vergelijkbaar met het geluid van een klein steentje in een plastic potje schudden.

het zou dan idd nog wel eens een vacuum lek kunnen wezen vanwege dat sissende geluid

is zo'n vacuum lek snel af te plakken met een stuk ducttape of word dat afgeraden wegens brandgevaar ofzo.

maar voor een tijdelijke oplossing tot ik een nieuwe slang ervoor heb?

gr

Sissend geluid is meestal een slangetje lek.

Gewoon de slang vervangen of misschien wel inkorten. ducktape gaat los laten.

Sissend geluid is meestal een slangetje lek.

Gewoon de slang vervangen of misschien wel inkorten. ducktape gaat los laten.

ja dat vermoeden had ik al :P

ach voor een eurootje of 7 - 8 heb je wel een nieuw slangetje all1 dat ramelende geluid baat mij zorgen..

en daarbij rechts voor zit n ding waar slangetjes aan verbonden zitten maar 1 van die slangetjes is gewoon kats afgescheurd ofzo.. hangt er ook los bij maar daarbij er komt geen lucht vacuum of vloeistof door dus ik weet ook niet of het gewoon een loos onderdeel is of dat het noodzakelijk is en dan snap ik wel dat alles wat er onder de kap zit een functie heeft maar k weet dus niet of de vorige eigenaar een omleiding gemaakt heeft of eennieuw onderdeel erin gezet heeft waardoor dat slangetje overbodig geworden is.

ja dat vermoeden had ik al :P

ach voor een eurootje of 7 - 8 heb je wel een nieuw slangetje all1 dat ramelende geluid baat mij zorgen..

en daarbij rechts voor zit n ding waar slangetjes aan verbonden zitten maar 1 van die slangetjes is gewoon kats afgescheurd ofzo.. hangt er ook los bij maar daarbij er komt geen lucht vacuum of vloeistof door dus ik weet ook niet of het gewoon een loos onderdeel is of dat het noodzakelijk is en dan snap ik wel dat alles wat er onder de kap zit een functie heeft maar k weet dus niet of de vorige eigenaar een omleiding gemaakt heeft of eennieuw onderdeel erin gezet heeft waardoor dat slangetje overbodig geworden is.

Nou ik ben er achter hoor

toeren probleem gat in de slang van de inlaat achter de motor -_-''

Gerammel Lagers van de waterpomp kapot moet vervangen worden+distributie riem

Beginnend roesten chassis balken

En er lag een onderdeel los rechts voor naast t motorblock zit een rond ding daar hoorde 2 slangen aan waarvan 1 wegwas :S

kortom word een fixe reparatie:wtf

En er lag een onderdeel los rechts voor naast t motorblock zit een rond ding daar hoorde 2 slangen aan waarvan 1 wegwas :S

Terug
Naar boven