• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Vectra 2004 's ochtends onregelmatig toerental

Jurit

Post weinig
Hallo,

ik ben in het bezit van een Opel vectra uit 2004.

Maar sinds vorige week heb ik er problemen mee, namelijk :

Als ik sochtends de auto start gaat de toerental hele tijd op en neer en wegrijden lukt ook niet want dan valt ie uit!

Dan moet ik eerst paar min wachten totdat ie beetje is warm gelopen en dan pas kan ik wegrijden.

Nu een week later begint dit zwaar vervelend te worden.

Ik heb de luchtfilter huis en slang al gecontroleerd op gaten/scheuren maar die zijn nog in goeie staat.

En als ik smiddags bijvoorbeeld voor het eerst weg rij lukt dat beter dan sochtends.

Iemand weet wat dit wel kan zijn?

Alvast bedankt.

Mvg,

Jurit

Opel Vectra 2004:

B

1.6: Z16XE Z16XEP(ruttel)

1.8: Z18XE Z18XER(ammel)

2.0: Z20NEL Z20NET

2.2: Z22SE Z22YH

3.2: Z32SE

D

1.9: Z19DTL Z19DT Z19DTH

2.0: Y20DTH

2.2: Y22DTR

3.0: Y30DT

Willem

Vectra-B Uit 2004??????

Bouwjaar onbekend:

Vectra-B1 (t/m 1999) 1.8: X18XE

Vectra-B2 (van 1999 t/m begin 2002) 1.8: X18XE1 - Z18XE

Willem

Z18XE

Rijdt de auto toevallig op LPG???

gaat ook tijdens dat probleem het lampje met het motorblokje erop branden???

Willem

Nee rijdt op benzine en geen lampje brandt.. Ze konden hem bij de Opel dealer niet uit lezen omdat er niks brandde..

Dit is echt alleen sochtends.

dan kunnen ze m gewoon uitlezen hoor, alleen moeten ze moeite doen, en dat doet bij veel garages erg veel pijn blijkbaar.

ze moeten dan waarden gaan bekijken, en daar weten de meesten geen reet vanaf dus beginnen ze er niet aan...

Dat branden wel bijde lampjes van het motorregelsysteem als je de auto op Contact zet?? dat zijn de lampjes met het autootje met steeksleutel, en het motorblokkie

eng_man_light_72.jpg

img20121119105446small.jpg

Willem

Dat is vreemd, zowel het Motormanagement lampje als Service lampje bevinden zich bijde op de Linkerhelft van de Teller.

dat is onder de snelheidsmeter aan de toerentellerzijde:

Ik heb de opel nog niet zo heel lang, maar die plaatje is van een heel ander dashboard.

Ik zal de complete autogegevens hier zetten :

Opel vectra 1.8 16v Comfort bouwjaar 2003

Denk dat ik de verkeerde gegevens had doorgegeven..

Ja inderdaad Wim-v6.

Auto viel vandaag sochtends nog uit en toerental schommelt als ik de auto start!

Iemand nog een idee waar ik zelf kan zoeken?

Als het lampje met het motorblok met een streepje er door heen brandt kan het aan de Lambdasonde op je uitlaat of kat liggen.

ecu krijgt dan de verkeerde waarde en dan kan ie in noodloop gaan.

Een vod die je vec niet kan uitlezen :puke Rijd ff langs een echte opeldealer en laat 'm uitlezen. Kost je helaas als je pech hebt 35 euro maar dan heb je in ieder geval een diagnose.

Ook al brandt er geen lampje, dan nog kunnen ze 'm uitlezen.

Groet jraaf

Vec C Z18XE van pappie en mammie had ook last van schommelend toerental tijdens stationair draaien. Niet altijd en juist ook als de motor goed warm was. Daarbij hadden we ook geen motorstoringslampje...

Het bleek dat er een klein gaatje/scheurtje in de bobine zat. Meestal had je daar geen last van maar het hoefde maar net een tikje gehad te hebben en de motor begon moeilijk te doen. Misschien dat jouw bobine er slechter aan toe is, omdat het vaker optreedt?

Terug
Naar boven