• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel vectra b 1999 16-16v achterlicht problemen

een goede dag allen

ik had een vraag mijn rechts achter licht werkt niet

lampjes zijn goed het gaat over het dimlicht de rest werkt gewoon

maar recht voor is mijn dimlicht (het kleine lampje) ook defect

maar aan gezien dat ik daar niet bij kan kan ik niet checken of het kapot is of niet

zou het daar aan kunnen liggen als het lampje voor defect is dat de lampjes achter het ook niet doen?? :hmmz

groetjes dennie

heb het lichtje er uit gekreken eindelijk niet kapot dus ging kijken naar de zekeringen en ja hoor kapot

nieuwe erin gedaan van 10 getest ging branden en was ook gelijk weer kapot een zwaardere in gedaan van 25 ook gelijk weer kapot

heeft iemand een idee waar aan dat kan liggen :hmmz

Vaak is de bedrading van de trekhaak de oorzaak. Maar dat kan ik van achter de mobiel niet zien.

Dus alles goed controleren. Vooral als de trekhaak bedrading met scotsblokjes aangesloten is.

Dus ook de bedrading van de auto controleren.

probleem opgelost er zit sluiting in de bruine kabel van de trekhaak bedrading

momenteel losgekoppeld en alles doet het weer bedankt voor de tip :wors

@dennie1984 wrote:heb het lichtje er uit gekreken eindelijk niet kapot dus ging kijken naar de zekeringen en ja hoor kapot

nieuwe erin gedaan van 10 getest ging branden en was ook gelijk weer kapot een zwaardere in gedaan van 25 ook gelijk weer kapot

heeft iemand een idee waar aan dat kan liggen :hmmz

NOOIT maar dan ook NOOIT een zwaardere zekering in de zekeringenkast steken!!!!

de zekering is het zwakste element in je bedrading, als je er een zwaardere in gaat steken (vooral 1 die 2,5x zo zwaar is) zal het eerste zijn wat door brand je bedrading/kabelboom met kortsluiting

en dan ben je verder van huis!!!!!!

DOODZONDE dus :argue

ja inderdaad daar ben ik nu ook achter gekomen ja

het bruine draadje was ook al een beetje gesmolten

is een goeide les voor de volgende keer :???:

Terug
Naar boven