• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Vectra B 2.5 V6 24_V Ecotec Kat. X25XE

Dat die auto al 8 weken bij de garage staat, en nog steeds niet willen blijven lopen, Nieuw ABS/TC unit geplaatst, waar door lampje van TC meteen ging branden, en de oude ABS/TC liep hij nog het was maar 5 min.

Auto was te starten en viel na 5 min uit.

Sorry van de opmerking maar ik heb het gehad met die auto.

gozer bij mij gaat ook me tc lampje branden, het komt van me gaskleppositiesensor.

bij het schoonmaken van me gasklephuis heb ik deze uit me handen laten glippen

en kwam vol op me sensor terecht. (heb ik weer)

de sensor regelt veel dingen, zoals onsteking tijdstip enz enz.

probeer het eens met een andere sensor.

gozer bij mij gaat ook me tc lampje branden, het komt van me gaskleppositiesensor.

bij het schoonmaken van me gasklephuis heb ik deze uit me handen laten glippen

en kwam vol op me sensor terecht. (heb ik weer)

de sensor regelt veel dingen, zoals onsteking tijdstip enz enz.

probeer het eens met een andere sensor.

Wat is dit, we willen wel helpen maar kunnen ook niet toveren, en vanachter een Computer is het lastig storing zoeken.

Welke storingen staan er in de ABS TC Computer opgeslagen???

Best kans dat de TC de motor tegenhoud namelijk

maar een TC storing hoeft niet meteen een TC computer te zijn..

er word altijd maar wat gedaan bij garages.

Helaas zijn hier niet al te veel mensen met kennis van deze V6 motoren, ook dealers zien ze liever gaan dan komen helaas.

ik mag mne gelukkig prijzen dat ik al jaren probleemloos Vectra-B V6 rijdt, en nu wel een aardige kennis heb opgebouwd van deze motor, helaas kan ik met alleen een vraag over brandend TC en ABS lampje weinig betekenen omdat het wel 1001 problemen kunnen wezen.

heb echt specifieke codes nodig van de storingen die erin staan.

=========================================================================================

>> de TC zit gecombineerd met de ABS computer, haal de stekker van de ABS pomp eens los.

Willem

Wat is dit, we willen wel helpen maar kunnen ook niet toveren, en vanachter een Computer is het lastig storing zoeken.

Welke storingen staan er in de ABS TC Computer opgeslagen???

Best kans dat de TC de motor tegenhoud namelijk

maar een TC storing hoeft niet meteen een TC computer te zijn..

er word altijd maar wat gedaan bij garages.

Helaas zijn hier niet al te veel mensen met kennis van deze V6 motoren, ook dealers zien ze liever gaan dan komen helaas.

ik mag mne gelukkig prijzen dat ik al jaren probleemloos Vectra-B V6 rijdt, en nu wel een aardige kennis heb opgebouwd van deze motor, helaas kan ik met alleen een vraag over brandend TC en ABS lampje weinig betekenen omdat het wel 1001 problemen kunnen wezen.

heb echt specifieke codes nodig van de storingen die erin staan.

=========================================================================================

>> de TC zit gecombineerd met de ABS computer, haal de stekker van de ABS pomp eens los.

Willem

Na dat ik hem bij de dealer heb laten na zien deze heeft alle storingen gereset daarna is het alleen maar minder geworden.

Heeft mij natuurlijk geen codes door gegeven.

Een nieuwe krukas sensor, nieuwe TC/ABS, nu heb ik er ook een nieuwe ECU in maar ja hoor weer niets geeft de start blokkade niet vrij, weer gemaild met de gene die mij de ECU heeft verkocht dat hij

de sleutel chips er niet bij heeft gedaan dus weer twee weken verder de chips ontvangen, zo de chips in de sleutels geplaatst en weer geprobeerd, ja dus weer niets start blokkade wordt niet vrij gegeven.

Zo nu kat er weer een monteur bij van Opel die er eens gaat na zien met zijn TECH 2 om eerst te zien wat er nu weer mis is.

Of de oude ECU er maar weer in daar kon ik hem nog opstarten met natuurlijk de zelfde fout.

Ook heb ik al de TC/ABS los gekoppeld maar geeft de zelfde fout motor gaat na 5min gaat het lampje aan van de TC deze regelt de motor in toeren omlaag tot hij uit valt.

Hierbij krijg ik een benzine lucht, volgens mij schakelt de ontsteking uit.

Maar ik wacht eerst die Opel monteur maar eens af.

Riemer

Na dat ik hem bij de dealer heb laten na zien deze heeft alle storingen gereset daarna is het alleen maar minder geworden.

Heeft mij natuurlijk geen codes door gegeven.

Een nieuwe krukas sensor, nieuwe TC/ABS, nu heb ik er ook een nieuwe ECU in maar ja hoor weer niets geeft de start blokkade niet vrij, weer gemaild met de gene die mij de ECU heeft verkocht dat hij

de sleutel chips er niet bij heeft gedaan dus weer twee weken verder de chips ontvangen, zo de chips in de sleutels geplaatst en weer geprobeerd, ja dus weer niets start blokkade wordt niet vrij gegeven.

Zo nu kat er weer een monteur bij van Opel die er eens gaat na zien met zijn TECH 2 om eerst te zien wat er nu weer mis is.

Of de oude ECU er maar weer in daar kon ik hem nog opstarten met natuurlijk de zelfde fout.

Ook heb ik al de TC/ABS los gekoppeld maar geeft de zelfde fout motor gaat na 5min gaat het lampje aan van de TC deze regelt de motor in toeren omlaag tot hij uit valt.

Hierbij krijg ik een benzine lucht, volgens mij schakelt de ontsteking uit.

Maar ik wacht eerst die Opel monteur maar eens af.

Riemer

Of hij verzuipt.

waarden van de tempsensor...

maar wat zijn de foutcodes op de de motor ecu??

probleem zit in ieder geval in de motorcomputer / aansturing.

Willem

Of hij verzuipt.

waarden van de tempsensor...

maar wat zijn de foutcodes op de de motor ecu??

probleem zit in ieder geval in de motorcomputer / aansturing.

Willem

De nieuwe ECU wil niet de startblokkade vrij geven monteur van Opel heeft informatie bij de fabriek opgevraagd maar kan er niet uit komen, zo hebben ze de oude ECU weer terug geplaatst.

Met deze ECU loopt de motor weer, maar na een tijd valt hij weer uit, de fout melding op TECH 2 is dat hij het signaal kwijt raakt van de krukas sensor, maar deze heb ik vernieuwd.

Ook heb ik gevraagd dat het de tempsensor kon zijn? maar volgens hen was dat niet zo, maar als je de schema's na ziet is dit wel van belang, ook de gasregelklep sensor.

Willem je vraag naar de foutcodes maar die krijg ik niet te horen ik weet ook niet waarom ik zal er nog eens naar vragen.

Wat moet ik met dit tweede ECU + chip's of kan deze de container in ? heeft weer veel geld gekost.

Zo heb ik dus nog een ABS/TC liggen en de ECU, als deze niet stuk zijn.

Riemer

De nieuwe ECU wil niet de startblokkade vrij geven monteur van Opel heeft informatie bij de fabriek opgevraagd maar kan er niet uit komen, zo hebben ze de oude ECU weer terug geplaatst.

Met deze ECU loopt de motor weer, maar na een tijd valt hij weer uit, de fout melding op TECH 2 is dat hij het signaal kwijt raakt van de krukas sensor, maar deze heb ik vernieuwd.

Ook heb ik gevraagd dat het de tempsensor kon zijn? maar volgens hen was dat niet zo, maar als je de schema's na ziet is dit wel van belang, ook de gasregelklep sensor.

Willem je vraag naar de foutcodes maar die krijg ik niet te horen ik weet ook niet waarom ik zal er nog eens naar vragen.

Wat moet ik met dit tweede ECU + chip's of kan deze de container in ? heeft weer veel geld gekost.

Zo heb ik dus nog een ABS/TC liggen en de ECU, als deze niet stuk zijn.

Riemer

Ik heb precies hetzelfde gehad met een NIEUWE krukassensor bij de DEALER vandaan..

sensor kapot, kon op 0,0 garantie rekenen..

bij een gebruikte Computer moet je ook de transponder en Lezer hebben wil je hem KUNNEN vrijgeven.

alleen een Vrijgegeven Computer kan op jouw startonderbreker worden ingeleerd.

Willem

Ik heb precies hetzelfde gehad met een NIEUWE krukassensor bij de DEALER vandaan..

sensor kapot, kon op 0,0 garantie rekenen..

bij een gebruikte Computer moet je ook de transponder en Lezer hebben wil je hem KUNNEN vrijgeven.

alleen een Vrijgegeven Computer kan op jouw startonderbreker worden ingeleerd.

Willem

Ok Willem bedankt voor de info, Ik heb meteen een mail naar de verkoper van de ECU gestuurd, voor hem is het ook allemaal nieuw.

Maar nog even over de krukassensor het komt toch niet tweemaal voor dat je een defecte sensor koopt, de vorige eigenaar heeft ook deze sensor vernieuwt maar zeker ben ik niet hier van ?????

Riemer

Ok Willem bedankt voor de info, Ik heb meteen een mail naar de verkoper van de ECU gestuurd, voor hem is het ook allemaal nieuw.

Maar nog even over de krukassensor het komt toch niet tweemaal voor dat je een defecte sensor koopt, de vorige eigenaar heeft ook deze sensor vernieuwt maar zeker ben ik niet hier van ?????

Riemer

kan ook nog zijn dat er wellicht een kabelbreuk kan zijn in de kabel.

maar laat de monteur is storing nummers vrij geven anders krijg je een lekkere rekening achteraf als ze alleen maar dingen blijven vervangen.

kan ook nog zijn dat er wellicht een kabelbreuk kan zijn in de kabel.

maar laat de monteur is storing nummers vrij geven anders krijg je een lekkere rekening achteraf als ze alleen maar dingen blijven vervangen.

Hallo Willem, hoe ziet de transponder en de lezer er uit?

Ik weet wel dat er achter het contactslot iets zit, maar zit in de kabelboom onder het dashboard ook nog iets.

Dus de vraag is gaat het om twee losse onderdelen ?

Ik heb de verkoper weer gemaild voor de rest van de onderdelen maar ik moet wel zeker weten dat het dan kompleet is.

Riemer

Terug
Naar boven