• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel vectra B roestprobleem HELP !

Ruim een jaar geleden heb ik een vectra uit 99 gekocht. Toen was er nog niks mis mee. maar inmiddels een roestplek ontstaan :thumbdown

754Vectra_probleempje_tn.jpg

Wat voor prijs moet ik in gedachten hebben om te laten herstellen. ?

Verder is de auto in perfecte staat. behalve dit probleem dus. :???:

Ik heb dit aan beide kanten opgelost met plamuur en spuiten. Je moet er nu vanaf weten om het te zien. Loopt bij mij dus nu door vanaf de dorpel naar de onderste strip.

Roest komt van binnen uit

Makkelijkst en goedkoopst zoeken naar onderdelen die roest vrij zij

Als je het goed wil laten doen dan kost dat ongeveer 175 euro :vertag per te spuiten deel :swear

En dan nog kans dat het terug komt :sleeping

Dat is echt niet binnen 1 jaar hoor! Teken dat er vlak voor toen je hem kocht snel is bij gewerkt.

Vorige astra had een klein pikketje van 1mm bij aankoop naar 4jaar was het 1tot2cm heb ik het eens bij gewerkt.

Dat moet dan inderdaad bijgewerkt zijn toen in die tijd. maargoed nu zit ik er wel mee.

Wat zal het totaal prijs zijn van het maken van dit ?

Als je de onderdelen vervangt dmv sloop onderdelen

1 voor spatbord plus minus 50 euro 1 deur plus minus75 euro

Zoek op onderdelen lijn of sloop in de buurt denk ook aan hulp van forum genoten :thumb

Lijkt op voorscherm en deur maar laten we daar geen ruzie om maken :jerry

Prijzen: heb onlangs het zelfde probleem gehad alles vervangen voor om en nabij de genoemde :vertag

Dus vandaar mijn bescheiden bijdrage :agent

Als het mijn wagen zou zijn.. Boormachine pakken en uit boren.. Eventueel klein stukje plaat erin lassen, of een netje erin maken en opvullen met plamuur.

6 jaar geleden gedaan bij een andere astra.. tot hede nog roest vrij op die plek.

Deur eventueel vervangen voor 4/5tientjes mits je de zelfde kleur tegen komt.

@gwriemersma wrote:Lijkt op voorscherm en deur maar laten we daar geen ruzie om maken :jerry

Prijzen: heb onlangs het zelfde probleem gehad alles vervangen voor om en nabij de genoemde :vertag

Dus vandaar mijn bescheiden bijdrage :agent

Is bij het achterspatbord, voorspatbord loopt over de dorpel heen. Anders was spatbordje omschroeven wellicht de beste methode (ben je van alle ellende af). Heb zelf ook bij mijn vectra roest op die plek, sterker nog, ik ken bijna geen vectra B zonder roest op die plek. ;)

Kaal maken, goed in de grondlak, spuitlak en blanke lak. Goed laten uitharden (2-3 weken), daarna even met nat 2500-er schuurpapier erover, commandant scratch remover en klaar. :)

ik heb daar met mijn '98 zilver met. geen roest, maar zag bij mijn vorige bordeaux rode '98 dat daar niet echt tot in de naad gespoten was! is iig een plek,naad die om problemen vraagt!

Terug
Naar boven