• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Vectra B X17DT

Bartjex88

Post veel
Zoals sommige mischien al weten is me motor op hol geslagen, Dit kwam door Turbo schade,

Nu heb ik een nieuw blokje van een Astra F, Ook een X17DT met maar 160.000KM,Nu is deze motor compleet met een F18 versnellingsbak,

Omdat mijn versnellingsbak van de vectra B zijn diferentieel kapot is, Vraag ik me af of dit over te zetten is van de Versnellingsbak van de Astra F, Deze is wel Mechanische koppeling en de Vectra B is Hydraulisch, Maar ik moet alleen het diferentieel hebben, Is dit makkelijk te wisselen? Dus gewoon oliecarter van de Boite eraf en daar diferentieel los vijzen en overzetten of komt hier meer bij kijken?

Mvg Bart

F22 bestaat niet ;)

Maar in beiden zit wel de F18 bak, zij het niet dat de eind verhouding van een astra F anders is.

Doordat de wielen kleiner zijn, is de eind verhouding van de Astra-bak zwaarder.

ik haal mn informatie hier vandaan

www.opel-infos.de

X17DT (TC4EE1)

Bauform: R4

Steuerung: OHC

Anzahl der Ventile: 8

Bohrung (mm): 79,0

Hub (mm): 86,0

Volumen (cm³): 1686

Leistung (kW bei min-1): 60 / 4400

Drehmoment (Nm bei min-1): 168 / 2400

Verdichtung: 22,0 : 1

Motormanagement: Bosch VE

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: Katalysator

Besonderheiten: Turbolader IHI RHB4BW

Verwendung: Astra F (F18WR), Vectra A (F18WR), Vectra B (F18WR)

Maar je hebt de AF22 (automaat bak) en de F23 bak

Okeej, zal ik wel fout zitten Bas.

Maareh... bij de astra en vectra staat allebei Wide range , dus dan zou ie wel moeten passen !?

hij past wel.

maar de astra heeft uiteindelijk toch nog een andere eind verhouding (door de kleinere wielen)

en die staat hier nog even niet onder, dat kan je onder het Getriebe deel vinden

Maar kan dat veel kwaad dan het lijkt mij als je bij je eigen auto grotere wielen eronder hangt toch op het zelfde neer komt of maakt het niks uit?

nou ja, van je km-teller klopt geen hol meer en je motor moet veel te hard werken op het lage toeren gebied.

Daarbij komt dattie daardoor niet vooruit te schijten is.

Daardoor zul je ook hebben dat je EGR klep sneller vervuilt.

Het is gewoon niet praktisch.

Ja het is ook niet echt praktisch ik heb zelf corsa b 1.2 gehad en daar onder had ik 195 50 15" onderliggen nou dan is de koek helemaal op het was al niet veel maar toen was het echt drama:cry

origineel gepost door Bartjex88

Heb geen EGR klep:) dus no problem, Ik kan melden dat inmiddels de motor er in ligt

Dan gaat het al weer de goede kant op suc6:thumbup

origineel gepost door andre1058

origineel gepost door Bartjex88

Heb geen EGR klep:) dus no problem, Ik kan melden dat inmiddels de motor er in ligt

Dan gaat het al weer de goede kant op suc6:thumbup

origineel gepost door sw_reijnders

doe je vlot :)

nu wel met je vingers van de turbo afblijven he :vertag

Zijn sinds vanmorgen 10u met zijn 2tjes bezig, De motor was er al uit, Hebben starter,alternator en servopomp overgezet, Nu nog de koppeling onluchten, radiator steken en alle vloeistoffen vullen en controleren

Motor ligt erin, Draait en valt dan weer stil,Als ik steeds contact op en af zet blijft hij draaien, Startonderbreker dus? Of sleutelherkenning? Hoe gaan we dit oplossen:s

is dus compleet andere motor die erin ligt,

Terug
Naar boven