• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Vectra B

bezig met een roestplek bij de passagiersdeur (schade dat door de vorige eigenaar nooit is gerepareerd), maar ik hou dus een hoop verf over. Mijn idee is om het e.e.a. in kleur te gaan spuiten.

De deurgrepen en de deurlijsten. Hoe moet ik de deurgrepen overspuiten? En als ik op ebay een setje gekleurde deurlijsten koop, hoe kan ik die precies overspuiten? Ik neem aan dat dat dus anders is dan bij metaal en daarom vraag ik het dus even :thumb

@HofsOpel wrote:kunnen Engelse xenonlampen ook, of verblinden die net als gewone lampen?

verblinden doen ze niet, maar het lichtbeeld is volledig tegenovergesteld.

dus 100% APK Afkeur.

En dat zit echt in de koplamp unit zelf verwerkt, dus niet in de xenonpit.

hopelijk is het duidelijk zo? :D

europees lichtbeeld:

__/

UK Lichtbeeld:

__

@sw_reijnders wrote:@HofsOpel wrote:kunnen Engelse xenonlampen ook, of verblinden die net als gewone lampen?

dus 100% APK Afkeur.

europees lichtbeeld:

__/

UK Lichtbeeld:

__

Okee, dus dat wordt maar in Nederland/Duitsland zoeken dan. Helemaal duidelijk zo! :D

@HofsOpel wrote:kunnen Engelse xenonlampen ook, of verblinden die net als gewone lampen?

dus 100% APK Afkeur.

europees lichtbeeld:

__/

UK Lichtbeeld:

__

Van het weekend nog een erge roestplek van de auto weggewerkt.

Uploaded with ImageShack.us

Eindresultaat:

Nu aan beide kanten van de auto een sticker erop ( iemand suggesties? ). Het had misschien netter gekund, maar alles moest low-budget (student 17 jaar) En het was niet zo'n een lekker plek om met plamuur te werken. Het belangrijkste is dat die plek weg is.

@sw_reijnders wrote:@HofsOpel wrote:kunnen Engelse xenonlampen ook, of verblinden die net als gewone lampen?

dus 100% APK Afkeur.

europees lichtbeeld:

__/

UK Lichtbeeld:

__

Okee, dus dat wordt maar in Nederland/Duitsland zoeken dan. Helemaal duidelijk zo! :D

Weer een nieuw ideetje voor de Vec.

Er moet toch een handgreep vernieuwd worden,

dus dacht ik ze gelijk allemaal te vernieuwen voor die van de B2, de chromen variant dus.

Is het mogelijk om die uit engeland te halen, of gaat dat niet met de deurvergrendeling?

Van het weekend nog een erge roestplek van de auto weggewerkt.

Eindresultaat:

Nu aan beide kanten van de auto een sticker erop ( iemand suggesties? ). Het had misschien netter gekund, maar alles moest low-budget (student 17 jaar) En het was niet zo'n een lekker plek om met plamuur te werken. Het belangrijkste is dat die plek weg is.

Heb ik ook gedaan met de mijne ook engelse.

7ceac294-ac4f-49e2-8cb3-b8c872330bf9.jpg

12242012-78d0-4cc8-b94d-43874df51d7f.jpg

Erwin

Weer een nieuw ideetje voor de Vec.

Er moet toch een handgreep vernieuwd worden,

dus dacht ik ze gelijk allemaal te vernieuwen voor die van de B2, de chromen variant dus.

Is het mogelijk om die uit engeland te halen, of gaat dat niet met de deurvergrendeling?

ziet er goed uit Erwin, vooral in combinatie met dat lederen interieur van je :thumb

Is het een moeilijke klus? En weet je toevallig ook iets van die verlichte zonnekleppen, zit dat voorbereid?

HofsOpel

handgrepen aan de binnenkant kun je prima uit de UK halen.

aan de buitenkant niet . . . dan zit nl het sleutelgat in de rechter deur.

ziet er goed uit Erwin, vooral in combinatie met dat lederen interieur van je :thumb

Is het een moeilijke klus? En weet je toevallig ook iets van die verlichte zonnekleppen, zit dat voorbereid?

HofsOpel

Hoe heb je de roestplek behandeld? Roest weggehaald en behandeld met een roestwerende primer? Anders wil het helaas nog wel eens snel weer gaan roesten.

Je kan nog wel even proberen om je gespoten plek en een deel van je deur te polijsten. Kans dat je het minder ziet!

handgrepen aan de binnenkant kun je prima uit de UK halen.

aan de buitenkant niet . . . dan zit nl het sleutelgat in de rechter deur.

@HofsOpel wrote:ziet er goed uit Erwin, vooral in combinatie met dat lederen interieur van je :thumb

HofsOpel

DSCN0489.jpg

die bedoel je ?

en nee zat niet voorbereid bij mij heb de kabels van de aansteker gebruikt aan een standaard relais van de velba dus ze gaan alleen aan op contact, voor de rest simpel klusje.

Erwin

Hoe heb je de roestplek behandeld? Roest weggehaald en behandeld met een roestwerende primer? Anders wil het helaas nog wel eens snel weer gaan roesten.

Je kan nog wel even proberen om je gespoten plek en een deel van je deur te polijsten. Kans dat je het minder ziet!

Terug
Naar boven