• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Vectra B

HofsOpel

Post weinig
Hallo jongens,

Nadat ik vandaag een Opel Vectra B heb gekocht, dacht ik ''laat ik mezelf maar eens voorstellen.'' Ik ben dus Jordi, 17 jaar en heb zojuist mijn tweede auto al gekocht. De eerste was een Volkswagen Golf 2 ( waar ik dus maar geen foto's van laat zien hiier :angel ).

Het betreft dus een Opel Vectra B uit 1997 met een 1.8 ecotec motor. De auto heeft nog best wat opties, zoals airco, elec. ramen/spiegels en verwarmde spiegels. Ook heeft de auto niet te veel gelopen.

Voor de fotogeilen onder ons:

Uploaded with ImageShack.us

Van het weekend, als ik de auto heb, zet ik er nog meer foto's op.

De volgende plannen heb ik met de auto:

- Motor een beurt geven;

- Roest bijwerken;

- Schroefset eronder;

- Mooie velgen;

- Optisch aan mijn eigen smaak aanpassen;

- En vast nog wel meer..... :thumb

HofsOpel

@Darkspy Hahaha, ja dat lampje brand wel als je hem indrukt. Rijbewijs mag ik over precies 3 weken op mn verjaardag gaan proberen te halen. Eigenlijk heb ik nog geen plannen over een spoiler, eerst maar eens mooie zomervelgen ;)

@Darkspy Hahaha, ja dat lampje brand wel als je hem indrukt. Rijbewijs mag ik over precies 3 weken op mn verjaardag gaan proberen te halen. Eigenlijk heb ik nog geen plannen over een spoiler, eerst maar eens mooie zomervelgen ;)

@HofsOpel wrote:Met de armsteun is het gelukt. Nu heb ik wel een nieuwe vraag. Is het normaal dat in het midden alleen de bediening van de verwarming en de ECO-knop verlicht zijn? want de knoppen van de achterruitverwarming en circulatie zijn bij mij niet verlicht.

Die verlichting doet het bij mij ook niet allemaal ;) Maar op gegeven moment weet je wel wat link van je zit en wat rechts van je zit :p Maar het lampje brand wel als ik hem indruk ( dat ie aan staat ) Dan zie ik wel wat ik in heb gedrukt :P

Mooie vec ! :kewlpics En haal snel je rijbewijs ! Ook van plan om een spoiler erop te zetten of dat niet ? :angel

O,ja check je kenteken verlichting ook even (achter) Die deed bij mij eerst ook even niet XD kom ik later terug doet ie het wel. :wtf

@HofsOpel wrote:Met de armsteun is het gelukt. Nu heb ik wel een nieuwe vraag. Is het normaal dat in het midden alleen de bediening van de verwarming en de ECO-knop verlicht zijn? want de knoppen van de achterruitverwarming en circulatie zijn bij mij niet verlicht.

Die verlichting doet het bij mij ook niet allemaal ;) Maar op gegeven moment weet je wel wat link van je zit en wat rechts van je zit :p Maar het lampje brand wel als ik hem indruk ( dat ie aan staat ) Dan zie ik wel wat ik in heb gedrukt :P

Mooie vec ! :kewlpics En haal snel je rijbewijs ! Ook van plan om een spoiler erop te zetten of dat niet ? :angel

O,ja check je kenteken verlichting ook even (achter) Die deed bij mij eerst ook even niet XD kom ik later terug doet ie het wel. :wtf

Ik zal er vandaag een foto van maken, maar het gaat om de originele armsteun, maar deze moest ik op mijn middenconsole vastkitten.

Ik zal er vandaag een foto van maken, maar het gaat om de originele armsteun, maar deze moest ik op mijn middenconsole vastkitten.

is het wel een originele middenarmsteun?

maak er eens een foto van

want bij mijn originele armsteun, zou ik zo gauw niets weten vast te kitten eigenlijk :roll:

is het wel een originele middenarmsteun?

maak er eens een foto van

want bij mijn originele armsteun, zou ik zo gauw niets weten vast te kitten eigenlijk :roll:

nette wagen heb je daar. leuk kleurtje ook :P

zal je vast nog wel eens in goes tegen komen. heb dezelfde vec dus dat is al makkelijk te herkennen. veel plezier en succes met je vectra.

nette wagen heb je daar. leuk kleurtje ook :P

zal je vast nog wel eens in goes tegen komen. heb dezelfde vec dus dat is al makkelijk te herkennen. veel plezier en succes met je vectra.

Hallo mensen,

Nog 3 weken tot mijn rijbewijs en de Vectra staat inmiddels voor de deur. Ik loop alleen wel constant tegen een probleem aan. Tot twee keer toe heb ik de armsteun "vastgekit" maar naar verloop van tijd laat deze los. Heeft iemand toevallig suggesties van een type kit?

Mvg

Hallo mensen,

Nog 3 weken tot mijn rijbewijs en de Vectra staat inmiddels voor de deur. Ik loop alleen wel constant tegen een probleem aan. Tot twee keer toe heb ik de armsteun "vastgekit" maar naar verloop van tijd laat deze los. Heeft iemand toevallig suggesties van een type kit?

Mvg

ja deze kan je nog uitvoeren als je een beurt gaat uitvoeren..

HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

Demonteer gasklephuis:

- Luchtslang afnemen

- vacuum slangen afnemen

- stekker(s) afnemen

- gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken

- 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

=================================================

opboren van pijpje:

* max 1mm groter maken

- gasklephuis op zijn kop leggen

- van buiten naar binnen

foto van gasklephuis:

Carterontlgasklephuis.jpg

nadat de gasklep is opgeboord:

tankontluchitngsklep007.jpg

tankontluchitngsklep008.jpg

==================================================

EXTRA:

maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien

- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

stappen motor:

101_2088.jpg

2 schroeven los:

101_2087.jpg

101_2086.jpg

elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

101_2081.jpg

als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

101_2080.jpg

mechanisch deel ook goed reinigen:

101_2085.jpg

101_2084.jpg

en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

gasklep van bovenaf:

tankontluchitngsklep014.jpg

Willem

ja deze kan je nog uitvoeren als je een beurt gaat uitvoeren..

HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

Demonteer gasklephuis:

- Luchtslang afnemen

- vacuum slangen afnemen

- stekker(s) afnemen

- gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken

- 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

=================================================

opboren van pijpje:

* max 1mm groter maken

- gasklephuis op zijn kop leggen

- van buiten naar binnen

foto van gasklephuis:

Carterontlgasklephuis.jpg

nadat de gasklep is opgeboord:

tankontluchitngsklep007.jpg

tankontluchitngsklep008.jpg

==================================================

EXTRA:

maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien

- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

stappen motor:

101_2088.jpg

2 schroeven los:

101_2087.jpg

101_2086.jpg

elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:

101_2081.jpg

als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:

101_2080.jpg

mechanisch deel ook goed reinigen:

101_2085.jpg

101_2084.jpg

en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!

gasklep van bovenaf:

tankontluchitngsklep014.jpg

Willem

Terug
Naar boven