Hoi,
Ik vind dat mijn vectra c 1.8 16v een hoog olieverbruik heeft.
Km stand is 153.000 dus dat is niet verschrikkelijk veel kilometers nog
Het schommelt tussen de 1000 en 2000 km per liter.
Ik heb al mijn carter ontluchting gaatje weer open gemaakt wat die zat helemaal dicht en moest ik weer doorsteken(boren) dus hij kan geen overdruk meer hebben.
Ik gebruik nu 5w30 olie (zoals voorgeschreven)
Ook lees ik dat het de kleprubbers (klepseals) kunnen zijn maar dat gaat niet zo makkelijk met vervangen of gaat dat bij de vectra makkelijker?
Laatst leeste ik ergens dat als je er een andere olie in gooit dat het verbrui ervan veeeeeel minder is klopt dat en zja wel olie dan?
hebben mensen hier ervaring mee met dit probleem?
Zoja alle tips en oplossingen enz. zijn welkom

Maar vind het een fijne auto en wil hem nog niet weg doen, tenzij het veel kosten gaat maken
het trouwe beestje heeft me laatst nog naar italie gebracht en terug
Alvast bedankt
Ik vind dat mijn vectra c 1.8 16v een hoog olieverbruik heeft.
Km stand is 153.000 dus dat is niet verschrikkelijk veel kilometers nog
Het schommelt tussen de 1000 en 2000 km per liter.
Ik heb al mijn carter ontluchting gaatje weer open gemaakt wat die zat helemaal dicht en moest ik weer doorsteken(boren) dus hij kan geen overdruk meer hebben.
Ik gebruik nu 5w30 olie (zoals voorgeschreven)
Ook lees ik dat het de kleprubbers (klepseals) kunnen zijn maar dat gaat niet zo makkelijk met vervangen of gaat dat bij de vectra makkelijker?
Laatst leeste ik ergens dat als je er een andere olie in gooit dat het verbrui ervan veeeeeel minder is klopt dat en zja wel olie dan?
hebben mensen hier ervaring mee met dit probleem?
Zoja alle tips en oplossingen enz. zijn welkom
Maar vind het een fijne auto en wil hem nog niet weg doen, tenzij het veel kosten gaat maken
Alvast bedankt