• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel vectra c 2007 2.2 direct waar opletten bij aanschaf?

@remutr wrote:kan wel, maar roest op de veerpoot ophanging gaat hem echt de kop kosten.

en je kan de bak en motor wel laten reviseren maar voor dat geld heeft me pa ook wat jongers. Is jouw zus ook zo weg van de RWD vd Omega?

weinig actie met de RWD met 1500 kg wagen gewicht en 136 pk.. ondanks dat er een sport stand op zit..

haar man wel.. maar me zus wil een degelijke auto hebben waar ze zich veilig en comfortabel in voelt en vooral veilig voor de 2 koters achterin.. hiervoor heeft ze een deawoo nubira station gehad waar de benzine tank onderuit viel omdat de bevestiging van de tank langzaam wegroest....

haar man is net me pa, vind voorwielaandrijver niks, is nog vd oude stempel voorwielen stuur je mee achter drijf je mee aan haha.

veilig voor man en kinderen zijn ze wel, (heb zelf wel eens de fout gemaakt om te zeggen: gelukkig brengt die vrouw ons thuis in een omega, doet ze wat verkeerd red de omega ons wel)

Heel gek die vrouw werd behoorlijk boos op me (snap ook niet waarom ;) )

lol.. nouja ze vind m`n vectra ook wel geweldig :P heb verwarmde voorstoelen.. en me moeder ook overgens als ze beginnen over mijn rijstijl dan druk ik het knopje in en is het gezeur meteen over :P

ik heb zo`n v6 op de vooras liggen maar dat gaat ondanks dat het FWD is best wel lekker de hoek om met zo`n B2

knopje om nog harder te rijden hahaha ;)

Dat zo me pa dan eens moeten testen, of de v6 wat lekkerder gaat dan mijn 1.6je. staat op 195 65 15 en iets te snel op het gas en mevrouw heeft onderstuur. Iets teveel gas met de Omega en hij zet zich ff lekker de hoek om haha, net genoeg speling om de tc niet te laten branden.

@ Bart-GSi:

Effe over verschil in rijden van een zelfde auto.

Je zou voor de gein eens van een Corsa-B 1.0-12V of 1.2-16V 1.2 of 1.4-8V moeten overstappen op een 1.4-16V 1.6-16V of Diesel.

Zit behoorlijk verschil in rijgedrag door meer gewicht op de neus en de 1.4-16V 1.6-16V en Diesels hebben (zwaardere) stabikisator voor en een stabikisator achter.

Dat geeft al knap verschil.

Dat geld ook voor bijvoorbeeld de astra-F met korte en lange subframe.

Of stap eens van een Vectra-B 1.6-16V in een 2.2, V6 of diesel.

Dat rijdt zo anders.

Dat geld ook voor de Vectra-C verschil in de VectraC1 en C2 zal er niet zitten, wel in de motoren onderling.

Kwa sturen rijdt een 1.8 heel anders dan zijn zwaardere broers.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ik merkte er weinig verschil in toen ik van een 1.4 8v naar een 1.6 16v ging los van dat het sneller van 0-100 ging... En dat het beter van 100 -0 ging dankzij ABS want dat had die 1.4 niet.. Maar qua bochten werk kreeg ik bij beide het achterwiel omhoog en van de vectra gen idee.. Ben can een luie amerikaan naar een v6 diamond sport gegaan.. En ja daar zat wel verschil tussen maar dat is een totaal andere klasse auto...

wim ga wel eens proefrijden met een v6 fwd, eens kijken of dat ding idd. niet zo giga onderstuur heeft als mijn 1.6.

even de rotondes die voor de omega 2 vingers in zijn neus met dezelfde snelheid proberen te nemen

@wim-v6 wrote:

Dat geld ook voor de Vectra-C verschil in de VectraC1 en C2 zal er niet zitten, wel in de motoren onderling.

Kwa sturen rijdt een 1.8 heel anders dan zijn zwaardere broers.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Compleet met je eens!

De simpele 2.2 sedan is al net iets anders rijden dan de 2.2 direct GTS

En als je van die beide soort 2.2 weer in een 3.0 diesel stapt is het een hele wereld van verschil.

Zelfs in wegligging vind ik wel degelijk een verschil zitten tussen mijn 2.2 sedan en 3.0 diesel station.

Die station ligt als een blok op de weg, maar die sedan wil nog weleens dweilen.

En deze 3 verschillende wagens schelen elk 2 jaar.. 2002 - 2004 - 2006

Overigens heeft de vectra C de volgende benzine motoren:

1.8 16v

2.0 turbo

2.2 16v

2.2 16v direct

2.8 v6 turbo (OPC ook 2.8 v6 turbo)

3.2 v6

Maar Wim weet meer over deze motoren en kwalen :-)

Goedemorgen :D

Sorry dat ik even niks meer heb laten horen :o.

Beetje druk geweest en vakantie ;)

Heb inmiddels al een nieuw maatje maar het is geen opel geworden.

Niet omdat ik niet tevreden was ,maar omdat ik eigenlijk wat anders wou een keer.

de vectra c van mij heeft me 6 jaar trouw gediend :D.

nu komt de verrassing .............

Het is een Nissan x-trail 4wd met een traploze automaat geworden uit 2008 met leer navi enz. Enz.

En daarmee ben ik al mee naar italie geweest bij de venetiaanse kust.

Wat ik zelf erg fijn vind is dat je wat hoger zit en die automaat geweldig :jerry .

Dat schakelen mis ik zeker niet hahha.

misschien komt er weer een opel want zoek een vervangende voor me vrouw nog ;)

Voor je vrouw dan maar een Jaguar x-type 3.0 v6 4*4 haha, kan die ook veilig de weg op.

Maar ik heb helaas niks met Japanse auto's maar veel veilige kilometers gewenst met je nieuwe aanwinst.

Vroeger veel japans gereden ook erg goede ervaring mee vandaar mijn keuze.

En een xtype nee die komt er niet in hahaha

Terug
Naar boven