• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel vectra c ligt vanvoor hoger dan vanachter

hallo,

ik erger me al een tijd aan mijn vectra

hij ligt vanachter een stuk lager dan vanvoor

ik heb het idee dat dit bij iedere vectra zo is ?

is rijd meestal alleen in mijn wagen dus het is niet da hij vanachter zwaar geladen is

is dit normaal bij de vectra ? wat zou ik het beste kunnen doen ?

vanvoor verlagen of vanachter verhogen ?

geen gastank , wagen heeft dit altijd gehad

ben 3 weken terug naar de keuring geweest en was helemaal goed gekeurd

heb zelf ooit mensen gezien die vanachter een hogere band hadden dan vanvoor om die speling op de vangen

Veel GTSen zakken door van achter, Veel van deze hangen dan ook achterover..

Zwaardere veren of een schroefset doen dit verhelpen..

Willem

ja inderdaad ik heb hem nu zelf een jaar en hij heeft het altijd gehad , iedere gts die ik tegenkom lijkt zo te hangen

zelf als ik ooit van een hobbelige parking rijd dat mijn trekhaak de grond raakt vanachter

zou ik dan overal nieuwe veren steken of alleen vanachter of een schroefset leggen ?

heb al vaak gehoord dat een schroefset niet echt goed is voor de wagen

ken iemand met een audi station en die heeft hem er al snel terug onderuit gehaald

Precies om deze reden heb ik mijn GTS aan de voorkant met 25 mm verlaagd.

Nu staat men vec mooi recht:

DSC_3320.jpg

Is idd de oplossing. Alleen voor verlagen en/of voor lagere veren dan achter anders blijft ie met z'n kont naar beneden hangen.

Groet jraaf

rijd ooit met een aanhanger achter mijn auto en rijd vaak stevig daar ook over drempels dan kan ik denk ik beter vanachter iets hoger steken

bedankt voor de info allemaal :)

@GTS Power wrote:Precies om deze reden heb ik mijn GTS aan de voorkant met 25 mm verlaagd.

DSC_3320.jpg

Hey GTS power,

Wat voor veren heb je voor gemonteerd dan? De sets die ik tegen kom zijn -3 of -4 rondom. (Eibach h&r enzo)

Goede vraag en om verwachtingen te beantwoorden en in tegenstelling tot andere meningen hier bij de ' quote' van de fabrikanten zelf:

Bei Fahrzeugen mit werksseitiger Tieferlegung, z.B. BMW M-Technik, MB Sport-Line Fahrwerk, Audi-Sportfahrw. usw., wird nur eine geringere Tieferlegung erzielt, da diese Fahrzeuge schon "ab Werk" tiefer liegen .

De GTS ligt dus af fabriek al 2 cm lager. Je netto verlagings winst bij Eibach is dan ongeveer 1 CM en bij H&Rrr 2 CM. Zal niet exact zijn en kan dus wel afhankelijk van motor uitvoering en wel of geen airco b.v. een paar MM verschillen . Of je moet voor een schroefset gaan.

Groet jraaf

@GTS Power wrote:Precies om deze reden heb ik mijn GTS aan de voorkant met 25 mm verlaagd.

-offtopic Jij pakt ook echt elke mogelijkheid aan om die foto te posten hè Tom? -offtopic

Ik heb een setje van Weitec er vorig jaar onder gezet omdat er bij mij 1 gebroken was voor.

Dit setje was net zo duur als 1 voor veer bij Opel.

Dit setje was -35mm maar mijn GTS was standaard verlaagt dus kwam precies hetzelfde uit en het staat perfect.

@Edvries wrote:@GTS Power wrote:Precies om deze reden heb ik mijn GTS aan de voorkant met 25 mm verlaagd.

-offtopic Jij pakt ook echt elke mogelijkheid aan om die foto te posten hè Tom? -offtopic

Sneeuwschuiver Tom ! :angel

@speaker wrote:@Edvries wrote:@GTS Power wrote:Precies om deze reden heb ik mijn GTS aan de voorkant met 25 mm verlaagd.

Mwah... Valt mee hoor.

Al hoef ik niet te hard over drempels te rijden want dan ligt men bumper er wel een vanaf :thumb

@Edvries:

Beetje jammer om op deze ongehoorde manier een serieus topic te vervuilen -offtopic

:ass :ass

@GTS Power wrote:@speaker wrote:@Edvries wrote:@GTS Power wrote:Precies om deze reden heb ik mijn GTS aan de voorkant met 25 mm verlaagd.

Mwah... Valt mee hoor.

Al hoef ik niet te hard over drempels te rijden want dan ligt men bumper er wel een vanaf :thumb

@Edvries:

Beetje jammer om op deze ongehoorde manier een serieus topic te vervuilen -offtopic

Hij is gewoon jaloers dat hij niet zo'n mooie Vectra meer heeft!!!!

@GTS Vectra wrote:@GTS Power wrote:@speaker wrote:@Edvries wrote:@GTS Power wrote:Precies om deze reden heb ik mijn GTS aan de voorkant met 25 mm verlaagd.

Mwah... Valt mee hoor.

@Edvries:

Hij is gewoon jaloers dat hij niet zo'n mooie Vectra meer heeft!!!!

Sommige mensen kunnen erg slecht met jaloezie omgaan helaas.

Zulke mensen moeten we desondanks toch blijven steunen in hun moeilijke periodes...

#Ericsuccesjonge :thumbup

Terug
Naar boven