• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel wordt PSA?

schrik er niet van, ze gebruiken al franse blokken. en is een van weinig alleenstaande europese constructeurs (wel dochter van amerikaanse) wat bezit bv bmw en mercedes niet?

ik hoop niet dat het zo`n overname wordt net als bij lancia.. dat ze na de overname erop achteruit gegaan zijn.. en ook op het technologie vlak

Dit zou echt dood en dood zonder zijn. Ik ben Opel in hart en nieren. Maar als dit gaat gebeuren. Ben ik bang dat Opel echt maar ook echt voorbij is. :(

[quote quote=18338839]Dit zou echt dood en dood zonder zijn. Ik ben Opel in hart en nieren. Maar als dit gaat gebeuren. Ben ik bang dat Opel echt maar ook echt voorbij is.
1f641.svg

[/quote]

Ik denk dat we dan met de oude opeltjes rond blijven rijden en er geen nieuwe met PSA ondersteuning gekocht worden..

Ik hoop dat het karakter van Opel behouden gaat blijven. Het is al zo'n 100 jaar onderdeel van GM.
Hierdoor werd ook veel gedeeld met andere GM merken.

Ben bang dat bij de nieuwe modellen wat nu nog de naam Opel heeft totaal gaat vervagen en dus een PSA auto word. En dat zou voor mij beteken einde Opel historie. Dan zou voor mij betekenen dat ik in de toekomst voor een ander merk moet gaan kiezen helaas. Kan gelukkig nog wel jaren voorruit want ik kan alleen maar 2dehans auto's komen de al gemiddeld ouder zijn dan 8 a 9 jaar. Dus kan nog gelukkig paar jaar Opel rijden. Maar het is echt triest dat Opel geen Opel meer is helaas.

Dit is alleen maar beter voor Peugeot. En ik denk dat Opel ook eindelijk meer op de Europese markt kan richten. Ook ri Azië uitbreiden word nu mogelijk aangezien exporteren naar die mega markt niet mocht. Ik zie 't positief in.

Jammer, als de Opel vanaf nu maar niet met de Franse slag word geproduceerd....
PSA is vooral geïnteresseerd in de techniek van de Ampera.

hadden ze dan niet beter de samenwerking aan kunnen gaan voor de techniek van de ampera net als met de traffic,movano e.d. i.p.v. dat ze heel de tent overkopen?? jammer dat de duitse overheid hier niet in bij kan springen zoals toen amerika gedaan heeft met general motors ( chevrolet)

Terug
Naar boven