• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Zafira een geschikte gezinsauto en lange ritten auto?

Haha ;) Ben geen echte Zafira-kenner, dat is het nadeel. Wel eens in een Zaf-A-diesel gereden, maar daar houdt t verder dan ook mee op...

@Cobus wrote:Zit idd geen airco in bekijk de foto van het interieur maar eens goed.

inderdaad, ik had alleen de beschrijving nog eens door gelezen

maar op de foto mis ik idd het 3e knopje voor de airco

mijn excusses

Ik lees even mee intressant topic, ik ben ook opzoek naar een zafira ik had ook al van verschillende gehoord dat je qua prijs beter voor een elegance 1,8 kan gaan. Alleen heel veel staan er niet te koop met weinig kilometers.

Dag Joeri,

Welkom. Leuk. Dan ben ik ook niet zo alleen in mijn zoektocht.

Op het moment zie ik er ook even wat minder. Ik hoop wel dat ik er nog een kan vinden met een maand cq 2 maanden. Geduld is niet mijn grootste eigenschap en meestal is er nooit iets te vinden als ik dan eindelijk zover ben haha.

Ben er wel van overtuigd na alle advies van de jongens hier dat het hoe dan ook een Elegance gaat worden.

Ik heb trouwens wel het idee dat gaspedaal.nl weinig nieuwe Zafira's geeft. Niet nieuw als in nieuw maar als in aanbod van nieuwe occasions zeg maar. Of ligt dat aan mij.

Ze zullen toch niet straks niet meer te kopen zijn als ik eindelijk zover ben? :(

Zafira's blijven altijd te koop

Lijkt me sterk dat ze straks niet meer te koop staan

Maar het is nooit verkeerd om heel veel te informeren ;)

@OpeltjeJanssen wrote:Ik heb trouwens wel het idee dat gaspedaal.nl weinig nieuwe Zafira's geeft. Niet nieuw als in nieuw maar als in aanbod van nieuwe occasions zeg maar. Of ligt dat aan mij.

Ze zullen toch niet straks niet meer te kopen zijn als ik eindelijk zover ben? :(

neejoh je moet gewoon elke dag kijken en gaspedaal is meer een dealer verzamel site denk, maar de niet intressante staan er lang op ja, de aantrekkelijke zijn zo weg als je precies weet wat je wil en de auto past in het plaatje zal ik niet een paar dagen wachten. :hmmz :hmmz

@Joeri208V wrote:@vectra208v wrote:@Joeri208V wrote:Weet niet of je deze site al eens hebt gezien maar hier heb je ook wel wat aan denk?

http://www.gaspedaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

leuk bedachte nickname "joeri208v" :D

Dat is nog uit het kadett gsi tijdperk he. van jouw ook een tijd terug denk ik

yep was voor mij ook een tijdje geleden......vectra A2 c20ne GT HB...fijne wagen was dat zeg :cry :cry :cry

@Joeri208V wrote:@OpeltjeJanssen wrote:Ik heb trouwens wel het idee dat gaspedaal.nl weinig nieuwe Zafira's geeft. Niet nieuw als in nieuw maar als in aanbod van nieuwe occasions zeg maar. Of ligt dat aan mij.

neejoh je moet gewoon elke dag kijken en gaspedaal is meer een dealer verzamel site denk, maar de niet intressante staan er lang op ja, de aantrekkelijke zijn zo weg als je precies weet wat je wil en de auto past in het plaatje zal ik niet een paar dagen wachten. :hmmz :hmmz

Oh ok /bloos. Tja, zou typisch iets voor mij zijn dat straks alle Zafira's foetsie zijn :mrgreen:

neuh,dat zal wel meevallen,beste is gewoon een zaterdag inplannen en dan op vrijdagavond wat auto's selecteren en dan gewoon de volgende ochtend even bellen en heenrijden.

Heb je ook wat in te ruilen???

Anders is het wellicht interessant om ook op marktplaats bij particulieren te kijken,scheelt vaak veel geld.

En ook als je bij een bedrijf koopt zou ik altijd een kleine 500 euro apart houden voor je weet maar nooit,je komt altijd wel wat tegen,qua een bandje,remblokje,kogeltje,stukje uitlaat,dat soort werk.

Een Corsaatje uit 94. Zal niet veel opbrengen maar hij rijdt nog wel goed en tot zover nooit wat aan gemankeerd.

Ishet niet gevaarlijker om bij een particulier te kopen?

@OpeltjeJanssen wrote:Een Corsaatje uit 94. Zal niet veel opbrengen maar hij rijdt nog wel goed en tot zover nooit wat aan gemankeerd.

Ishet niet gevaarlijker om bij een particulier te kopen?

gevaarlijk is het niet denk ik maar als je er zelf gen verstand van hebt zou ik het niet doen.

Garage is ook niet altijd betrouwbaar maar heb je vaak nohg garantie (vor wat het waard is)

Ik heb nog nooit een auto bij een garage gekocht dus alleen bij particulieren,behalve de vectra A2 GT c20ne heb ik via een garage bij toeval en was ook een hele bekende voor ons in de familie.

maar als je er geen verstand van hebt zou ik altijd iemand mee nemen die er wel verstand van heeft en weet waar die op moet letten.(is ook aangeboden volgens mij door een aantal jongens hier).

bij een particulier is het vaak beter kopen dan bij een handelaar (waar je toch uitkomt bij een oudere zafira) dealers hebben meestal geen wagens van die leeftijd meer staan.

Handelaren hebben vaak trucs om een barrel weer netjes te doen lijken,bij een particulier koop je en wagen zoals ie is,en aan de mensen en hun huis kan je vaak al een beetje afleiden hoe er met de auto is omgegaan.

Vandaar dat ik zei dat je altijd een 500 euro op reserve moet houden .

Iemand meenemen met sjoege kan sowieso geen kwaad,weet niet waar je woont maar evt wil ik ook wel met je mee,maar zo zijn er wel meer.

Jullie hebben gelijk. Tja, verstand heb ik er niet van. Dat geef ik eerlijk toe en daarom ben ik ook blij met dit forum.

Dus aanbod is heel prettig voor mij :).

Ik woon in Deventer. Geen idee of daar mensen in de buurt wonen :D. Alhoewel de auto niet per definitie uit Deventer hoeft te komen natuurlijk. Die mag wat mij betreft overal wegkomen.

Terug
Naar boven