• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel zafira kopen, tips zijn heel erg welkom!

Wij missen nog steeds de zafira, dat met de voeten tegen de stoelen is heel herkenbaar.

Ga je hem particulier verkopen kijk dan eens bij Leaseplan. Heeft goede onderhouden auto,s staan met goede garantie ( geen inruil namelijk). Kijk ook even of er een reservewiel onder hangt. Spuitbussen zijn vaak over datum en vernielen je band.

Als ze 4,5 5 bieden gelijk inleveren met een strik eromheen :D

2de hands markt ligt aardig op zn gat als je zelf niet iemand weet moet je echt lang geduld hebben wil je de wagen voor een net bedrag kwijt kunnen.

Als je hem bv. op MP zet ben je de zoveelste dan kijken ze wat de wagen bij een dealer moet kosten en bieden ze bij jou de helft :cry

supermotard; daar zeg je wat...ik keek van de week bij de zafira en schrok ineens dat die band onder de auto zat..nooit verwacht :D maar wel logisch natuurlijk, anders kun je de 6e en 7e stoel niet uitklappen king:

2.2.; ja ik wilde ook al direct gaan kijken daar hoor! maar man heeft gevraagd om eerst meer foto's en kenteken, om even alles na te kijken. Hij baalt er wel van dat de auto 1000 euro duurder is met inruil..maar goed ik denk dat we gewoon goed moeten onderhandelen en tot een bepaalde max moeten gaan...

belachelijk eigenlijk dat ze bij mp de helft dan gaan bieden he...op zich ook wel weer logisch, want men wil zo'n mooi mogelijk auto met weinig km en voor weinig geld natuurlijk...maar ik ben niet gekke henkie die hem voor weinig weg doet iig :afro

Dus eigenlijk vraagt tie 14.000 euro als je inruil hebt??(zit nu pas aan het totaal bedrag te denken :-? )

Voor een wagen uit 2- 2007 (met wieldoppen :D ) is dat inderdaad duur, voor mijn zafira uit 2007 vroegen ze 8 mnden geleden 12.950 met trekhaak!!

(en dan kreeg ik voor mn oude auto 1.000 meer dan andere die ik gebeld had en dat waren er zeker een stuk of 8 )

Zou ik toch nog ff rond bellen, en voor een verschil van 1.000 euro rij ik gerust 200 km(normaal verdien ik ze niet zo makkelijk :D )

(ik moest zelf ook van uit de buurt van Rotterdam naar Helmond)

ja klopt...14 is dan weer een behoorlijk bedrag voor een 2007 he..dan heb ik liever een 2008 voor dat bedrag. Bijv. de 3e foto heeft een trekhaak en is temptation uitvoering en van 2008 en vraagt dus ook 14.000 euro..vind dat wel raar...

hebben jullie wel eens van de site zomoto.nl gehoord. Manlief voert daar alle gegevens in...heel gek de kenteken die we van deze blauwe hebben gehad staat geen gegevens bij. Alleen dat het import is :hmmz terwijl onze eigen kenteken wel gegevens bij staan, eerste particulier, bedrijf, 2e particulier etc. en import.

Bij de zilveren staan ook gewoon gegevens van 1 particulier en nu bedrijf (logisch want hij staat te wachten tot verkoop)

ik krijg toch een btje raar gevoel bij deze blauwe auto :hmmz :hmmz en ga toch morgen ook ff bellen voor die zilveren..

@2.2; hoeveel km had je op de teller dan? want 13.000 euro is idd wel erg netjes :thumb

Rond de 51.000 km en een beetje, heb hem net op de 58.000 gezet :cry

Wat ik merkte toen ik de mijne kocht en aan het rond kijken was dat er veel 2008 geimporteerde te koop stonden voor tussen de 13.000 en 14.000 euro

Het schijnt dat je nu door de crisis relatief goedkoop auto`s in spanje op de kop kunt tikken en dat doen de auto bedrijven vrij massaal(vond ik toen)

er stonden er toen echt wel tussen de 10 a 20 te koop die geimporteerd waren wat aardig wat is op het totale aanbod.

En het zijn dan veel al ex huur auto`s of taxi`s geweest en allemaal tussen de 80.000 en 90.000 km op de teller.

Dus dat kan een verklaring zijn dat er weinig gegevens bij staan..........

@2.2 16v wrote:Die blauwe zafira staat toch bij autobedrijf schaftenaar te koop???

ja klopt..in wezep...

ah dat verklaart de boel wel weer..dus het zou best kunnen dat dit met deze auto ook gebeurd is :hmmz naja ik krijg er een onbehagelijk gevoel bij op dit moment :???:

maar wel fijn om te weten wat jou km stand was en jaarbouw, dus ik zit een btje rond het zelfde te zoeken als jij deed...dus je hebt gewoon van alles afgebeld en gekeken hoeveel je terug kreeg en daar bij de beste dus ingeruild...dan maar een dagje verder reizen dus :thumb

Er staat bij auto track dat ze een officele merkdealer zijn dat zijn ze dus niet!!

Kijk even bij autoweek op de site daar heb je onder het kopje test en dealer reviews een dealer review als je dan honda wezep intikt zei je een paar beoordelingen van hun dat zegt genoeg...........

WEG blijven daar.

Wat dicht in de buurt ligt ging ik gewoon langs maar als het echt meer als 30 min rijden is wil ik idd eerst wel een richt prijs voor mijn eigen auto anders is het zonde van mijn en hun tijd.

Idd gewoon kijken wie er allemaal Zafira`aanbied van 2007/2008 met ongv. 50.000 a 60.000 km op de teller voor tussen de 12.000 en 13.500 euro en die bellen wat ze globaal voor je auto kunnen geven.

En elke dag ff gaspedaal.nl checken of er nog nieuwe bij zijn gekomen :D

thnx!! kijk hier heb ik wat aan...dus mijn onbehaagelijke gevoel komt toch ergens vandaan ;) dus autoweek kan ik ook nog ff checken voor de volgende auto die ik zie :thumb pff moet wel veel opletten zeg...maar goed veel site checken wat jij zegt en dealers afbellen...er komen er vast wel meer op de markt :D

(alleen zou het stiekem best leuk zijn als we al een andere auto voor de vakantie hebben in september..maar goed dat is misschien een btje te snel :angel )

Ligt er aan wanneer in september........ Haha

Maar als er een mooie te koop staat die naar je zin is en je hebt het geld en kan er snel over beschikken kan het snel gaan....

In ieder geval veel suc6...... En hou ons op de hoogte!!

Ligt er aan wanneer in september........ Haha

Maar als er een mooie te koop staat die naar je zin is en je hebt het geld en kan er snel over beschikken kan het snel gaan....

In ieder geval veel suc6...... En hou ons op de hoogte!!

geld overmaken is geen probleem 2.2. dat is zo gepiept met telebankieren ;) maja dan moet je wel eerst een mooie goede deal kunnen maken...

vandaag gebeld naar de zilveren auto die 8000 km meer op de teller heeft staan dan dat ik eigenlijk max wil :???: maar wel een 2008 model en temptation uitvoering en trekhaak...staat nog wel voor redelijk bedrag te koop 14000 maar na het bellen van vandaag gaf hij aan dat 4,5 a 5 zeker mogelijk was qua teruggave van ons auto..dus dat klinkt toch positief...

morgen maar even langs om te kijken. En eigenlijk wil ik ook wat van de prijs af..minimaal 500..kijken of dat lukt ....

Ik ben bang dat als hij dat inruil voor je auto geeft hij niet die 500 euro korting op de zafira geeft, maar proberen kan altijd :D

Maar je kan ook proberen geen afleverings kosten te hoeven betalen(zal er echt nog wel bij komen denk ik) of een grote beurt bedingen.

Ik weet ook nog wel wat anders wat leuk staat bij een zafira wat ze misschien voor je kunnen(laten) doen.................

Idd geld over maken is zo gepiept maar ik heb ook wel eens gehad dat het op een spaarrekening stond met :fy1 voorwaarden dat het een week duurde voor dat het op een tegen rek. stond

Ps: mooie velgen!!(ziten erbij mij ook onder :D )

vertel?? wat anders leuks :D

auto ziet er strak en netjes uit dus hij is wel waard..misschien is die 500 euro nog hoog gegrepen, maja wie niet waagt, wie niet wint he..... ;)

er staat trouwens nergens bij dat er nog afleverkosten bij komen....wel staat er dit :

Opmerkingen:

dit is een scherpemeeneemprijs Vraagprijs: €13950,00 (Marge)

Bouwjaar: 2008

Kilometerstand: 58276KM

Precies en ik heb toen handelaren aan de lijn gehad die dan bv. 1.000 vroegen voor afleveringskosten, beurt en 6 mnden garantie.................

neem je de auto dan zonder de 1.000 extra(de scherpe meeneemprijs) hoef je ook niet terug te komen voor garantie.

Dit vind ik leuk GEBLINDEERDE ramen!!

voor:

008nix.jpg

By belder74 at 2012-07-30

na:

027sj.jpg

By belder74 at 2012-02-04

ja die geblindeerde ramen had die zwarte business uitvoering ook..dat zag er strak uit..maar goed is niet heel belangrijk ofzo ;)

maar ik snap je 2e zin niet..."neem je de auto dan zonder de 1.000 extra(de scherpe meeneemprijs) hoef je ook niet terug te komen voor garantie."

was dat bij jou het geval? Of bedoel je dat nu bij ons?

:hmmz

ik ga iig wel onderhandelen dat er een volle tank in zit..ik heb 1 keer gehad dat ik dat niet kreeg..vond dat zo dom :wtf

Nee ik heb de mijne bij een dealer gehaalt maar zie op internet dat je ook dealers hebt die die truc toepassen.

Ik denk dat dat bij jullie het geval is(maar dat hoeft niet zo te zijn hoor)

Even een voorbeeld hoeft bij jullie dus niet zo te zijn:

De handelaar wil 15.000 voor de auto hebben dan geeft hij garantie van 6 mnden of een jaar(wat standaard is bij z`n groot bedrag) afleverings kosten en de beurt waar de auto aan toe is(IN JULLIE GEVAL DE 60.000KM BEURT!!! OPLETTEN DUS!!!).

Maar als hij die prijs op internet zet is hij vrij duur en/of gemiddeld in zn prijs dus zet hij de auto voor 13.995 neer dat is dan de meeneem prijs lijkt hij goedkoop en staat hij boven aan bij de zoek opdrachten!!

Maar de boven genoemde zaken haalt hij er dan uit wil je dat hebben(en dat is logisch als je zoveel uitgeeft) moet je 1.000 euro meer betalen, kunnen ook wel wat lagere bedragen zijn 750 euro of 600 euro de hoogste die ik hoorde was 1.250 euro :swear

oh serieus!! sja dat kan nog het geval zijn idd...volgens mij was er ook iets dat als de auto 4 jaar oud was en bijna 60.000 km dat je dan op de distributierem moet letten he :hmmz

nou ik wil voor die 14. dat er een garantie op zit en een beurt...dat is toch wel het minste...en zo goedkoop is hij dan echt niet hoor :???: naja we gaan het zien...lukt het niet dan hebben we pech...lukt het wel dan hebben we een mooie deal :D

Dat is bij een zafira A, bij een zafira B met 1.6 of 1.8 is het 150.000 km of 10 jaar.

Dus kan je voorlopig vooruit :D

Maar zo als ik al zei de zafira die je op het oog hebt is toe aan zn 60.000 km beurt(zo ik het liefst bij een opel dealer laten uitvoeren)

Nee goedkoop is het niet maar als hij 4,5 5 voor je skoda wilt geven is het wel een goede deal (als je het met andere gaat vergelijken moet je eigenlijk kijken wat je bij moet leggen)

En dan denk ik dat je al snel bij iedereen rond de 9 a 10.000 uit komt, bij de 1 zal de aanschaf lager zijn maar ook de inruil en bij en ander is het net andersom

Terug
Naar boven