• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel zafira volledig kapot

origineel gepost door manta73

Kijk hier gaat het al fout.

Dat jij hun achter de kont aan moet zitten

mja andersom zal niet gebeuren hoor. Voor opel zijn wij waarschijnlijk gewoon een nummertje, niets meer. Dus ze gaan zich niet haasten omdat wij een probleem hebben.

Dagelijks gaan ze mij aan de lijn hebben voor een status! :vertag

origineel gepost door benoben

Kijk hier gaat het al fout.

Dat jij hun achter de kont aan moet zitten

mja andersom zal niet gebeuren hoor. Voor opel zijn wij waarschijnlijk gewoon een nummertje, niets meer. Dus ze gaan zich niet haasten omdat wij een probleem hebben.

Dagelijks gaan ze mij aan de lijn hebben voor een status! :vertag

Groot gelijk.

elke dag bellen tot ze je helemaal beu zijn en snel iets regelen!!!!!

kan lang duren,Maar ik snap jou ook niet.

Deze ZAF bied je al voor een habbekrats te koop aan op het verkoopgedeelte.

Hier in Nederland.???

Snel afscheid??

:

Ik zit zo eens even alles te lezen hierzo en er valt me 1 ding op.

De eerste conclusie is dat er koelwater in het blok is gekomen....

de tweede conclusie is dat de waterpomp vast is gelopen..

ben ik dan de enigste die dit merkwaardig vind?? als je pomp vastloopt kan er nooit water in het blok komen !!

Dus er is meer mis !!

Tevens staat in de wet beschreven dat op de meeste artikelen een WETTELIJK langere garantie termijn zit dan dat de fabrikant zelf aangeeft... dit geld ook voor auto's !!

En dan als laatste .. uit eindelijk zal dit wel een coulance verhaal worden. Maar het duurt altijd even voordat ze hier mee komen.

Ik vind het trouwens een domme redenatie van zo'n verkoper dat hij je liever weer een nieuwe auto verkoopt, want voor 2 tot 3 duizend euro laat je er bij een goede ( geen opel-) garage een bijna nieuw blok er in hengelen!

in iedergeval

Suc6

kan lang duren,Maar ik snap jou ook niet.

Deze ZAF bied je al voor een habbekrats te koop aan op het verkoopgedeelte.

Hier in Nederland.???

Snel afscheid??

:

Als iemand een mooi bedrag geeft, mag hij hem hebben & kopen wij een andere wagen (ander merk ook). het vertrouwen in het merk is voorlopig weg, dus zijn we volop bezig met naar een ander merk te zien.

origineel gepost door speaker

Ik zit zo eens even alles te lezen hierzo en er valt me 1 ding op.

De eerste conclusie is dat er koelwater in het blok is gekomen....

de tweede conclusie is dat de waterpomp vast is gelopen..

ben ik dan de enigste die dit merkwaardig vind?? als je pomp vastloopt kan er nooit water in het blok komen !!

Dus er is meer mis !!

Tevens staat in de wet beschreven dat op de meeste artikelen een WETTELIJK langere garantie termijn zit dan dat de fabrikant zelf aangeeft... dit geld ook voor auto's !!

En dan als laatste .. uit eindelijk zal dit wel een coulance verhaal worden. Maar het duurt altijd even voordat ze hier mee komen.

Ik vind het trouwens een domme redenatie van zo'n verkoper dat hij je liever weer een nieuwe auto verkoopt, want voor 2 tot 3 duizend euro laat je er bij een goede ( geen opel-) garage een bijna nieuw blok er in hengelen!

in iedergeval

Suc6

Dat is ons probleem. De technische kant van het verhaal kennen wij niets van. Dus wat een garage zegt, gaan we dan maar vanuit dat het klopt zeker :hmmz Als iemand zich geroepen voelt om ons even een second opinion te komen geven, mag dit uiteraard altijd!!! Met veel plezier zelfs.

Deze middag bel ik alvast terug naar Opel hoor! :swear

wat ik ook raar vind, is dat er een plasje koelvloeistof op mijn oprit ligt.

Is er iemand die niet zo ver woont, die eens wil komen kijken (uiteraard tegen betaling eventueel), zodat we zeker zijn wat er aan is. (en zodat we zeker weten dat de garagist ons niet afript :thumbdown

voorlopig bellen we nog om de 2 dagen ofzo naar Opel, gewoon om ze onder druk te blijven zetten. We weten dat er waarschijnlijk weinig te rapen valt, maar hoop doet leven hé.

Ondertussen zijn we druk aan het rondkijken naar een andere wagen (wrs geen Opel meer voor ons vader :swear )

voorlopig bellen we nog om de 2 dagen ofzo naar Opel, gewoon om ze onder druk te blijven zetten. We weten dat er waarschijnlijk weinig te rapen valt, maar hoop doet leven hé.

Ondertussen zijn we druk aan het rondkijken naar een andere wagen (wrs geen Opel meer voor ons vader :swear )

geloof me bij elk merk gebeuren rare dingen.

jullie hebben nu pech gehad met een opel, hopelijk niet met het nieuwe merk dat je selecteerd

Update:

Ja natuurlijk hebben wij pech gehad, maar dat blijft natuurlijk in het kopje spelen hé moesten we een nieuwe opel kopen.

We hebben beslist: Het is een Hyundai I30 met 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking. Ideaal voor mensen die 40000 km per jaar doen.

Opel belde ons gisteren al: Ze wisten al dat we een andere auto gekocht hadden en zeiden letterlijk: Dan is de zaak voor ons afgesloten. Bedankt voor uw vertrouwen in Opel. En de telefoon ging neer :wtf

Mooie service van opel :fy1

Hopelijk krijg ik er nooit met te maken, want ik blijf wel mooi met mijn opel Astra rond rijden hoor :angel

ik wil niet negatief overkomen, maar we hebben ooit een hyundai gekocht...............................NOOIT MEER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dus zoals ik al zei, bij elk merk heb je wel iemand met slechte ervaring.

moet wel zeggen dat na heel veel getouwtrek de problemen door de importeur werden opgelost.

wat hier in nederland ook bij opel gebeurt heb ik vernomen.

het ligt meestal aan de dealer die je treft.

de opel dealer hier in etten-leur ziet mij ook nooit meer terug, maar dat heeft met service te maken.

wens je wel veel plezier en veilige km er mee.

gr. Henny

Update:

Ja natuurlijk hebben wij pech gehad, maar dat blijft natuurlijk in het kopje spelen hé moesten we een nieuwe opel kopen.

We hebben beslist: Het is een Hyundai I30 met 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking. Ideaal voor mensen die 40000 km per jaar doen.

Opel belde ons gisteren al: Ze wisten al dat we een andere auto gekocht hadden en zeiden letterlijk: Dan is de zaak voor ons afgesloten. Bedankt voor uw vertrouwen in Opel. En de telefoon ging neer :wtf

Hopelijk krijg ik er nooit met te maken, want ik blijf wel mooi met mijn opel Astra rond rijden hoor :angel

Lekker dan van Opel

Maar gefelici met de aanschaf van je Hyundai. Hopelijk gaat deze je wel meer plezier gunnen.

Wat gaat er gebeuren met je Zaf?

Ik heb het je nog zegt, zeer slechte service van Opel Nederland. Zo staan ze nu achter hun product schandalig!!!

Als of je een potje pindakaas koopt.origineel gepost door benoben

Update:

origineel gepost door vorvaro

Ik heb het je nog zegt, zeer slechte service van Opel Nederland. Zo staan ze nu achter hun product schandalig!!!

Update:

maar deze man heeft te maken met opel Belgie.........

maar alsof je een pot pindakaas of een zak aardappelen koopt heb ik bij meerdere merken meegemaakt.

o.a. Volvo en Mercedes.

wel welkom om veel geld neer te tellen voor een auto maar service............. NOOIT VAN GEHOORD

idd, De mensen zijn altijd welkom om een auto te kopen. Eenmaal dat er iets aan is, dan helpt niemand nog. Dit is inderdaad niet enkel bij Opel. Opel België kan dus wel mee in het lijstje met de slechte service.

De zafira is verkocht aan een exporteur, en rijdt ondertussen waarschijnlijk ergens in Polen ofzo rond.

We rijden nu meer dan een week rond met de hyundai i30 diesel, en deze bevalt ons prima. Verbruikt weinig, rijdt pittig genoeg, zit prima & is schitterend uitgerust. We hebben 5 jaar onbeperkt garantie + wegenhulp.

Bedankt allemaal voor jullie hulp in dit topic. :thumbup

Ik blijf nog op dit forum, aangezien ik nog mooi met mijn Astra blijf rondrijden!

:wub

Daarom staan Volvo en Mercedes garage's ook bovenaan in de lijst bij de autoweek tevredenheids trofee en Opel en Volkswagen onderaan. Omdat de mensen daar zo slecht behandeld worden??origineel gepost door hennyw

origineel gepost door vorvaro

Update:

maar deze man heeft te maken met opel Belgie.........

maar alsof je een pot pindakaas of een zak aardappelen koopt heb ik bij meerdere merken meegemaakt.

o.a. Volvo en Mercedes.

wel welkom om veel geld neer te tellen voor een auto maar service............. NOOIT VAN GEHOORD

idd, De mensen zijn altijd welkom om een auto te kopen. Eenmaal dat er iets aan is, dan helpt niemand nog. Dit is inderdaad niet enkel bij Opel. Opel België kan dus wel mee in het lijstje met de slechte service.

De zafira is verkocht aan een exporteur, en rijdt ondertussen waarschijnlijk ergens in Polen ofzo rond.

We rijden nu meer dan een week rond met de hyundai i30 diesel, en deze bevalt ons prima. Verbruikt weinig, rijdt pittig genoeg, zit prima & is schitterend uitgerust. We hebben 5 jaar onbeperkt garantie + wegenhulp.

Bedankt allemaal voor jullie hulp in dit topic. :thumbup

Ik blijf nog op dit forum, aangezien ik nog mooi met mijn Astra blijf rondrijden!

:wub

Goed man... Veul plezier met je nieuwe "koekblik" (sorry ben ook motorrijder ;) )

Als ie naar de sloop had gegaan dan had ik wat onderdelen willen hebben maar een 2de leven in Polen ofzo is ook niet verkeerd. ;)

Terug
Naar boven