• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel_astr@'s german style kadett project

Nais!!! Nou dan moet ik ook maar eens bij jullie langs met me dettje... hehehe daar ook even een paar bredere randen in..

Ziet er goed uit.. Vind de velgen alleen minder geslaagd.. Dat rode hart

waarom heb je er geen spuitplamuur opgespoten dat vult beter en schuurt makkelijk en later als afwerking 2-3 lagen grondverf en je resultaat is altijd goed

agja zo wil het ook wel alleen iets meer werk. @ robert ik kan nog wel anders spuitplamuur regelen op me werk.

kadett in de spuitplamuur:vertag:wub

afbld1018oe8.jpg

afbld1035fs2.jpg

Andere kant moet ik nog even mee bezig en daarna zijn de deuren aan de beurt (meteen effe 2x 40cmx7cm schuurblokken besteld en sinds woensdag binnen zodat het strakmaken echt goed gaat ipv met een 20cm schuurblok te schuren:vertag)

De andere kant is ook strak en in de primer:wub alleen nog effe een laagje spuitplamuur erover om de schuurkrassen weg te halen en dan glad schuren:o

afbld1052lq4.jpg

afbld1051pj0.jpg

Nu rest me nog de taak om de naden in de deuren strak te zetten, laswerk (booskijker, achterklep, lekbakje etc) en de binnenkant van de wielkasten achter netjes te maken en tectyleren :vertag

@corsa-gsi-a

Dat komt omdat je de aftekening van het plamuur tegen het metaal ziet en als je goed kijkt zie je de banen van de primer knikkerbus (had geen blik met primer voor in de compressor), er moet eerst nog 1 a 2 lagen spuitplamuur op en daarna (waterproof) glad schuren.

@CorsaF16

thnx maaruh als de kadett klaar is heb ik het ook wel even gehad met schuren voor een tijdje:P gaat veel vrije tijd in zitten

Vandaag de andere kant maar even ongeschuurd en zonder spuitplamuur laag met een rooie knikkerbusje die ik nog had een beetje gespoten om een idee te krijgen:vertag:wub

afbld1097cx9.jpg

afbld1100di2.jpg

afbld1087fy7.jpg

en twee foto's van de andere kant die al voorzien is van spuitplamuur:vertag

afbld1102fi7.jpg

afbld1104wv4.jpg

Heb de andere kant van de kadett nu ook in de spuitplamuur gespoten kadettje van robert word nog wel wat :wub

Hahhah weinig zichtbare vooruitgang staat ook op een laag pitje en weinig zin de laatste tijd :hmmz:vertag

Binnenkant wielkasten ontdaan van zand en oude teerbende, hier en daar nog wat vliegroest verwijderd en hij staat nu op bokjes zodat ik makkelijk tussen de achterwielkasten kan komen:D

Alleen effe een andere douche kop voor de spuit halen want 1.5mm is te klein voor spuitplamuur te spuiten op het blik staat 1.8mm:hmmz

Origineel gepost door Opel_Astr@

Hahhah weinig zichtbare vooruitgang staat ook op een laag pitje en weinig zin de laatste tijd :hmmz:vertag

Binnenkant wielkasten ontdaan van zand en oude teerbende, hier en daar nog wat vliegroest verwijderd en hij staat nu op bokjes zodat ik makkelijk tussen de achterwielkasten kan komen:D

Alleen effe een andere douche kop voor de spuit halen want 1.5mm is te klein voor spuitplamuur te spuiten op het blik staat 1.8mm:hmmz idd want het wil voor geen meter zo spuitplamuur spuiten :P , njah het wil wel alleen is iets lastiger spuiten zo :P

Terug
Naar boven