• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel_astr@'s german style kadett project

ik snap iets niet waarom spuit je niet gewoon alles in de grondverf ipv de bovenkant van de deur in de kleur te laten als ik van u was zou ik alles in de grondverf spuiten

Origineel gepost door backer_6

ik snap iets niet waarom spuit je niet gewoon alles in de grondverf ipv de bovenkant van de deur in de kleur te laten als ik van u was zou ik alles in de grondverf spuiten

dat snap ik ook niet:hmmz

Origineel gepost door frenkie

Origineel gepost door backer_6

dat snap ik ook niet:hmmz :jerry ik ook niet maarja maakt niet zo veel uit als je hem maar afplakt in een rand zodat je daar verloop kan schuren.

haha snapte daar de logica ook al niet van :P net als die rand die nu nog onder de achterklep zit die nu nog rood is en die kleine stukjes om het achterraam. of houd robert gewoon van afplakken dat hij het vaak wil doen :jerry

Daar hebben jullie gelijk in, maar aangezien de primer erg vullend is en erg arbeidsintensief is met het uit te schuren met 400 heb ik niet alles gespoten in de 2k primer.

Spuit de rest wel even met een 1k primer knikkerbus:vertag dat wordt al aardig strak:P

op de plaatsen dat je niet ziet moet je het ook niet volledig schaaf schuren hé je ziet het toch niet

nu kan je wel hebben dat je lak gaat reageren op je knikkerbus

Origineel gepost door Opel_Astr@

Dat filmpje waren de laatste stukjes op het achterscherm op lage druk en vertekend daarom.

Wij hadden al gezegt zullen we hem wel of niet posten:vertag:P Je ziet de misverstanden alweer:jerry

De rest is gewoon van normale afstand op de goede druk afgeregeld gespoten:thumbup

BTW gebruik prof Max-air w98 HVLP bovenbeker spuitpistolen.

De primer is een HS High Solid primer.

Hoog standvermogen

Goed vullend vermogen

Chromaatvrij

Goede isolerende eigenschappen

Door de goede vloeiing hoeft er niet veel te worden geschuurd en ontstaan er geen poriën en ook geen blaasjes.

Mengverhouding is 4 :

3 toepassingsmogelijkheden:

VULLENDE PRIMER

PRIMER-SURFACER: indien gewenst 10% - 15% verdunnen

NAT-IN-NAT: 5 tot 10% verdunnen

Bij het spuiten van nieuwe auto’s in de fabriek worden steeds vaker donkere grondmaterialen verwerkt voor een beter dekvermogen. Om die reden zijn de volgende kleuren leverbaar:

Wit (EC-4001)

Grijs (EC-4004)

Donker Grijs (EC-4005)

Zwart (EC-4007)

voor de primer een spuit met een sproeiopening van 1.7 en voor Lak en blanke lak 1.4

Zolang je die MAX AIR spuitpistolen niet gebruikt voor de aflak kom je een heel eind (mits je kunt spuiten)

op de fotoos is al tezien waarom een sata spuit rond de 300 kost en een max air 27,50.

Het spuitpatroon is gewoon kut!

bovenaan de kegel teveel en onderaan te weinig resultaat dikke banen in je grondlak(op de foto te zien)

ik heb er 1 week mee gespoten en toen weggeflikkerd.....

niet bedoeld als kritiek maar als advies,zou jammer zijn als je spuit je eindresultaat verneukt.

gr

Ik zie dit ook alleen maar als een goeie tip.:)

Ik laat hem ook bij de spuiterij spuiten (in de schuur heb je alleen maar last van stof en het is veelste koud nu)

Die dikke banen kan ook mede komen door de grote sproeiopening 1,7 of 2,0 die ik voor de primer gebruik

De twee andere die ik heb zijn 1,4 zoals je dat voor de aflak zou gebruiken.

kwalitatief is die sata of devilbiss natuurlijk altijd beter

kom op jongens gas erop! dat ding moet klaar!! het is niet meer veel werk!:jerry:jerry:jerry

Schuuuuurreennnnn of je leven er vanaf hangt!:agent

Origineel gepost door T.I.M.

mwah half dagje dan is die wel helemaal waterproof geschuurt mischien nog wel sneller :) gaan wij gewoon even schuren, kan robert weer frikandellen halen :jerry:jerry:jerry:jerry

haha ben vandaag met me ouwe achterbumper bezig geweest robert was wel bezig met de kadett maar geen idee wat die nou aan het doen was :')

Hahahahah niet veel aan de kadett (beetje prutsen met kit:P)

Maar wel eerst de ochtend en een deel van de middag gewerkt aan de auto van mn collega dus heb wel wat gedaan:jerry

Enuh verdomd wat is het koud op de grond als het vriest:angel

Vandaag vriest het ook bijna de hele dag:argue en volgende week ook. (beetje de kachel hoger en zien dat het beetje aangenamer wordt boven nul :hmmz)

Terug
Naar boven