• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel_astr@'s german style kadett project

jaa die kouw dat is wat... wij hebben de brug in de veldschuur staan maar dat is ook geen pretje...

Maar de gsi vind het prima daar onder:wub

het is iniedergeval niet prettig sleutelen met kouwe vingers!

Succes

Origineel gepost door peerke1987

jaa die kouw dat is wat... wij hebben de brug in de veldschuur staan maar dat is ook geen pretje...

Maar de gsi vind het prima daar onder:wub

het is iniedergeval niet prettig sleutelen met kouwe vingers!

Succes frikandel in de andere hand houd je wel warm :jerry

Yo,

Ziet er netjes uit man komt wel goed, alleen mss een domme vraag (zal wel weer :p :).

Maar waarom wordt alles zo vaak in de grondverf gezet en dan weer geschuurd weer in de grondverf en weer schuren als hij eenmaal strak is hoef je de grondverf toch maar ligt op te schuren met korrel 800 a 1000 wp en dan de kleur erop laten spuiten ?

thnx:thumbup

Da's geen domme vraag:vertag

De eerste laag was spuitplamuur (dat vult alle schuurkrassen op) en dat schuur je dan uit met 280 droog 400 is dan net te fijn.

afbld1366ws7.jpg

De laatste laag is de primer zelf en die schuur je uit met machinaal 400 droog, en wanneer je van plan bent te spuiten schuur/top je hem met 800 of 1000 nat.

afbld1558ic2.jpg

oke thx voor je reactie, en wanneer is het zover dat ie gespoten gaat worden, want het ziet er nu wel naar uit dat je aardig op zen eind aan het komen bent.

Ik ga verder niks in de grondverf zetten.

De auto wordt eerst rood(candy apple red) gespoten en dan vanaf de bovenlijn zwart gespoten (of beplakt met carbon) Two Tone dus.

Hierdoor zie je geen kleur verschil:vertag

Ik zal straks wel effe een snelle photoshop maken:thumbup

@NoToRiOuS19

Eerst nog de overgang van de sideskirts naar de dorpel netjes afwerken. (dit kit rand is niet perfect vind ik:angel)

Daarna wordt deze bij T.I.M op zn werk gespoten:wub

Vandaag trouwens wel een baal dag gehad, bracht ik mn astra naar de apk rijd de monteur mn auto van achter in de poeier (rechterachterlicht kapot, achterklep en zijkant ontzet en de bumper helemaal gescheurd) :swear:argue:cry

Co uitstoot was ook nog te hoog en de achterlampjes moesten worden vervangen door rode lampjes omdat ze meer roze van rood licht uitstralen

Maarjah eerst de Co op 1 of andere manier omlaag brengen (tips??, vorig jaar was de Co ook te hoog en toen was de lambda zonde vervangen) en twee rode lampjes halen zodat hij weer APK gekeurd is en dan kan de garage mn auto laten uitdeuken.

wat foto's van de schade op het oog valt het mee maar int echt staat het goed naarbinnen, de achterklep sluit niet meer normaal, en is de boel aardig opgedrukt aan de zijkant.:cry

afbld1569fm7.jpg

afbld1569schadeve3.jpg

potverdorie vriend!! goed klote!!

Hoe ga je dit aanpakken? Garage aansprakelijk stellen? Of heb je iets kunnen regelen met de garage houder??

Ben ik wel benieuwd na..

De garage gaat de schade oplossen is is daarvoor aansprakelijk.

Ik wil wel dat de schade goed wordt verholpen en hierop niet wordt bezuinigd.

De schadeexpert was er vandaag niet maar dat wordt vandeweek gedaan (zowel ik als de garage hebben foto's)

Zal dus waarschijnlijk een nieuwe rieger bumper, nieuwe achterlichten en uitdeuken en spuiten worden.

De wielrand heeft ook een opdoffer gehad door het drukkende metaal.

als de wielrand ook in elkaar zit hoop ik niet dat hij total los is aangezien ze op me werk dat ook zeiden. maarja rob hebben die prutsers bij wientjes jou al gebeld volgens mij naaien ze je gewoon en ik hoorde al dat ze geen schade exper hadden daar :jerry :swear

nou hij is gister APK goedgekeurd dus daar ben ik wel weer blij mee:vertag

Maar nu de schade afhandeling nog.

Gister gesproken met de garage over de schade en ze wilden het het liefste via de verzekering laten lopen:vertag

Vandaag centraalbeheer gebeld over de schade.

Aangezien de schade nooit op de bestuurder maar op diegene wordt verhaald die de auto in verzekering heeft en ze met mijn auto tegen een andere auto zijn gereden, zien ze mij als schuldige van de schade wanneer er geclaimed wordt :x :-x

Dan ben ik dus mn schade vrije jaren kwijt plus no claim plus in de eerste 3 jaar betaal ik dan ong 1000Euro meer aan premie.

Ze gaven mij dan ook als advies de schade niet via de verzekering maar onderling te regellen dat de garage daarvoor betaald.

Maarjah ik heb de garage daar weer over gebeld en daar waren hun natuurlijk ook niet blij mee maarjah hun rijden schade dus moeten ze er ook voor dokken.

Waarschijnlijk wordt hij begin januari gefixed bij een schadeherstel bedrijf in apeldoorn waar de garage normaal hun schade auto's uitbesteden. (nog even bespreken wat er dan allemaal wordt gedaan omdat ik het wel goed gerepareerd wil hebben, en of dat ik toch liever heb dat hij bij het schade herstel bedrijf waar mn neefje werkt gefixed wordt)

ojah de fotoshop nog helemaal vergeten te uploaden.

kadettpaintideeqt7.jpg

kadetttwotonevf6.jpg

Ojah de velgen die ik tijden geleden heb gekocht mogen toch ook wel eindelijk geshowed worden:P:wub

afbld1353bt5.jpg

hele dikke velgen, zal zekers netjes staan.:thumbup

vind de kleuren combi niet zo, maar hou ook ook meer van 1 strakke kleur.

origineel gepost door Opel_Astr@

nou hij is gister APK goedgekeurd dus daar ben ik wel weer blij mee:vertag

Maar nu de schade afhandeling nog.

Gister gesproken met de garage over de schade en ze wilden het het liefste via de verzekering laten lopen:vertag

Vandaag centraalbeheer gebeld over de schade.

Aangezien de schade nooit op de bestuurder maar op diegene wordt verhaald die de auto in verzekering heeft en ze met mijn auto tegen een andere auto zijn gereden, zien ze mij als schuldige van de schade wanneer er geclaimed wordt :x :-x

Dan ben ik dus mn schade vrije jaren kwijt plus no claim plus in de eerste 3 jaar betaal ik dan ong 1000Euro meer aan premie.

Ze gaven mij dan ook als advies de schade niet via de verzekering maar onderling te regellen dat de garage daarvoor betaald.

Maarjah ik heb de garage daar weer over gebeld en daar waren hun natuurlijk ook niet blij mee maarjah hun rijden schade dus moeten ze er ook voor dokken.

Waarschijnlijk wordt hij begin januari gefixed bij een schadeherstel bedrijf in apeldoorn waar de garage normaal hun schade auto's uitbesteden. (nog even bespreken wat er dan allemaal wordt gedaan omdat ik het wel goed gerepareerd wil hebben, en of dat ik toch liever heb dat hij bij het schade herstel bedrijf waar mn neefje werkt gefixed wordt)

een kennis van mij heeft zelf een garage bedrijf, en het is niet eens zeker dat een garage altijd aansprakelijk daarvoor is. Maar zijn daar meestal wel voor verzekerd! Het kans zelfs voorkomen dat ik een garage zegt... Toedoeloee pech gehad!!(natuurlijk niet slim maar toch).

Stiekem best moeilijk verhaal:S Maargoed, hoop dat je het netjes opgelost krijgt en dat je er niks meer mee leidt!

Ik vind het idee van die photo shop wel zeker iets hebben, ik heb ze zo nog nooit gezien:D Je zit wel mooi op de lijnen zo! :D

Succes kerel:kewlpics

Edit: Dak spoiler is dat niks?

Terug
Naar boven