• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel_astr@'s german style kadett project

Dat spul ga ik binnenkort ook op een auto plakken, ben benieuwd hoe mooi dat gaat.

Mischien met een sopje er onder? moet ook op het dak komen namelijk...

Gewoon zonder sopje..

Wij hebben het met zn 2en gedaan door steeds verder de folie los te trekken en aan te brengen.

Maar beter is eigenlijk in 1 keer aanbrengen en dan corrigeren..

Zo gaan wij het iig de volgende keer ook doen.

Als voorbeeld een filmpje van een motorkap gevonden:

klik

Maar houd wel rekening met het feit dat als je iets gaat beplakken wat echt super warm wordt (kleppendeksel) en in strakke hoek geplakt zit, dat de kans bestaat dat de folie daar terug in een rechte vorm kan komen als je pech hebt.

En de reden daarvoor is dat hitte ervoor zorgt dat de folie in zijn oude vorm terecht komt (geheugen functie)..

Zie daarvoor ook het filmpje wat ik eerder poste..:vertag

Vandaag de bumper uitgeschuurd en in de primer gezet.

Nu nog strakschuren met 360 en daarna nat 800 of 1000 en in kleur :D

imag0223f.jpg

imag0231.jpg

imag0233n.jpg

Zo vorige week de voorbumper/achterbumper en de gecleande Corsa B bumper voor een ander projectje uitgeschuurd met 400 en daarna nat geschuurd 600/800

Tevens sterke gasveren in de achterklep gezet.. je moet hem iig niet uit je handen laten glippen want er staat een beste kracht achter. :jerry

imag0090q.jpg

imag0092c.jpg

En gespoten in kleur nou is hij toch bijna af na een aantal jaar :angel :jerry

Zitten helaas wel 3 zakkertjes in de bumper (lak was net te dun) maar die schuur/polijst ik er wel uit.

Heb al weer andere ideeen (achterbumper) maar eerst zo rijden, anders is ie nooit af :lol:

De sponningen ook voorzien van een zwarte band en de spiegels matzwart :D

imag0236a.jpg

imag0237x.jpg

imag0238n.jpg

imag0244ao.jpg

imag0245fn.jpg

imag0248j.jpg

imag0250k.jpg

imag0252b.jpg

imag0254u.jpg

imag0255p.jpg

imag0256n.jpg

imag0257e.jpg

Nu de laatste eindjes nog en dan cruisen :wub

Zeer mooi geworden, vind alleen dat luchtfilter nog steeds niks. Had er dan ook een flink stuk gaas oid voor gehangen zodat ie niet zo opvalt :P

tnx :D

idd zonde om er een kentekenplaat voorop te moeten hebben..

En mjah het luchtfilter het is functioneel maar valt wel teveel op idd daar ben ik het mee eens :jerry

Misschien dat er ooit nog wel eens een ander blok inkomt (heb de omega ook nogsteeds staan :angel )

Er komt nog gaas in de bumper (zelfde gaas als origineel in de bovenkant zit met die rondjes) alleen nog even zoeken waar je dat kan krijgen :hmmz

tnx

De kentekenplaatverlichting is dan wel weer jmr ben ik het ook mee eens maar anders kreeg ik hem niet fatsoenelijk verlicht met LED'S mocht niet van de APK keurmeester :hmmz

Maar daar verzin ik nog wel wat op, en heb al weer een idee voor een andere achterbumper "originele cleanen met aparte lip" :jerry

Nog wat fotos van zaterdag :D

De eerste meters zijn ook weer gemaakt..

Alleen het volgende probleempje misschien dat iemand weet wat er scheeld.

Kreeg hem gister met geen mogelijkheid aan startmotor draaide netjes en goed rond maar kreeg geen ontsteking (accu was gewoon vol 12.2V).. bij terugdraaien van de sleutel van het contact hoor je ook even dat hij even ontsteking krijgt.

Benzinepomp stekkers nagekeken/losgehad en Benzinepomprelais stekker losgehad en weer vastgezet.. (niet geluisterd of hij klikt)

De bougiekabels en andere stekkers ook losgehad.

multimeter elders opgehaald omdat ik die niet voorhanden had en toen starte hij wel weer.. :hmmz

Later op de avond nog eens geprobeert en starte na 4sec wel gewoon.

Alleen als hij goed warm is en je voor het stoplicht staat schomeld hij soms iets in de toeren en als je dan gas wil geven valt hij dood in de toeren en gaat dan heel erg schommellen en valt dan uit..

Kreeg de auto zo snel ook niet meer aan.. naar de zijkant gedrukt en kreeg hem toen wel aan..

Hetzelfde had ik toen ik de auto weer thuis had staan en stationair liet lopen.. bij (rustig) gasgeven (rond de 2000 toeren viel me op) valt hij compleet dood en uit.. kreeg hem daarna na 2x starten en uitvallen wel weer aan..

Iemand een idee? Te weinig benzine imspuiting/te warm/?? :vertag

Het filter is nu zwart dus valt niet op en er zit hetzelfde gaatjes motief gaas is zoals ook boven in de grill zit.

De velgen passen niet aan de voorkant zit met de zijkant velg tegen de remklauw aan, dus moet daar nog spacers voor bestellen.

imag0284w.jpg

Zo was weer even stil maar de startproblemen zijn verholpen..

Nieuwe Rotor/Nieuwe Bosch verdelerkap/nieuwe Bosch bougies/Origineel stekkertje voor koeltempsensor.

Ook een splinternieuwe Waarschuwingsknipperlicht schakelaar gescoord omdat ik dacht dat mijne kapot was omdat de knipperlichten het niet wouden doen.

Bleek het een geoxideerde zekering te zijn die daardoor geen contact meer maakte :angel

En een nieuw orig GSI logo in de grill geplaatst :wub

Plus de spacers (1cm) aan de voorkant gemonteerd.. :vertag

imag0322vm.jpg

imag0323d.jpg

imag0332u.jpg

imag0334s.jpg

imag0335j.jpg

Terug
Naar boven