• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opelpedia

[rquote=1829484&tid=131021&author=Andre_Ede]Ik heb de serie motoren al voor bewerkt op de overleg pagina voor de Astra F[/rquote]

Nice, alleen wil ik motoren pagina's niet koppelen aan een model maar meer op zich zelf staand maken. Dus een pagina voor de c16nz bijv. en dan kun je daar naar linken vanaf astra f, maar later ook vanaf de vectra of de astra g. Dan hoef je maar een pagina aan te maken en je kunt gelijk zien in welke opels hij nog meer gebruikt werd.

Heb ik nu gedaan bij enkele motoren van de Astra serie.

Al lijkt het soms dat een motor die er al wel instaat toch niet gevonden wordt door de interne link

Bij mij werkt het anders prima moet ik zeggen. Had je btw gezien dat ik wat foto's erin geknald had?

Ik denk dat we voor motoren een standaard formuliertje gaan maken, is makkelijker te volgen denk ik.

Ja heb ik gezien, jammer dat je dat niet zelf kunt doen als gebruiker.

Standaard formulier lijkt mij ook een mooie oplossing.

Langzaam aan komt er meer diepgang in. Zijn nu bezig een aardige lijst met motortypes aan te vullen, vele klikbaar, sommige met foto erbij. Dan nog uitvogelen in welke Opelze precies te vinden waren en dan kun je klikken tot je een ons weegt. :D

Ik moet zeggen dat ik al onder de indruk ben hoor :thumbup ziet er puik uit.

Heb je al info over CIH-motoren?

Zou ook wel wat foto's willen toevoegen aan de vectra c afdeling maar heb geen idee hoe:hmmz

Heb me al wel aangemeld

Weet iemand toevallig iets over die codering, de beginletter was met dat ecotech gebeuren X, daarna Y en Z. Nu zie ik over A-tjes. Is dat dan ivm Euro 5 normering??

Ik moet zeggen dat ik er zelf enorm veel van opsteek, je googled voor info een beetje in de rondte, en echt hardcore zoeken, wel grappig.

Afbeeldingen plaatsen is niet moeilijk.

200px|Uitleg

Dus eerst bestandsnaam dan de breedte waarin hij weergegeven dient te worden en een tekst over wat het is of voorsteld.

Die breedte is makkelijk, dat maakt het plaatje klikbaar en de tekst blijft compact zodat het artikel lekker wegleest.

Ik wil wel verzoeken de afbeeldingen een beetje max 800x600 te houden ivm capaciteit en snelheid van de site.

Ik denk dat we voorlopig even in de breedte alles uit moeten gaan vullen, en later als we een compleet overzicht hebben van types motoren e.d. verder in gaan zoomen op technische details, schema's, lakkleuren e.d.

Als mensen willen weten hoe te moeten werken in wiki, er staat een uitleg op www.mediawiki.com, als je op Hulp klikt op de opelpedia, staat er ook een link naar die pagina.

Ik hoop dat het geen foto overzicht wordt van mensen die hun eigen auto willen laten zien.

IK denk dat het belangrijk is dat we foto's plaatsen van auto's zoals ze door Opel standaard geleverd zijn, het mooist zou natuurlijk zijn pers foto's of gelijkwaardige foto's.

Volgens mij kunnen wij zelf geen foto's plaatsen op de manier die jij aangeeft, hij verwijst namelijk alleen naar de server waar Opelpedia op staat en daar kunnen wij zelf dan weer geen foto's op plaatsen.

[rquote=1831117&tid=131021&author=Andre_Ede]Ik hoop dat het geen foto overzicht wordt van mensen die hun eigen auto willen laten zien.

IK denk dat het belangrijk is dat we foto's plaatsen van auto's zoals ze door Opel standaard geleverd zijn, het mooist zou natuurlijk zijn pers foto's of gelijkwaardige foto's.

Volgens mij kunnen wij zelf geen foto's plaatsen op de manier die jij aangeeft, hij verwijst namelijk alleen naar de server waar Opelpedia op staat en daar kunnen wij zelf dan weer geen foto's op plaatsen.[/rquote]

Neej daar heb je een punt.

Ik zal eens kijken hoe dat het kan dat je geen foto's kan plaatsen.

Oww okee, haha, had ik zelf nog niet eens gezien. Ik maak altijd file: aan en dan als ik erop klik dan komt ie vanzelf met een uploadscherm.

Klein beetje decoratie aan de hofdsite toegevoegd.

Ik heb uitgevogeld dat als je in overleg iets neerzet dat als je opent met ~~~~ (4x ~) dan zet ie er een handtekening bij. Is fijner, dan weet je wie het schrijft en tot wie je je richt.

Tijdlijn is verder ingevuld. Ga vanmiddag eens wat pre-war modellen erin knallen.

Alleen heeft iemand foto's en info over de coupe de ville uit 1908??

Zo, we zijn nog steeds bezig, nah jah, ik had er even geen prioriteit aan gegeven ivm baan verliezen e.d. maar andré heeft een hele hoop erbij gezet de afgelopen weken.

mm zag op de site dat opel ook fietsen heb gehad:P

ben maar es gaan googelen

dscf0085.jpg

Opel fietsen en naaimachines

dscf0082.jpg

Opel motorfiets

p1050658.jpg

Een Opel "Dokterwagen" uit 1909

dscf0064.jpg

De 2 miljoenste kapitän, speciaal in een mooi kleurtje

Terug
Naar boven