• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

open air filter

beste, sinds kort ben ik in het bezit van een e-kadett. In deze wagen ligt momenteel nog de originele luchtfilter, echter wil ik hier een sportiever geluid uit krijgen. Ik heb een K&N filter thuis gemonteerd gehad, echter het kadetje begon stevig te roken, waarop ik de filter weer degemonteerd heb. Nu is mijn vraag welke filter wél geschikt is voor mijn Kadett. Het betreft een 2.0 16v GSI :D

gr. Sietse

als jij je originele luchtfilterhuis kwijt wil, heb ik er wel belang bij.

wil graag terug naar origineel.

heb altijd met k&n open luchtfilter gereden, maar nooit problemen gehad.

ik zou op ebay ff kijken voor een carbon air filter

probleem met een open filter is dat hij te veel warme lucht aanzuigt

zelf ga ik ook mn k&n er uit trappen

heb een carbon filter liggen van Simota, ze hebben ook een website met coole spulletjes :D

www.simota.com

@trashmetal wrote:ik zou op ebay ff kijken voor een carbon air filter

probleem met een open filter is dat hij te veel warme lucht aanzuigt

zelf ga ik ook mn k&n er uit trappen

heb een carbon filter liggen van Simota, ze hebben ook een website met coole spulletjes :D

http://www.simota.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat ben ik ook aan het overwegen om de filter te vervangen door een carbonfilter of een andere inlegfilter.. misschien van Pipercross of Green

Aan de ts ik heb zelf ook een kadet gsi en die heeft ook een open airfilter opzitten en heb tot nu toe nog nergens last van gehad.....

Grt

K&N filters dienen geolied te worden, en ik kan me voorstellen dat hier wat olie vanaf komt ofzo? Daarnaast betekend "ik heb gemonteerd" niet "correct gemonteerd".. open filter geeft idd beter geluid, maar verwacht geen intense vermogenstoename..

En die olie kan je luchtmassameter slopen

Doordat de olie op de weerstanden gaat zitten waar de lmm zn waardes van haalt

Deze weerstanden worden namelijk verhit

Terug
Naar boven