• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Open Lucht Filters

@Oenatje wrote:ik heb er ooit 1 op mijn c20xe gehad. NOOIT MEER

paar problemen:

schokken.

uitvallen tijdens schakelen

loom optrekken

echt een ramp, alles terug gezet naar origineel: weg problemen

accu had ik btw losgehad om de zaak te resetten.

op een c18xe heb ik er ook 1 gehad, geen problemen. super geluid. maar niet sneller ofzo

En de verdere setup origineel?

Ik had een c20xe met k&n 57i kit, m-tech sfi vervanger, spaghetti spruitstuk in een astra gsi

en dat ging als de brandweer :D de wielbakken ook :???:

het beste is gewoon bij ongetunede motor origineel filtertje te houden of hoogstens een ander inlegfilter :thumb

@ trashmetal

Een X18XE1 is compleet anders dan een X18XE. Dus lees even goed voordat je het één en ander post, je comment is nu vrij offtopic.

Het maakt mij niet uit waardoor het komt, het is nu opgelost met een openluchtfilter en dat bevalt prima. En nog een lekker geluidje ook.

@ trashmetal

Een X18XE1 is compleet anders dan een X18XE. Dus lees even goed voordat je het één en ander post, je comment is nu vrij offtopic.

Het maakt mij niet uit waardoor het komt, het is nu opgelost met een openluchtfilter en dat bevalt prima. En nog een lekker geluidje ook.

Even meer uitleg dan:

Een openluchtfilter heeft minder last van tegendruk en omdat mijn cilinderkop kapot is, heb ik dat nodig. Een open luchtfilter is een stuk goedkoper dan een nieuwe kop. Daarnaast kan ik dat filter nog gebruiken als ik over een tijdje die V6 ga inbouwen (die inmiddels ook open ligt voor revisie). Met die nieuwe cilinderkop kan ik dan niks meer.

Even meer uitleg dan:

Een openluchtfilter heeft minder last van tegendruk en omdat mijn cilinderkop kapot is, heb ik dat nodig. Een open luchtfilter is een stuk goedkoper dan een nieuwe kop. Daarnaast kan ik dat filter nog gebruiken als ik over een tijdje die V6 ga inbouwen (die inmiddels ook open ligt voor revisie). Met die nieuwe cilinderkop kan ik dan niks meer.

Fijn dat je overtuigt bent ;)

Een open luchtfilter kan dus bij een moeilijk lopende motor wel voor een rustigere loop zorgen.

Geen pk's of koppel extra inderdaad, ook al wordt dat wel beloofd. Zou zeggen....plaats 'm, verhuis naar de VS en daag K&N voor de rechtbank omdat ze hun belofte niet nakomen ;) :thumb

Fijn dat je overtuigt bent ;)

Een open luchtfilter kan dus bij een moeilijk lopende motor wel voor een rustigere loop zorgen.

Geen pk's of koppel extra inderdaad, ook al wordt dat wel beloofd. Zou zeggen....plaats 'm, verhuis naar de VS en daag K&N voor de rechtbank omdat ze hun belofte niet nakomen ;) :thumb

Terug
Naar boven