• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Open luchtfilter & EGR??

Hallo.

Ik heb pas een Astra G uit 2001 (8klepper)

Ik zou graag een open luchtfilter erop willen monteren.

Ik heb in het verleden gehoord van iemand als je EGR klep hebt dat het niet mogelijk is om een openluchtfilter te monteren, omdat je zo je EGR kapot maakt.

En ik zag ook dat er een sensor op de buis van de luchtfilterhuis is gekoppeld.

Ik heb niet zoveel verstand van auto's maar is het wel mogelijk ???

Ik zou een K&NN erop willen.

Wie kan me hierbij helpen. alvast bedankt voor jullie reacties.

@marzaz wrote:@RickR91 wrote:Marzaz, is er geen Brezan bij je in de buurt? Zij kunnen een K&N filter voor je bestellen.

hebben ze niet in belgie :cry :D

oh jawel hier iets verder in houthalen ligt er zelfs al eentje :)

@marzaz wrote:@RickR91 wrote:Marzaz, is er geen Brezan bij je in de buurt? Zij kunnen een K&N filter voor je bestellen.

hebben ze niet in belgie :cry :D

oh jawel hier iets verder in houthalen ligt er zelfs al eentje :)

Hallo,

Wat je beter kunt doen is de filterbox ontgrenzen, en een Astra Diesel of Vectra inlaatpijp te monteren.

Hier op het forum vinden we het fijn als mensen zich voorstellen ;)

Fijne tijd toegewenst hier op het forum!

Ik heb zelf ook de Z16SE (1.6 8v) met ontgrensde filterbak en Vectra inlaatpijp, ook een stuk stiller dan open filter.

Hallo,

Wat je beter kunt doen is de filterbox ontgrenzen, en een Astra Diesel of Vectra inlaatpijp te monteren.

Hier op het forum vinden we het fijn als mensen zich voorstellen ;)

Fijne tijd toegewenst hier op het forum!

Ik heb zelf ook de Z16SE (1.6 8v) met ontgrensde filterbak en Vectra inlaatpijp, ook een stuk stiller dan open filter.

@Red-bull wrote:open luchtfilter kost je alleen maar pk's

beter is een k/n inlegfilter, meer prestaties en ook geen ''ombouw'' projecten nodig

merk je echt het verschil tussen een k&n filter ipv een bosch filter?

@Red-bull wrote:open luchtfilter kost je alleen maar pk's

beter is een k/n inlegfilter, meer prestaties en ook geen ''ombouw'' projecten nodig

merk je echt het verschil tussen een k&n filter ipv een bosch filter?

Marzaz, een K&N filter heeft een betere doorlaat, zou iets gasreactie kunnen schelen op snelheid.

Daarnaast heeft K&N een garantien van 1 miljoen km, en je kunt het meerdere malen wassen. Bosch papieren filter kun je maar 1x gebruiken.

Marzaz, een K&N filter heeft een betere doorlaat, zou iets gasreactie kunnen schelen op snelheid.

Daarnaast heeft K&N een garantien van 1 miljoen km, en je kunt het meerdere malen wassen. Bosch papieren filter kun je maar 1x gebruiken.

@RickR91 wrote:Marzaz, een K&N filter heeft een betere doorlaat, zou iets gasreactie kunnen schelen op snelheid.

ik ga mij daar eens op informeren.

Dit wil niet zeggen dat ik het niet eens zou zijn want heb k&n nog niet gebruikt.

Schijnt dat je deze ook moet onder houden met olie producten van K&N.

zou het dan zoveel schelen met onderhoud van de filter of gewoon vervangen?.

Ik ben daar heel nieuwsgierig naar maar vraag me af of ik deze filters vindt in België west-vlaanderen.

@RickR91 wrote:Marzaz, een K&N filter heeft een betere doorlaat, zou iets gasreactie kunnen schelen op snelheid.

ik ga mij daar eens op informeren.

Dit wil niet zeggen dat ik het niet eens zou zijn want heb k&n nog niet gebruikt.

Schijnt dat je deze ook moet onder houden met olie producten van K&N.

zou het dan zoveel schelen met onderhoud van de filter of gewoon vervangen?.

Ik ben daar heel nieuwsgierig naar maar vraag me af of ik deze filters vindt in België west-vlaanderen.

Volgens mij hoef je die dingen niet in te smeren hoor, tenminste bij simota inlegfilter die ik heb doe ik het niet. Wat kan het gevolg eigenlijk zijn wanneer je niet insmeert?

Volgens mij hoef je die dingen niet in te smeren hoor, tenminste bij simota inlegfilter die ik heb doe ik het niet. Wat kan het gevolg eigenlijk zijn wanneer je niet insmeert?

iquick, olie zorgt ervoor dat kleine stofdeeltjes beter opgevangen worden.

Niet alle filters hoeven ingeolied te worden. K&N wordt vanuit de fabriek ingeolied, als je het filter wast, is die olie weg

Het is ook een voorwaarde voor de garantie die K&N op de filters geeft.

iquick, olie zorgt ervoor dat kleine stofdeeltjes beter opgevangen worden.

Niet alle filters hoeven ingeolied te worden. K&N wordt vanuit de fabriek ingeolied, als je het filter wast, is die olie weg

Het is ook een voorwaarde voor de garantie die K&N op de filters geeft.

Terug
Naar boven