• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Openluchtfilter is onnodig geluidsoverlast?

[rquote=1836736&tid=140069&author=Astraman]Ach die politie hier....je mag geen shirt aan met 1312 want dat zou ACAB omgedraait kunnen betekenen en das weer All Cops Are Bastards. Vergezocht hoor en wat dan nog...

Met zulk gedrag maken ze het nog waar ook.:fy1

Ken ook agenten die wel relaxt zijn hoor maar sommige...:hmmz[/rquote]

ow die moet ik nog tegen komen dan :sleeping kwamen laatst 2 politie agenten zeuren om korting, mijn collega heel droog: ik krijg toch ook geen korting op mijn bekeuringen :D

Raymond, Jij hebt toch een B-V6??

ik weet wel dat deze een Flink kabaal maakt met open filter (uit eigen ervaring).

Ik reed net weg uit Centrum Berkel&Rodenrijs, werd ik gebeld door een maat van me in Pijnacker-Klapwijk.

Waar ik reed, hij had me gehoord (stond aan zijn Corsa te beunen voor de deur.

Ik reed net het Dorp uit in Berkel, en hij stond Midden in een woonwijk.

afstand onderling was 6 kilometer.

Was wel al later op de avond.

Willem

[rquote=1836749&tid=140069&author=wim-v6]Raymond, Jij hebt toch een B-V6??

ik weet wel dat deze een Flink kabaal maakt met open filter (uit eigen ervaring).

Ik reed net weg uit Centrum Berkel&Rodenrijs, werd ik gebeld door een maat van me in Pijnacker-Klapwijk.

Willem[/rquote]

:D....Dan wou het gaspedaal niet echt

veel verder omlaag, of wel Willem....:thumbup

Raymond, Jij hebt toch een B-V6??

Willem

dan nog moeten ze een meting doen om aan te tonen geluid je te veel maakt ;)

net als dat ze een snelheids meting moeten doen om aan te tonen dat je te hard rijdt

[rquote=1836749&tid=140069&author=wim-v6]Raymond, Jij hebt toch een B-V6??

Willem[/rquote]

:D....Dan wou het gaspedaal niet echt

veel verder omlaag, of wel Willem....:thumbup

dan nog moeten ze een meting doen om aan te tonen geluid je te veel maakt ;)

net als dat ze een snelheids meting moeten doen om aan te tonen dat je te hard rijdt

[rquote=1836736&tid=140069&author=Astraman]Ach die politie hier....je mag geen shirt aan met 1312 want dat zou ACAB omgedraait kunnen betekenen en das weer All Cops Are Bastards. Vergezocht hoor en wat dan nog...

Uh, wat betekent 1312 dan? Inderdaad, het is een kinderachtige manier om ACAB te versleutelen. En wat betekent ACAB? Precies. Aangezien het beledigen van een ambtenaar in functie strafbaar is, ook al maken sommigen het er zelf naar, vind ik een straf daarvoor terecht.

En verder vind ik, afgezien van sommige amateurs die niet goed weten waar ze mee bezig zijn, dat je politie in principe met respect moet bejegenen. Dat wil niet zeggen dat je alles maar hoeft te slikken natuurlijk, maar als je het er niet mee eens bent dan kun je dat op een gewone manier duidelijk maken. Ook mag je vragen om uitleg over de uitgeschreven bekeuring, bijvoorbeeld op welke gronden die wordt uitgeschreven en op welk wetsartikel die gebaseerd is. Daar is niks mis mee.

Terugkomend op het teveel aan geluid vanwege een open luchtfilter: voor zover ik weet kan een open luchtfilter onmogelijk teveel geluid produceren. Dus als ze daar toch een bekeuring voor uitschrijven zonder wettelijk voorgeschreven meting, dan ga je daar tegen in beroep.

Leert zo'n amateur hopelijk ook van. :D

Zeker weten dat je dat wint.

ik heb ook ACAB op mijn t-shirt staan. dit omdat ik altijd drank moet halen aan de bar. ik heb geen zin om iedere keer weer acht cola acht bier te zeggen. dus ik wijs naar mijn shirt.

Uh, wat betekent 1312 dan? Inderdaad, het is een kinderachtige manier om ACAB te versleutelen. En wat betekent ACAB? Precies. Aangezien het beledigen van een ambtenaar in functie strafbaar is, ook al maken sommigen het er zelf naar, vind ik een straf daarvoor terecht.

En verder vind ik, afgezien van sommige amateurs die niet goed weten waar ze mee bezig zijn, dat je politie in principe met respect moet bejegenen. Dat wil niet zeggen dat je alles maar hoeft te slikken natuurlijk, maar als je het er niet mee eens bent dan kun je dat op een gewone manier duidelijk maken. Ook mag je vragen om uitleg over de uitgeschreven bekeuring, bijvoorbeeld op welke gronden die wordt uitgeschreven en op welk wetsartikel die gebaseerd is. Daar is niks mis mee.

Terugkomend op het teveel aan geluid vanwege een open luchtfilter: voor zover ik weet kan een open luchtfilter onmogelijk teveel geluid produceren. Dus als ze daar toch een bekeuring voor uitschrijven zonder wettelijk voorgeschreven meting, dan ga je daar tegen in beroep.

Leert zo'n amateur hopelijk ook van. :D

Zeker weten dat je dat wint.

De kans dat je niet hoeft te betalen is heel groot,Mits je reageerd op de juiste wijze.

Is mij zelf ook al meer dan eens over komen ergste voorbeeld daarvan was dat ik geflitst werd met een IETS te hoge snelheid en de heren mijn kenteken niet goed konden lezen, vanwege mijn genots knobbel .

Netjes briefje geschreven en om uitleg gevraagd!

3weken later bericht hele zaak geseponeerd

Moraal van dit verhaal wie schrijft die blijft

Sterkte hiermee ;)

ik heb ook ACAB op mijn t-shirt staan. dit omdat ik altijd drank moet halen aan de bar. ik heb geen zin om iedere keer weer acht cola acht bier te zeggen. dus ik wijs naar mijn shirt.

De kans dat je niet hoeft te betalen is heel groot,Mits je reageerd op de juiste wijze.

Is mij zelf ook al meer dan eens over komen ergste voorbeeld daarvan was dat ik geflitst werd met een IETS te hoge snelheid en de heren mijn kenteken niet goed konden lezen, vanwege mijn genots knobbel .

Netjes briefje geschreven en om uitleg gevraagd!

3weken later bericht hele zaak geseponeerd

Moraal van dit verhaal wie schrijft die blijft

Sterkte hiermee ;)

[rquote=1836814&tid=140069&author=sw_reijnders]dan nog moeten ze een meting doen om aan te tonen geluid je te veel maakt ;)

net als dat ze een snelheids meting moeten doen om aan te tonen dat je te hard rijdt[/rquote]

en die meting geschied alleen bij de uitlaat, dan hoor je dat filter al bijna niet qua Decibels.

en dan meten ze onbelast, en dan hoor je m al helemaal niet.

@ henk042: nope, heerlijk warme motor, pedaal gevloerd, en tussen een 5500 a 6750 toeren, dan maakt ie het meeste kabaal :D

daarna gauw het filter er weer af, en standaard er weer op haha...

Willem

[rquote=1836814&tid=140069&author=sw_reijnders]dan nog moeten ze een meting doen om aan te tonen geluid je te veel maakt ;)

net als dat ze een snelheids meting moeten doen om aan te tonen dat je te hard rijdt[/rquote]

en die meting geschied alleen bij de uitlaat, dan hoor je dat filter al bijna niet qua Decibels.

en dan meten ze onbelast, en dan hoor je m al helemaal niet.

@ henk042: nope, heerlijk warme motor, pedaal gevloerd, en tussen een 5500 a 6750 toeren, dan maakt ie het meeste kabaal :D

daarna gauw het filter er weer af, en standaard er weer op haha...

Willem

Laat ik het geluid maar zo omschrijven.

ongeveer een Golf VR6 met open filter, en dat x2 haha....

Willem

Laat ik het geluid maar zo omschrijven.

Willem

Klinkt niet verkeerd hoor.

Mis nog altijd die aanzuigbuis.

Even op het gas staan levert elke keer

weer mensen op die omkijken, maar dan heb ik het

gas al weer losgelaten en hoor je bijna niets.:angel

Klinkt niet verkeerd hoor.

Mis nog altijd die aanzuigbuis.

Even op het gas staan levert elke keer

weer mensen op die omkijken, maar dan heb ik het

gas al weer losgelaten en hoor je bijna niets.:angel

[rquote=1836987&tid=140069&author=wim-v6]Laat ik het geluid maar zo omschrijven.

Willem[/rquote]

Was daar op tegen, keer wat anders dan zo'n anabolen 'hoor mij eens' honda geluid

Terug
Naar boven