• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Openluchtfilter?? Schade??

bjorn1988

Post weleens wat
IK heb eens een vraagje, mijn vriendin heeft een B Corsa uit 98 en heeft in het verleden een Openluchtfilter erop gehad, 2 maanden mee gereden en kwam de de winter. De auto begon moeilijk te starten en schoot onder de motorkap. Het resultaat leide tot een kapote llm, en vliegwielsensor, dit was van te voren niet kapot.

Nu heb ik zelf ook een B Corsa uit 1996 maar heb geen LLM, als ik die openluchtfilter ga plaatsen, kan dat bij mij ook leiden tot deze gebreken??

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groetjes,,

Bjorn

Een openluchtfilter zal geen schade toebrengen aan de motor, enkel kan het zijn dat deze meer gaat gebruiken en minder presteren. Mits goed gemonteerd (Op een koele plaats). Zal je moter wel goed / beter presteren en een rijker geluid produceren.

Een openluchtfilter zal geen schade toebrengen aan de motor, enkel kan het zijn dat deze meer gaat gebruiken en minder presteren. Mits goed gemonteerd (Op een koele plaats). Zal je moter wel goed / beter presteren en een rijker geluid produceren.

je lucht massa meter kan wel eerder stuk gaan , aangezien een open lucht filter eerder fijn stof doorlaat dan een standaard filter .

Aangezien je lmm dan het eerste is wat na je luchtfilter zit , krijfgt deze het stof te verwerken en daar houd een LMM niet zo van

je lucht massa meter kan wel eerder stuk gaan , aangezien een open lucht filter eerder fijn stof doorlaat dan een standaard filter .

Aangezien je lmm dan het eerste is wat na je luchtfilter zit , krijfgt deze het stof te verwerken en daar houd een LMM niet zo van

Ik heb gelukkig geen LMM, maar het gaat zich om mijn auto zoals boven vermeld. Dus als ik alle reacties vergelijk kan het voor mijn auto geen schade?

Ik heb gelukkig geen LMM, maar het gaat zich om mijn auto zoals boven vermeld. Dus als ik alle reacties vergelijk kan het voor mijn auto geen schade?

een c16xe (met lmm dus) vind een open filter niet leuk, de lmm gaat er aanzienlijk sneller van stuk.

een x versie heeft daar geen last van.

wat wel vaker is dat ze er minder mooi/goed van gaan lopen.

het beste blijft nog de standaard box.

daar kun je aan de onderkant een gedeelte uitklikken, dan klinkt ie ook super.

een c16xe (met lmm dus) vind een open filter niet leuk, de lmm gaat er aanzienlijk sneller van stuk.

een x versie heeft daar geen last van.

wat wel vaker is dat ze er minder mooi/goed van gaan lopen.

het beste blijft nog de standaard box.

daar kun je aan de onderkant een gedeelte uitklikken, dan klinkt ie ook super.

Terug
Naar boven