• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Openluchtfilter

Eh....

Ik zou toch het welzijn van de motor op 1 zetten ipv een mooi geluidje.

Je kan wel een mooi geluid willen produceren maar als je motor eraan kapot gaat dan heb je geen motor en geen geluid meer. .....:angel

ik bedoel het niet verkeerd hoor maar het zijn altijd dure reparaties als er wat mankeerd aan de motor zelf.

Weet goed wat je doet :thumbup

Groet, Rik

ohhw, je wilt alleen puur geluid.

dan moet je bij mij zijn:jerry

Inlegfilter ga je niet echt dat aanzuiggeluid mee krijgen wat een open filter wel doet

of je moet een Lexmaul inlaat nemen, maar dan ben je al gauw 500 euro kwijt

ohhw, je wilt alleen puur geluid.

dan moet je bij mij zijn:jerry

Inlegfilter ga je niet echt dat aanzuiggeluid mee krijgen wat een open filter wel doet

of je moet een Lexmaul inlaat nemen, maar dan ben je al gauw 500 euro kwijt

voor geluid moet je gewoon een dikke bassbox kopen :P

neej hoor maar denk dat je dan niet ver gaat komen met een filter alleen .

denk dat je dan een andere einddemper nodig heb en een middendempervervanger. dan heb je een beetje geluid .

voor geluid moet je gewoon een dikke bassbox kopen :P

neej hoor maar denk dat je dan niet ver gaat komen met een filter alleen .

denk dat je dan een andere einddemper nodig heb en een middendempervervanger. dan heb je een beetje geluid .

In principe is er niets mis met het plaatsen van een openluchtfilter. Wel zul je zoals gezegd je koude lucht aanvoer moeten aanpassen richting dat filter en/of iets van een behuizing maken van bijv. dik aluminium om de hitte van de motor te weren.

Belangrijker is dat je na het nemen van zo'n filter van bijv. Green dit GOED moeten onderhouden.

Ik heb met meerdere auto's zo'n filter erop gehad. Elke maand filter uitbouwen, goed uitspoelen met lauw water van binnen naar buiten, laten drogen, de speciale olie netjes verdeeld (NIET TEVEEL) opnieuw inspuiten. Regelmatig controleren en als je zelf denkt dat het harder vervuild raakt in de 'stoffige' maanden een extra keer reinigen.

Bovendien rijden er in NL heel veel mensen rond met een standaard luchtfilter in de bak die kompleet zwart is en allerlei vuil ook doorlaat, dit is minstens net zo schadelijk als een openluchtfilter wat uitgedroogd is door gebrek aan onderhoud.

In principe is er niets mis met het plaatsen van een openluchtfilter. Wel zul je zoals gezegd je koude lucht aanvoer moeten aanpassen richting dat filter en/of iets van een behuizing maken van bijv. dik aluminium om de hitte van de motor te weren.

Belangrijker is dat je na het nemen van zo'n filter van bijv. Green dit GOED moeten onderhouden.

Ik heb met meerdere auto's zo'n filter erop gehad. Elke maand filter uitbouwen, goed uitspoelen met lauw water van binnen naar buiten, laten drogen, de speciale olie netjes verdeeld (NIET TEVEEL) opnieuw inspuiten. Regelmatig controleren en als je zelf denkt dat het harder vervuild raakt in de 'stoffige' maanden een extra keer reinigen.

Bovendien rijden er in NL heel veel mensen rond met een standaard luchtfilter in de bak die kompleet zwart is en allerlei vuil ook doorlaat, dit is minstens net zo schadelijk als een openluchtfilter wat uitgedroogd is door gebrek aan onderhoud.

ok, jah ik heb de filterbehuizing heb ik alleen bovenkant eraf, de onderkant licht er nog op die de koude lucht toevoer laat komen.

Dus ik moet het om de maand ff schoonmaken, maar is die olie niet slecht voor je luchtmassameter..?

ok, jah ik heb de filterbehuizing heb ik alleen bovenkant eraf, de onderkant licht er nog op die de koude lucht toevoer laat komen.

Dus ik moet het om de maand ff schoonmaken, maar is die olie niet slecht voor je luchtmassameter..?

origineel gepost door volkanE

jah, wat heb je allemaal liggen dan. ik wil puur geluid een beetje beter hebben..

mijn reactie was meer als geintje bedoelt.

ik heb niks liggen.

wat ik gedaan heb is: kat. en middendemper weg.

dan krijg je wel iets meer geluid:angel

origineel gepost door volkanE

jah, wat heb je allemaal liggen dan. ik wil puur geluid een beetje beter hebben..

mijn reactie was meer als geintje bedoelt.

ik heb niks liggen.

wat ik gedaan heb is: kat. en middendemper weg.

dan krijg je wel iets meer geluid:angel

oooohw hahahhah :)

neej is geen probleem dan, ik wil niet met de uitlaat klooien wil hem standaard laten, maar wanneer ik gas trap dat het een beetje gaat grommen.

oooohw hahahhah :)

neej is geen probleem dan, ik wil niet met de uitlaat klooien wil hem standaard laten, maar wanneer ik gas trap dat het een beetje gaat grommen.

ja de olie is een killer voor je l.m.m. maar het is wat je wilt ,

ik vind het risico te groot was het een auto van 500 euro geweest ok dan interseert het me niet. maar ja de meeste zijn lief hebbers van opel dus raden een open luchtfilter af (risico bij slecht onderhoud te groot) zullen vast wel goede tussen zitten .

en tja voor geluid wordt het toch echt een open pijp (kosten bijna geen drol )

ja de olie is een killer voor je l.m.m. maar het is wat je wilt ,

ik vind het risico te groot was het een auto van 500 euro geweest ok dan interseert het me niet. maar ja de meeste zijn lief hebbers van opel dus raden een open luchtfilter af (risico bij slecht onderhoud te groot) zullen vast wel goede tussen zitten .

en tja voor geluid wordt het toch echt een open pijp (kosten bijna geen drol )

Dus met goed onderhoud, dus afentoe schoonspuiten die filter.

Zorgen voor koud lucht.

Dan kan het gewoon gebruikt worden..?

Terug
Naar boven