origineel gepost door Hawke
origineel gepost door redmanta
mensen kijk tijdens het rijden voor je en als je af en toe eens blik in de achteruitkijkspiegel werpt en zit er constant 1tje dicht op je kijk dan vervolgens eens op je klok of positie op de rijbaan, de meeste mensen die claimen last te hebben van bumperklevers rijden of zelf te zacht of zitten constant links te rijden schuif dan een baantje naar rechts waarom zou je express andere mensen kloten ik snap dat niet or
Dat werkt twee kanten op ja, maar het is vooral lastig voor gehaaste mensen om even geduld te hebben als het nodig is.
Ik ga wel naar rechts, maar als ik het idee heb dat ik vervolgens klem kom te zitten op de rechter rijbaan blijf ik langer links rijden. Negen van de tien keer wordt je genadeloos klemgereden achter een vrachtwagen als je niet brutaal genoeg je plek op de linkerbaan inneemt.
Er rijden teveel conflicterende soorten bestuurders op de weg. Dat gaat nooit helemaal goed komen

.
met beide ben ik het helemaal eens.
optijd je plek innemen op de linker rijbaan is ook helemaal geen ramp, ook niet als je dan op de linkerbaan afmoet remmen, als je vervolgens wel weer optijd naar rechts gaat ten minste.
je kan, voor dat je naar links schuift, in je spiegel zien met wat voor snelheid de auto op je inloopt
aan de hand daarvan kan je, na het inhalen van de eerste auto, voor jezelf bepalen wanneer je even een baan naar rechts gaat zodat de auto achter je jou kan inhalen en jij je eigen niet klemrijd.
ik rij voor me werk met een vito bus met 90pk.
boven de 100km/h versnelt deze maar langzaam.
kom ik aan met een gangetje of 140/150 ben ik zo langs een auto die 100/110 rijd.
maar gaat er dan vlak voor me iemand inhalen met 120 en ik moet ook afremmen naar die snelheid dan duurt het daarna vrij lang voor dat ik hem in kan halen.
wat ik dan probeer is om op het moment dat de auto weer naar rechts kan ik er met een goed gang achterop kom zodat ik er snel weer voorbij/vandoor kan.
dat zit ik er er misschien even dicht op maar heb je wel een vloeiende beweging.
daar komt ook nog bij dat 9 van de 10 keer de auto dan wel naar rechts gaat en als ik afrem tot de zelfde snelheid en ruim afstand houd, dat ze dan links blijven hangen.