Ik zit sinds kort met het volgende probleem. Als ik het gas los laat loopt het toerental soms/regelmatig op, om vervolgens terug te zakken naar 880-920 rpm.
Hij loopt ook niet volledig stabiel stationair 880-920 rpm volgens de opcom.
Het is een x12xe motor (tevens op lpg) en hij vertoont deze nukken op beide brandstoffen.
Er stonden geef foutcodes in bij uitlezen.
De motor klinkt verder "gezond".
Gasklephuis heb ik schoongemaakt, ingespoten met wd40 en terug gezet. (geen resultaat)
Heb gezocht naar valse lucht met remmenreiniger. (geen resultaat)
Opvallend detail is dat er bij de aangezogen lucht 10 kg stond en gewenste aanzuiging 14kg is. Wat mij doet vermoeden dat er iets mis is met de LMM.
De olie, Olie-/Luchtfilter zijn 5000 km geleden vervangen.
Bougies zijn 23.000 km gebruikt, dus wellicht deze ook preventief vervangen?
- Graag zou ik wat meningen horen en adviezen krijgen wat te doen. Een LMM is toch een behoorlijk dure jongen (rond de 275 euro?) om te vervangen, helemaal als ik hem mogelijk niet eens nodig heb.
- Als ik de bougies ga vervangen. Welke zouden jullie aanraden met dat LPG verhaal in het achterhoofd?
Hij loopt ook niet volledig stabiel stationair 880-920 rpm volgens de opcom.
Het is een x12xe motor (tevens op lpg) en hij vertoont deze nukken op beide brandstoffen.
Er stonden geef foutcodes in bij uitlezen.
De motor klinkt verder "gezond".
Gasklephuis heb ik schoongemaakt, ingespoten met wd40 en terug gezet. (geen resultaat)
Heb gezocht naar valse lucht met remmenreiniger. (geen resultaat)
Opvallend detail is dat er bij de aangezogen lucht 10 kg stond en gewenste aanzuiging 14kg is. Wat mij doet vermoeden dat er iets mis is met de LMM.
De olie, Olie-/Luchtfilter zijn 5000 km geleden vervangen.
Bougies zijn 23.000 km gebruikt, dus wellicht deze ook preventief vervangen?
- Graag zou ik wat meningen horen en adviezen krijgen wat te doen. Een LMM is toch een behoorlijk dure jongen (rond de 275 euro?) om te vervangen, helemaal als ik hem mogelijk niet eens nodig heb.
- Als ik de bougies ga vervangen. Welke zouden jullie aanraden met dat LPG verhaal in het achterhoofd?