• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opknappen manta B1 1977, VERKOCHT

nee volgende week wordt ie pas afgesteld he;) video avond is nu zaterdag toch?

gisteravond de bak erachter weg gehaald, wat een kloten klus :swear gaat haast net zo makkelijk om het hele blok eruit te halen.

vanavond even de koppeling en vliegwiel eraf halen.

zijn de keeringen van een 1.6, 1.9 2.0 2.2 en 2.4 gelijk? keek op een onderdelen site maar daar koste die van een 2.4 39 euro:o:o

de achterste keerringen zijn inderdaad van al die motoren gelijk.

kost idd een paar knaken.

hier wat goedkoper, maar dan heb je m nog niet thuis :D

KRAUSE

suck-6 trouwens met het terughangen van de bak :P

ff fan los, en motor maximaal laten kantelen.. scheelt een boel

morgen even naar schippers bellen. die kunnen ook aardig wat leveren. ken je vast wel.

uren mee aan geweest om de bak erachter weg te krijgen, dus eronder wordt nog erger. :mad:

[rquote=1857397&tid=134371&author=Ghanz]de achterste keerringen zijn inderdaad van al die motoren gelijk.

kost idd een paar knaken.

hier wat goedkoper, maar dan heb je m nog niet thuis :D

KRAUSE

suck-6 trouwens met het terughangen van de bak :P

ff fan los, en motor maximaal laten kantelen.. scheelt een boel

[/rquote]

Dit is dus die ring die in het gat zit waar de as in de versnellingsbak steekt?

Volgens mij is mijn vierbak daar ook behoorlijk lek..

hoe kan ik het beste deze keeringen eruit halen? met een schroevendraaier?

heb net het vliegwiel eraf gehaald en vergeleken met een ander vliegwiel dat ik ooit bij het blok heb gekregen

dat andere vliegwiel is aardig afgedraait:o

nu even een weegschaal zoeken om te wegen:cool:

ga nu trouwens alles vervangen wat ik toen nog niet vervangen heb. pakking van carterpan en distributiehuis, en de keering aan de voorkant ook. en van de getrag bak ook.

keerringen kan je er ook uit trekken mbv een parkertje, even die erin draaien en dan de keerring ermee uittrekken, de grotere lepel ik er nog wel eens uit emt een schroevendraaier.

De achterste kan je het beste ook even licht insmeren met vloeibare pakking (op de pasrand), d'r zit daar een naadje van het achterste krukaslagerblok en daar kan soms wat olie langslekken.

het verwijderen is inderdaad zoals henk al omschrijft een peuleschil,

klein schroevje erin, en met waterpomptang wat wrikken en hij is er uit.

wat betreft schipper... neem dan wel ff de maten van de keerring mee,

volgens mij konden ze het anders niet vinden.

en let op welke keerring je neemt. heb het zelf ook een keer daarvandaan gehaald,

maar ging na korte tijd toch lekken.

bestel nu zelf veelal bij krause.de

Heb laatst ook een keering besteld bij krausse voor in de achteras, waar de as naar binnen gaat.

Hier zat een soort van groene stof om de keering, en als je hem erin drukt zorgt dit voor lekvrije afsluiting.

Zijn wel duur die krengen helaas!

hoe lang duurt het daar voordat je ze thuis hebt?

zoals ik het begrijp is het niet veel anders dan keeringen bij de brommertjes:D

gisteren de 2 vliegwielen gewogen. de zwaarste zat erop en woog 10.2 kg. de lichte weegt 8.2 kg.

of de weegschaal klopt weet ik niet, maar in ieder geval is de lichte 2.0 kg afgedraait.

is dat een beetje te merken? ik denk dat ik deze erop zet maar wil niet weer alles uit elkaar hebben

bij MRF in emmeloord heb ze de voor en achter keering voor 50/60 euro beide keerringen zowel voor als achter

vandaag besteld is morgen in huis:thumbup

heb ze daar ook vandaag voor mijn 2.2

Ben benieuwd, heb een teamgenoot van de voetbal die daar werkt, dus zal hem zondag wel even vragen hoe het ging en vooral hoe fijn dat klinkt ;)

ik stel niet al te hoge verwachtingen. tis een oud blok en ik weet verder niet hoe het onderblok is. en pk's zeggen niet alles, ding moet gewoon goed rijden en mooi een beetje koppel hebben.

klinkt wel fijn, jou oude dempertjes zitten eronder:P

Terug
Naar boven