Zo hebben mijn zoon en ik enkele maanden geleden een motorblok gekocht. Het ging om een gereviseerde C24NE en nog wel in de buurt ook (Sint Anthonis) . Nou ken ik dat "gereviseerd" wel dus ik mailde hem om te vragen wat er allemaal voor nieuwe delen gemonteerd waren. Ik kreeg keurig antwoord: zuigerveren, klepveren, alle keerringen en pakkingen, alle lagers en de waterpomp. Op mijn vraag wat de zuigerspeling was en hoe hij dat opgemeten had (sommige meten dat met een schuifmaat :hmmz ), kreeg ik als antwoord: Ik heb mijn vader meerdere deels alles na laten kijken en doen en die zij dat het in orde was en wij hebben een autobedrijf daarom.
Ik heb er fijn mee gereden en nergens last van gehad.
Nou toen zijn we even wezen kijken. Het was een keurig autobedrijf dus dat gaf wel vertrouwen.
Helaas toen we de motor ophaalden en in gingen bouwen, bleek dat de waterpomp kompleet versleten was, een aantal pakkingen met kit volgestreken waren en van de carterpanpakking was het kurk vervangen door kit!
Ik had hem nog gebeld maar hij had geen nieuwe pomp liggen en hij wilde ook niet betalen voor een nieuwe.
Toen we er mee gingen rijden bleek dat er na 1500km 2 liter olie bijgevuld moest worden.
Helaas durft hij ons niet meer onder ogen te komen en pa was boos (op ons nota bene) want hij had er niets mee te maken..........
Je ziet maar oplichters wonen ook dichtbij en worden in mijn ogen opgeleid door hun eigen vader. Toevallig hebben ze ook de zelfde naam Jan Zegers.
Het is maar dat je gewaarschuwd bent want ook een mooi garage bedrijf kan oplichters herbergen.
O ja, hij verkocht deze motor waar hij na revisie 3000km fijn had gereden, omdat hij een 20LET in wilde bouwen. (De C24NE bouten had hij ons niet mee gegeven maar wel de normale met fijne draad) en toen ik hem daarover belde kon hij ze niet vinden en dacht hij dat hij ze in zijn nieuwe motor had gebruikt! :shock: Toen ik zijn A Manta later zag wist ik waarom, er ligt weer een C24NE in! Waarom? Dat was omdat volgens sleutelwonder Jan een 20LET er niet inpastte

uke