• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oproep : OP-COM en Tech2 eigenaren meld u zich!

Geweldig dit. Hier was Ik naar op zoek. Weten jullie wat een garage zo ongeveer zou vragen voor het uitlezen?

Je kan mij ook wel toevoegen aan de mooie map!

Woon in Tilburg en heb Op-com en een Vag-com.

kosten, uhm wat je kwijt wil

@ZakhooiTM wrote:Het lezen van "Het grote 'iemand-met-opcom-in-de-buurt?" topic bracht mij op een idee.

Om in plaats van een groot topic te maken, waarom niet een Google map met alle uitlees locaties in 1 overzicht ?

Ik heb hier een map gemaakt, als je intresse hebt om hier in opgenomen te worden,

stuur even een PM dan zet ik je er zo snel mogelijk in.

Mocht je een vergoeding vragen voor uitlezen, geef dit door dan komt dit er bij te staan.

https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss" onclick="window.open(this.href);return false;

Om het vinden van de juiste scantool makkerlijker te maken, heb ik de locaties met kleuren aangegeven wat op basis van wat iemand heeft

Kleuren legenda :

Donkerblauw : Tech2 en OP-COM

Rood : Tech2, OP-COM en ander speciaal uitlees apparatuur

Lichtblauw : Alleen OP-COM

Grijs : Alleen Tech2

Geel : OP-COM en overige scantools

Als er nog opmerkingen of suggesties zijn, laat maar horen.

Edit : heb de lijst met toevoegingen verwijderd, anders staat de hele pagina vol met namen.

Geacht lid,

Een maat van mij heeft die van hem hier besteld, kost haast niks incl. verzendkosten.

Mvg

http://www.autoobd2.co.uk/search/?q=opcom" onclick="window.open(this.href);return false;

"Uw Opel uitlezen, bij u om de hoek"

Maar dan moet je wel weten welke hoek, dus niks waardeloos :argue

@Astra-H wrote:Iedereen heeft op-com straks :) dit topic zal dan waardeloos zijn ;)

Mwah dat zal wel meevallen, ook 17 miljoen mensen kunnen het best op een kaart worden gezet, stel je voor dat er bij iemand een overlijd!

Dan weet die niet waar hij er een kan lenen/gebruiken :P

Edit:

@mwestbro5591 @tolunay @Turbo-Dreams

Jullie staan op de kaart :)

@gose91 wrote:"Uw Opel uitlezen, bij u om de hoek"

Maar dan moet je wel weten welke hoek, dus niks waardeloos :argue

@ZakhooiTM wrote:@Astra-H wrote:Iedereen heeft op-com straks :) dit topic zal dan waardeloos zijn ;)

Mwah dat zal wel meevallen, ook 17 miljoen mensen kunnen het best op een kaart worden gezet, stel je voor dat er bij iemand een overlijd!

Dan weet die niet waar hij er een kan lenen/gebruiken :P

:) prima guys, we'll see

Ik heb eindelijk weer eens wat tijd kunnen vinden om de administratie en deze kaart eens bij te werken :P

Kunnen de gene die mij een bericht hebben gestuurd nogmaals aangeven hoe, waar en etc etc.

Ben door de vele berichten een beetje het overzicht kwijt geraakt :D

@dubbeloseven

Je staat op de kaart :thumb

ik wil het ook gaan aanschaffen, maar wat ik eigelijk mis.. heb ook vag com (rij ook nog een seat Toledo 1.9 tdi) is naast de kaart (top initiatief) een site zoals bij vag com, " gerrit speek' waar alle foutcodes opstaan, uitleg erbij en wat de mogelijke oorzaken zijn.

Zo weet iemand die wat wil leren nog niet zoveel denk ik wat alles betekend..

is deze site er wel? zo nee, misschien ook een optie om foutcode's in kaart te brengen met eventuele oorzaken en oplossingen?

Zal eens een keer kijken of ik zoiets kan maken, elke ECU is namelijk weer anders met foutcodes dus zal een aardige karwei zijn.

Maar het is te doen :)

zou natuurlijk top zijn :)

maar is het niet zo dat alle ecu's van bjivoorbeeld de 1.2 16v motortjes dezelfde foutmeldingen geven? dan heb je alleen de ecu's van de verschillende motortypes nodig.. scheelt weer een stuk.. anders heb je motor en ecu allebei als variabele

Terug
Naar boven