• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Oprolautomaten gordels

rinus de boer

Post veel
Vraagje...

Het oprollen van de gordels in de Monza en de Kadett gaat niet al te soepeltjes meer (je moet ze helpen). Is hier iets aan te doen zonder dat de automaat uitelkaar moet? Is smeren misschien mogelijk?

@jethro wrote:De gordels inspuiten met cockpitspray, heb ik ooit hier op het forum gelezen.

Of het werkt?

:jerry

Da inspuiten heb ik nu al een paar keer van anderen ook gehoord. Ga het binnenkort eens even proberen.

@jethro wrote:De gordels inspuiten met cockpitspray, heb ik ooit hier op het forum gelezen.

Of het werkt?

:jerry

Da inspuiten heb ik nu al een paar keer van anderen ook gehoord. Ga het binnenkort eens even proberen.

Heb ik wel eens gedaan. Hoop gedoe om je scherm naast de achterbank open te maken. Helemaal doorgesmeerd. Deed het wel iets beter maar nogsteeds niet zoals zou moeten. Gaat erom dat die veren die voor het oprollen zorgen hun verende werking verliezen door het vele gebruik. Dus enige oplossing is naar mijn mening vervangen voor nieuwe vergelijkbare gordel. Of op de een of andere manier trachten die veer verder op te spannen.

Heb ik wel eens gedaan. Hoop gedoe om je scherm naast de achterbank open te maken. Helemaal doorgesmeerd. Deed het wel iets beter maar nogsteeds niet zoals zou moeten. Gaat erom dat die veren die voor het oprollen zorgen hun verende werking verliezen door het vele gebruik. Dus enige oplossing is naar mijn mening vervangen voor nieuwe vergelijkbare gordel. Of op de een of andere manier trachten die veer verder op te spannen.

inspuiten werkt perfect waarom is mij een raadsel maar gewoon de riem zelf inspuiten en hij vliegt weer naar binnen

inspuiten werkt perfect waarom is mij een raadsel maar gewoon de riem zelf inspuiten en hij vliegt weer naar binnen

Zaterdag bij de Kadett (had het fenomeen ook) en de Monza alles open gehad (zoveel werk was het niet) en de boel ingespoten. Ze rollen nu inderdaad een stuk beter op. Maar ik heb niks op de gordels zelfs gespoten, alleen op/in het rolmechanisme zelf. Dus dat gaan we ook nog even doen.

Zaterdag bij de Kadett (had het fenomeen ook) en de Monza alles open gehad (zoveel werk was het niet) en de boel ingespoten. Ze rollen nu inderdaad een stuk beter op. Maar ik heb niks op de gordels zelfs gespoten, alleen op/in het rolmechanisme zelf. Dus dat gaan we ook nog even doen.

Terug
Naar boven