• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opsporing verzocht: modelauto gezocht!

In dit gedeelte van het Modelautokampioen.nl subforum kunt u al uw modelauto-zoekopdrachten kwijt (geheel vrijblijvend natuurlijk). Dus als u een Opel model zoekt (andere auto merken mag ook hoor ;) ) welke u niet kunt terugvinden in onze huidige voorraad, laat ons dat hier dan even weten en wij zullen kijken of wij deze wellicht nog kunnen bestellen.

@Mr.F wrote:De kans is heel heel heel erg klein, maar een Opel Astra F 5drs?

Oei, dat is meteen een vervelende. Zo'n model is momenteel niet leverbaar. Er zijn diverse modellen van de Astra F uitgebracht (caravan, 3drs en de sedan). Het is echter altijd mogelijk dat bijvoorbeeld Minichamps of IXO alsnog met zo'n model gaat komen maar daar is op dit moment nog niets van bekend. Wel krijgen wij binnenkort weer een Opel Astra GSI 1995 binnen met startnummer 23 (van IXO Models in rally uitvoering). Echter is ook dat weer een 3drs versie. Ik zal het echter in de gaten houden en zodra wij er een kunnen leveren zal ik het hier op het forum melden.

@Senatorman wrote:Bordeaux rode senator A1 met rood interieur

De onderstaande bestaat wel, maar dit vindt ik erg lelijk gedetailleerd.

00000342.jpg

Haha, daar valt zeker wel iets aan te verbeteren wat betreft de afwerking inderdaad. Het is te hopen dat Minichamps of een soortgelijke fabrikant nog eens met deze versie gaat uitkomen, dan is het een mooie aanvulling op de collectie.

@JvV wrote:Alle modellen (grote maakt niet uit) van een:

Kadett C GT/E GTE C2 1000 serie (1000er) Geel/Wit 2.0.

Modellen die momenteel te leveren zijn van de Kadett C:

http://www.modelautokampioen.nl/index.php?m=viewproducts&g=186&p=3942" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.modelautokampioen.nl/index.php?m=viewproducts&g=186&p=3621" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.modelautokampioen.nl/index.php?m=viewproducts&g=186&p=3770" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.modelautokampioen.nl/index.php?m=viewproducts&g=185&p=2542" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.modelautokampioen.nl/index.php?m=viewproducts&g=185&p=2543" onclick="window.open(this.href);return false;

Te bestellen:

430 045626 / OPEL KADETT STREET RACER / GEEL / 1:43 / Minichamps

NEO43074 / OPEL Kadett C City Berlina 1978 / Goud / 1:43 / Neo Scale Models

NEO43075 / OPEL Kadett C Aero Open 1978 / Rood / 1:43 / Neo Scale Models

Helaas zit het door u gezochte model er momenteel niet precies tussen, maar we melden het zodra er wel een binnen is.

Klopt Minichamps heeft al jaren een complete serie 1:43 modellen van de Kadett C Sedan.

Een sedan in 1:18 bestaat niet alleen een coupé.

@2000 wrote:Opel kadett c sedan, heb ik niet kunnen vinden op de site.

als er een sedan is zou ik daar ook wel interesse in hebben, liefst 1/18

De schaal heb ik geen idee van.....als de echt aluminium ats velgen die verkrijgbaar zijn in sevenum (tijdens opel meetings) er maar onder passen. Weet iemand die maat?

[edit] Ik heb even gekeken bij minichamps, zijn inderdaad 1:43....is wat klein denk ik.

@Oenatje wrote:vectra a2 sedan

groter dan 1:43

en astra f station

Groter dan 1:43 gaat zeker niet lukken helaas :cry . Ook in 1:43 zijn ze helaas niet meer leverbaar maar die zul je waarschijnlijk al wel hebben dan.

@corsaagsi wrote:Ben al een tijdje op zoek naar een A Corsa in 1:18... Niet te vinden..

Deze is inderdaad helaas niet te koop in 1:18. Het is een vreemde handel wat dat betreft. De vraag naar 1:18 modellen is enorm, maar het aanbod te leveren modellen is heel beperkt. Van Opel is het met name 1:43 waar 'redelijk' veel van wordt uitgebracht. Maar blijf altijd hoop houden, wat niet is kan nog komen.....

Ik ben op zoek naar een rode (helder rood, niet dat donkere) Astra H 5deurs.

Op eBay kom ik ze tegen, maar allemaal met een dakraam. Nou is dat niet zo'n heel groot probleem, maar als ie te koop is met een normaal dak zou dat wel prettig zijn :)

En nog even een 2de vraagje... zijn die doosjes met bodem ook los te koop?

Het modelletje van m'n Zafira staat op een (zelf gespoten) plastic ondergrondje, maar zo'n bodempje met de tekst "OPEL Zafira" is natuurlijk veel mooier. :)

@jeroeno wrote:Ik ben op zoek naar een rode (helder rood, niet dat donkere) Astra H 5deurs.

Op eBay kom ik ze tegen, maar allemaal met een dakraam. Nou is dat niet zo'n heel groot probleem, maar als ie te koop is met een normaal dak zou dat wel prettig zijn :)

En nog even een 2de vraagje... zijn die doosjes met bodem ook los te koop?

Het modelletje van m'n Zafira staat op een (zelf gespoten) plastic ondergrondje, maar zo'n bodempje met de tekst "OPEL Zafira" is natuurlijk veel mooier. :)

Die plateaus zijn wel te bestellen echter niet met een tekst daarop (er staat dus geen 'Opel Zafira' op). Wij kunnen ze dus evt. wel bestellen maar ze zijn dan wel volledig zwart en van mindere kwaliteit dan de originele Minichamps plateaus.

De Astra H 5 Deurs is er niet, zonder zonnedak, je zou kunnen kijken naar een Vauxhall Astra H (van Corgi) die is er wel zonder zonnedak, alleen zul je wat moeten knutselen.

Als je Astra H's verzamelt, moet je ook eens goed kijken naar een Vaxhall Astra van Minichamps, hier is 1 heel beperkte oplage van gemaakt en dus zee zeldzaam.

Dank je wel.

Ik spaar geen Astra H's specifiek.

Alleen de modellen die ik zelf (gereden) heb

:D Vandaar specifiek een rooie.

Een Vauxhall in het rood kopen had ik ook aan zitten denken.

En een Opel met zonnedak. En dan kijken of enkel de metalen kap om te zetten is (als ze van hetzelfde merk zijn).

Maar dat gaat me voor nu wat ver :)

edit:

hm, Vanguard en Minichamps... zal niet zo eenvoudig gaan als ik hoop :P

Terug
Naar boven