Sinds enkele weken heb ik een Opel Astra H uit 2005. Hier ligt een Z16XEP motor in. EChter begon gisteren, halverwege de rit het motorlampje te branden. Volgens het boekje heeft dit te maken met het uitlaatgassenreiniginssysteem. Het motormanagement lampje brandde dus niet. Nu weet ik dat ze daar mee hebben zitten rommelen. (bonnen van garage enz.) Na nog even getwijfeld te hebben of de auto niet gewoon lui was, kwam ik samen met met mijn vader tot de conclusie, na in de 2de versnelling opgetrokken te hebben bij 30/ 40 km/h om vervolgens puf, puf, puf, slomp, slenter vooruit te komen, dat de auto niet zijn volle vermogen benut op dit moment. Hij trekt wel in de hoge toeren.
Ik heb dus zo'n vermoeden dat de auto op 3 pitten rijdt. Nou heeft mijn vader dit aan zijn Opel (vorige generatie) ook gehad, maar na 7x een Opel dealer en 300 euro kwijt was er niks verbeterd. Vervolgens kwamen we bij een simpele doe het zelver in Zuid- Limburg (vakantie), die toen na 1 minuut rijden zei dat de bobine kapot was. Vervolgens 120 euro kwijt en alles deed het weer.
Graag hoor ik dus jullie mening voordat ik langs de dealers ga. Ik heb dus nog niks uitgelezen. Er is trouwens ook een soort 'ploffend' geluid uit de uitlaat te horen bij stationair draaien.
Ik heb dus zo'n vermoeden dat de auto op 3 pitten rijdt. Nou heeft mijn vader dit aan zijn Opel (vorige generatie) ook gehad, maar na 7x een Opel dealer en 300 euro kwijt was er niks verbeterd. Vervolgens kwamen we bij een simpele doe het zelver in Zuid- Limburg (vakantie), die toen na 1 minuut rijden zei dat de bobine kapot was. Vervolgens 120 euro kwijt en alles deed het weer.
Graag hoor ik dus jullie mening voordat ik langs de dealers ga. Ik heb dus nog niks uitgelezen. Er is trouwens ook een soort 'ploffend' geluid uit de uitlaat te horen bij stationair draaien.