• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Orgineel xenon vectra b

Erwin1987

Woont hier bijna
hall,

ik heb weer een vraagje, als ik orgineel xenon wil inbouwen in mijn vec,

dan heb ik uiteraard de lamp units,

en dan zitten hier bijv. ook hoogte verstel motortjes op?

en zijn deze alleen in de b2 geleverd?

Erwin

je zal als je het echt origineel wil hebben ook koplampsproeiers aan moeten leggen en ORIGINEEL aansluiten, dat heb ik laatst nog staan doen bij een Vectra-B, is goed te doen.

je zal de hoogte sensoren moeten plaatsen bij de voor en achteras, en de kabels ervan moeten trekken.

Willem

je zal als je het echt origineel wil hebben ook koplampsproeiers aan moeten leggen en ORIGINEEL aansluiten, dat heb ik laatst nog staan doen bij een Vectra-B, is goed te doen.

je zal de hoogte sensoren moeten plaatsen bij de voor en achteras, en de kabels ervan moeten trekken.

Willem

en is dat voorbereid waar de sensoren moeten komen, en ik moet dus een stuk kabelboom erbij kopen.

ja sproeiers snap ik lijkt me ook niet het lastigste.

gaat mij meer om die hoogte verstelling,

Erwin

en is dat voorbereid waar de sensoren moeten komen, en ik moet dus een stuk kabelboom erbij kopen.

ja sproeiers snap ik lijkt me ook niet het lastigste.

gaat mij meer om die hoogte verstelling,

Erwin

je zal of zelf een boompje in mekaar moeten knutselen of de boom van een vectra-B uitpluizen en gebruiks klaar moeten maken hiervoor.

Willem

je zal of zelf een boompje in mekaar moeten knutselen of de boom van een vectra-B uitpluizen en gebruiks klaar moeten maken hiervoor.

Willem

voor een compleet originele Xenon set geldt:

- in de koplamp units zitten de Stelmotoren en Xenon ballasten.

- aan de koplampen zitten de stuurunits bevestigd voor het aansturen van de automatische hoogteregeling

- Je zult complete kabelbomen moeten trekken naar de as-sensoren en de koplampen onderling

- Een nieuwe lichtschakelaar moeten zetten waar geen wieltje op zit voor de hoogteregeling.

- Optioneel maar niet verplicht (van voor BJ 2007 dan) Koplampsproeiers, Andere Ruitensproeier tank van 5L en 2 pompjes, Tijdrelais voor de sproeiers.

Kortom het is nogal een werkje

verruit de meeste mensen zetten alleen de koplampunits in de auto met een Pilot D2S set.

voor een compleet originele Xenon set geldt:

- in de koplamp units zitten de Stelmotoren en Xenon ballasten.

- aan de koplampen zitten de stuurunits bevestigd voor het aansturen van de automatische hoogteregeling

- Je zult complete kabelbomen moeten trekken naar de as-sensoren en de koplampen onderling

- Een nieuwe lichtschakelaar moeten zetten waar geen wieltje op zit voor de hoogteregeling.

- Optioneel maar niet verplicht (van voor BJ 2007 dan) Koplampsproeiers, Andere Ruitensproeier tank van 5L en 2 pompjes, Tijdrelais voor de sproeiers.

Kortom het is nogal een werkje

verruit de meeste mensen zetten alleen de koplampunits in de auto met een Pilot D2S set.

Maar waarom wil je het origineel je kan toch ook die universele setjes erin zetten is wel goedkoper. Maar ik kan me voorstellen dat je origineel mooier vindt.

Maar waarom wil je het origineel je kan toch ook die universele setjes erin zetten is wel goedkoper. Maar ik kan me voorstellen dat je origineel mooier vindt.

ik wel

originele xenon lampen zijn lenslampen en originele halogeen lampen zijn holle spiegel lampen.

licht wordt met een lens veel beter gebundeld.

Terug
Naar boven